אין זה סוד שבענף היוקרה המכירות הן יותר אמוציונליות ופחות רציונליות – והיבואניות צריכות להתאמץ כדי לתפוס את תשומת לבם של הלקוחות. כלמוביל, יבואנית מרצדס, עורכת אירועי נהיגה ללקוחותיה, במסגרתם הם יכולים לחוות את דגמי הקצה של החברה עם הדרכה ובמסלולים מגוונים (ולעתים סטריליים, כאלו המאפשרים לקחת את הרכב לקצה ולראות למה הוא באמת מסוגל).
אירוע המכירות הפעם כלל שלוש תוכניות: קבריו-קופה, SUV ודגמי AMG, כאשר אנו נרשמנו לשתיים האחרונות. תוך כדי שאנחנו נכנסים למתחם, השמיים משנים צבעים וגשם שוטף החל לרדת. אני דווקא הייתי שמח מהסיטואציה: אני אוהב לטייל בשטח בגשם. ואכן, לאחר שנהנינו מהכיבוד והתרשמנו מהדגמים בתצוגה (מושב הנהג של S63 AMG, אגב, הוא בין הטובים שדגמתי – והמושבים האחוריים טובים ממנו אפילו יותר) – הגיע הזמן לנהוג.
ראשונים עלינו למסלול השטח. הרכב שבחרתי היה GLE350d: מכונית מצוינת, עם בידוד רעשים טוב, סביבת נהג מפנקת ומנוע דיזל שדוחף קדימה בביצועים מרשימים (וקשה מאוד מתא הנוסעים לזהות שזה דיזל, עד כדי כך הוא שקט). טיילנו ביער עופר, תוך כדי שאנחנו עוברים מעברי בוץ קלילים (בכל זאת, צמיגי כביש) ושלוליות. העננים כיסו את ראשי ההרים, והשילוב של הנוף והרכבים הרגישו לי לרגע כמו אירופה.
אח"כ נהגנו במסלול (קצר מאוד, אמנם) על ה-C63 AMG s; לרשות הנהגים היו מספר רכבי AMG (כולל SLC43). הדרך שהרכב הזה מאיץ, בולם ומסתובב – היא משהו שאתם חייבים לחוות. הסאונד רק מעצים את החוויה.
בקיצור, כל הכבוד למרצדס על היוזמה – אני חושב שזו דרך מצוינת להדגים ללקוחות הפוטנציאלים רכבים מצוינים אפילו יותר.
- אירוע לקוחות מרצדס-בנץ | צילום: רונן טופלברג
- אירוע לקוחות מרצדס-בנץ | צילום: רונן טופלברג
- אירוע לקוחות מרצדס-בנץ | צילום: רונן טופלברג
- אירוע לקוחות מרצדס-בנץ | צילום: רונן טופלברג
- אירוע לקוחות מרצדס-בנץ | צילום: רונן טופלברג
- אירוע לקוחות מרצדס-בנץ | צילום: רונן טופלברג