אוטוספורט > מבחני רכב > מבחן: קיה פיקנטו החדשה (1.25 אוטומטית) – עם העדר

מבחן: קיה פיקנטו החדשה (1.25 אוטומטית) – עם העדר

קיה פיקנטו 2017 | צילום: דביר אברהם

מבחן: קיה פיקנטו החדשה (1.25 אוטומטית) – עם העדר

יצאתי לבדוק מה גורם לישראלים לאהוב את הקיה פיקנטו, וחזרתי עם תובנות מעניינות על הדור החדש של רבת המכר.

הפיקנטו הקודמת הייתה רבת מכר בישראל – כעשרה אחוז מהמכירות העולמיות שייכות לשוק הישראלי. כעת מגיעה הפיקנטו החדשה – ויצאנו לבדוק אותה לעומק. בכל זאת, לא בכל יום מגיעה כזו מכונית חשובה לשוק הישראלי (ולא שזה אומר משהו על תכונותיה של המכונית, אגב. נו, עדר וכו').

בפיקנטו החדשה כבר נהגתי בהשקה, ועכשיו אני מקבל אותה שוב לסופ"ש ארוך. בהשקה הפיקנטו לא הרשימה אותי במיוחד; אולי עכשיו, כשיש לי יותר זמן איתה, דעתי תשתנה. אני אוסף את הרכב הצהוב, ויוצא הישר לפקקים של חמישי אחה"צ.

[ad id="72183"]

קיה פיקנטו 2017 | צילום: דביר אברהם
קיה פיקנטו 2017 | צילום: דביר אברהם

העיצוב של הפיקנטו מרשים מאוד, בפרט בצבע יפה כמו הצהוב של רכב המבחן. יש כאן אלמנטים מרכבים מסגמנטים גבוהים יותר של קיה. גם בתוך תא הנוסעים העיצוב נאה ועשיר (ותורמת לכך גם מערכת המולטימדיה בגרסה הנבחנת), אבל הפלסטיקה זולה, כמו בשאר המכוניות הקטגוריה. תא המטען גדול יחסית לקטגוריה, והצלחתי להכניס עגלת תינוק. במהלך המבחן רוב השימוש היה משפחתי – עגלת תינוק ושני כסאות תינוק במושב האחורי – והפיקנטו עמדה יפה במשימה. רמת האבזור הבטיחותי טובה בכל הגרסאות ואבזור הנוחות טוב מאוד בגרסה הנבחנת (ראה פסקה הבאה). תנוחת הנהיגה טובה (לפחות לאנשים בגובהי הממוצע) למרות הגה שאינו מתכוון לעומק. איכות השמע של הרדיו הייתה סבירה בלבד, בפרט בקטעים עם קליטה חלשה.

הפיקנטו מוצעת בשתי רמות גימור: LX הבסיסית ו-EX הגבוהה. דגם הליטר הבסיסי (67 כ"ס) ישודך לגיר ידני או אוט' ורמת גימור LX בלבד, בעוד ה- 1.25 ל' (84 כ"ס) מוצע בשתי רמות הגימור לעיל ותיבה אוט' (4 הילוכים). רמת LX הבסיסית כוללת מערכת שמע מקורית עם שקעי USB ו-AUX, שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, דיבורית בלוטות' מקורית הנשלטת מגלגל ההגה, כסא נהג מתכוון לגובה ועוד. גרסת ה- EX מוסיפה חישוקי סגסוגת 15", מצלמת רוורס, מערכת בקרת אקלים דיגיטאלית, מערכת מולטימדיה מקורית הכוללת מסך 7" מסוג "צף", הגה וידית הילוכים בציפוי עור, משענת יד קדמית הכוללת תא אכסון, חיישני חניה אחוריים מקוריים, חלונות אחוריים כהים, ופנסי ערפל קדמיים. כל הגרסאות כוללות מובילאיי ומערכת לבלימה אוטומטית לפני תאונה (בלימה מלאה או סיוע בלבד בהתאם למהירות הרכב). אנחנו עכשיו עם מנוע ה-1.25 ל' בגרסת ה-EX המאובזרת. אגב, הפרש המחיר במנוע הנ"ל בין ה-LX ל-EX: מדובר ב- 400 שקלים (כן, ארבע-מאות, לא פספסתי אפס) פיקטיביים למדי: ההערכה שלי היא שמדובר שגרסת הבסיס מתומחרת גבוה מדי וקרוב מדי למאובזרת כדי לשמור על המחירון הגבוה שלה בקרב הציים. נקווה שעורכי המחירונים לא טיפשים. מי שיסבול מפיקציה זו הוא מי שיקח את ה- 1.25 ליטר הבסיסית בליסינג, וישלם שווי שימוש (מס הנגזר מעלות הרכב) לפי המחיר המנופח. לדעתי לקוחות הליסינג צריכים להתעקש מול קצין הרכב ומחלקת משאבי אנוש לקבל את הגרסה המאובזרת, וליצור מחאה וביקוש ש'מגיעים מלמטה'.

