סוזוקי קרוסאובר בדורו הנוכחי (המבחן כאן) בינוני למדי, וגם כתבתי את זה בזמנו. לא שזה הפריע ללקוחות שקנו אותו בהמוניו. עכשיו אנחנו מקבלים למבחן את הקרוסאובר מתוח הפנים – משמע אותו דור אבל עם שדרוגים קלים ואני מגלה שמדובר בהרבה יותר ממתיחת פנים. למען האמת, מדובר במכונית די טובה.
עיקר השינוי העיצובי מתמקד בגריל החדש, וכעת לקרוסאובר נוכחות עדיפה (לטעמי). גם בתא הנוסעים כמעט ואין שינוי. מתיחת הפנים מתמקדת בעיקר במה שמתחת לפני השטח.
בתחום בידוד הרעשים השיפור מורגש. כרגע הקרוסאובר מכונית נעימה לנסיעה עם בידוד רעשים טוב, ולא רק ביחס לדגם הקודם. גם שיכוך השיבושים שופר – וגם הוא טוב בפני עצמו ולא רק ביחס למה שהיה קודם. בנסיעת שבילים הקרוסאובר נוח ומגהץ יפה את הדרך.
שיפור עצום יש גם ביחידת ההנעה (כלומר מנוע וגיר). יש לנו כאן 140 כ"ס, 22.4 קג"מ בטווח הגדול שבין 1,500 ל-4,000 סל"ד, ושישה הילוכים. הביצועים טובים, הרכב זריז, והמנוע הגמיש מספק דחף גם בלי לאמץ אותו בסל"ד גבוה. פחות אהבתי את לוחמת המומנט בהגה בתאוצות חזקות. תיבת ההילוכים מגיבה היטב לדרישות הנהג, ויודעת גם לשמור את המנוע בטווח הסל"ד הנמוך כשאפשר – גם בשיוט. תיבת ההילוכים גם יודעת לספק בלימת מנוע אוט' בירידות. יפה. כל זה מגובה בצריכת דלק מצוינת: ליטר ל-14.5 ק"מ בימי המבחן, שרובם היו אמנם נסיעה בינעירונית, אך חלק מהתוואי היה בינעירוני מעט מהיר (כביש 6 בקצב התנועה) וחלקו עירוני הררי (חיפה).
תא הנוסעים נשאר אפרורי למראה, הפלסטיקה זולה וריפוד הדלתות מחוספס. כמו כן נשמעו מעט קרקושים. את המצב מנסה להציל לוח השעונים, שבלילה הופך להיות יפהפה.
תנוחת הנהיגה בקרוסאובר גבוהה, ותפעול המכונית נוח. ואם כבר מדברים על הנדסת אנוש, אז לא הבנתי מדוע אין שליטה על הטלפון מההגה.
הקרוסאובר מוצע גם עם תיבה ידנית (110,000 מול מ- 125,000) וברמת גימור אחת המשותפת לשתי התיבות. האבזור טוב בהחלט: חיבור USB, בקרת שיוט, מגביל מהירות, שליטה מההגה על הסטראו, קיפול מראות חשמלי, כרית אוויר לברכיים, מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים ועוד.
בשורה התחתונה, מתיחת הפנים עשתה לקרוסאובר טוב לעור הפנים, ולא רק. מדובר בשיפור מסיבי שלו, וכרגע הקרוסאובר הוא רכב טוב גם בפני עצמו: נעים ונוח לנסיעה, חסכוני ובעל ביצועים טובים. בהתחשב במוניטין הסחירות והאמינות של סוזוקי, ובעובדה שמחירו מעט נמוך מזה של המשפחתיות הקלאסיות – אני חושב שמדובר בקניה מומלצת.
מפרט: סוזוקי קרוסאובר 1.4 טורבו אוטומט GLX | |||
---|---|---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 4/טורי/1373 סמ"ק | סוג מנוע | טורבו-בנזין |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 5,550/140 | מומנט (קג"מ/סל"ד) | 1,500/22.4 |
תמסורת | אוטומטית 6 היל' | בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק |
צמיגים | 215/55-17 | מידות בס"מ (א, ר, ג) | 158/176.5/430 |
משקל | 1,170 ק"ג | נפח תא מטען | 430 ליטר |
מיכל דלק | 47 ליטר | תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 9.5 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 200 קמ"ש | צריכת דלק (יצרן) | 18.5 ק"מ לליטר |
E-NCAP | — | מחיר | 125,000 שקלים |
מפרט: סוזוקי קרוסאובר 1.4 טורבו אוטומט GLX | |
---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 4/טורי/1373 סמ"ק |
סוג מנוע | טורבו-בנזין |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 5,550/140 |
מומנט (קג"מ/סל"ד) | 1,500/22.4 |
תמסורת | אוטומטית 6 היל' |
בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק |
צמיגים | 215/55-17 |
מידות בס"מ (א, ר, ג) | 158/176.5/430 |
משקל | 1,170 ק"ג |
נפח תא מטען | 430 ליטר |
מיכל דלק | 47 ליטר |
תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 9.5 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 200 קמ"ש |
צריכת דלק (יצרן) | 18.5 ק"מ לליטר |
E-NCAP | — |
מחיר | 125,000 שקלים |
סוזוקי קרוסאובר 1.4 טורבו אוטומט GLX
- סוזוקי קרוסאובר | צילום: דביר אברהם
- סוזוקי קרוסאובר | צילום: דביר אברהם
- סוזוקי קרוסאובר | צילום: דביר אברהם
- סוזוקי קרוסאובר | צילום: דביר אברהם
- סוזוקי קרוסאובר | צילום: דביר אברהם
- סוזוקי קרוסאובר | צילום: דביר אברהם
- סוזוקי קרוסאובר | צילום: דביר אברהם
- סוזוקי קרוסאובר | צילום: דביר אברהם
- סוזוקי קרוסאובר | צילום: דביר אברהם
- סוזוקי קרוסאובר | צילום: דביר אברהם
- סוזוקי קרוסאובר | צילום: דביר אברהם
- סוזוקי קרוסאובר | צילום: דביר אברהם