מעבר לאבזור ולעיצוב, יש לפיקנטו יתרון בפרקטיות (יחסית לגודלה) וביחידת ההנעה (מנוע-גיר): בגרסה הנבחנת יש 84 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית, כלומר לא רובוטית עם מצמד בודד או רציפה. וכל עוד משתמשים בפיקנטו ליעוד העיקרי של מכוניות מסוגה, כלומר בתוך העיר, הפיקנטו מתגלה כמכונית די זריזה. בנסיעה רגועה בעיר הסל"ד נמוך, והמנוע כמעט ואינו נשמע. מצד שני, בנסיעה עירונית רמת בידוד השיבושים ע"י המתלים סבירה: לא גרועה מדי, אבל גם לא מצטיינת.

כשיוצאים מהעיר, מגלים שהפיקנטו יכולה לעשות את זה – אבל בזה היא פחות מצטיינת. הביצועים טובים, אבל בידוד הרעשים בינוני למדי, והמכונית רועשת. מדובר בבידוד הרעשים הכללי, וגם רעש המנוע שמסתובב בסל"ד גבוה מדי – 3,000 סל"ד ב-100 קמ"ש, 4,000 סל"ד ב-130 קמ"ש – לא תורם לאווירה. צריכת הדלק הייתה סבירה בלבד: ליטר ל-13 ק"מ בנסיעה משולבת שכללה לא-מעט תוואי בינעירוני וסגנון נהיגה חסכוני בחלק מהמבחן.

בשורה התחתונה, הפיקנטו תרגיש הכי בנוח בתוך העיר. מי שחושב לעשות איתה גם נסיעות בינעירוניות – שידע מראש שהיא לא הכי בנויה לכך. יתרונותיה העיקריים של הפיקנטו הם בגזרת המנוע-גיר (למעט העובדה שהגיר מצויד רק בארבעה הילוכים, מה שגורר שמוסיף לרעש בשיוט), באבזור (הבטיחותי ואבזור הנוחות), בעיצוב פנים וחוץ ובפרקטיות יחסית לקטגוריה. חסרונותיה העיקריים הם נוחות נסיעה סבירה בלבד בעיר ובידוד רעשים סביר בנסיעה בינעירונית.

קיה פיקנטו 2017 | צילום: דביר אברהם
קיה פיקנטו 2017 | צילום: דביר אברהם

[ad id="72183"]

[ad id="73944"]

[visibility visible_on="desktop"]

מפרט: קיה פיקנטו 1.2 אוטומטית EX
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) 4/טורי/1248 סמ"ק סוג מנוע בנזין
הספק (כ"ס/סל"ד) 6,000/85 מומנט (קג"מ/סל"ד) 4,000/12.3
תמסורת אוטומטית 4 היל' בלמים (קידמי/אחורי) דיסק מאוורר/דיסק
צמיגים 185/55-15 מידות בס"מ (א, ר, ג) 148.5/159.5/359.5
משקל 959 ק"ג נפח תא מטען 255 ליטר
מיכל דלק 35 ליטר תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן)
מהירות מרבית (יצרן) צריכת דלק (יצרן) 18.5 ק"מ לליטר
E-NCAP מחיר 79,900 שקלים

[/visibility]

[visibility visible_on="device"]

מפרט: קיה פיקנטו 1.2 אוטומטית EX
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) 4/טורי/1248 סמ"ק
סוג מנוע בנזין
הספק (כ"ס/סל"ד) 6,000/85
מומנט (קג"מ/סל"ד) 4,000/12.3
תמסורת אוטומטית 4 היל'
בלמים (קידמי/אחורי) דיסק מאוורר/דיסק
צמיגים 185/55-15
מידות בס"מ (א, ר, ג) 148.5/159.5/359.5
משקל 959 ק"ג
נפח תא מטען 255 ליטר
מיכל דלק 35 ליטר
תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן)
מהירות מרבית (יצרן)
צריכת דלק (יצרן) 18.35 ק"מ לליטר
E-NCAP
מחיר 79,900 שקלים

[/visibility]

[review]

[ad id="72183"]