קיה פיקנטו הקודמת הייתה רבת מכר – והציגה ביקוש נאה כחדשה וכמשומשת גם בערוב ימיה. כעת מגיעה מחליפתה לישראל – ומדובר באחת המכוניות החשובות ליבואן בשוק הישראלי. הפיקנטו החדשה תציע, קודם כל, מפרט בטיחותי יפה וזהה בכל הגרסאות. לדוגמא, היא תצויד במערכת לבלימה אוטומטית; עד 75 קמ"ש המכונית תבלום את עצמה כדי למנוע תאונה, ומעל מהירות זו (עד למהירותה המרבית) היא תבלום חלקית. עוד שתי מערכות יפות בהן תצויד הפיקנטו קשורות לבלמים. המערכת הראשונה היא מערכת גיבוי למקרה בו הברקסים מתחממים ודועכים. המערכת השנייה עוזרת לבצע בלימת חירום כאשר שני גלגלים על השוליים (מקדם אחיזה שונה מהכביש) ושניים על הכביש. המערכת מווסתת את לחץ הבלימה בין צדדי הרכב בציר האחורי, וכך מונעת הסתבסבות של הרכב. הפתרון הנפוץ הוא שימוש ב-ABS וב-ESP כדי לשמור על הרכב ישר, ולטענת החברה הפתרון שלה מקצר את מרחק הבלימה. כל הגרסאות מגיעות עם מובילאיי.
איך היא נוסעת?
ראשית, קחו בחשבון שלא מדובר במבחן דרכים מלא (נהגתי כחצי יום), ולכן לא ניגע בכל הנקודות. נציין שנהגנו בגרסה האוטומטית (EX) בלבד. את המבחן התחלנו בעיר, שם המנוע מספק ביצועים זריזים למדי. נוחות הנסיעה ברמת המתלים טובה על רוב השיבושים, אם כי שיבושים קשים בהחלט מורגשים. ברמת המושבים, הייתי שמח ליותר תמיכה לירכיים.
בדרך הבינעירונית, תרגישו יותר נוח לנסוע איתה במהירות סבירה (כ-100 קמ"ש). תיבת ההילוכים היא אוט' פלנטרית ('רגילה') עם ארבעה הילוכים; כפועל יוצא, במהירויות שיוט חוקיות המנוע סובב בסל"ד סביר אך עדיין מעט גבוה. במהירות זו, בידוד רעשי הרוח והמנוע טוב, ובידוד רעשי הכביש טוב כל עוד האספלט מצוין; על אספלט פחות ממצוין רעשי הכביש מורגשים אך סבירים. כשיוצאים לכביש 6 ונוסעים בקצב התנועה (130 קמ"ש על הספידומטר), הפיקנטו די רועשת, והמנוע סובב בסל"ד גבוה יחסית. לזכותה נציין שהמנוע והגיר (שמגיב מהר בקיק-דאון) מציעים ביצועים טובים גם מחוץ לעיר וגם במהירויות אלו.
שימו לב שיש לשפוט את הפיקנטו ביחס לקטגוריה שלה בכל הכתוב לעיל. מערכת המולטימדיה היא מקורית ותומכת עברית – אך לטעמי איכות השמע וקליטת הרדיו היו בינוניים למדי; היות ולא מדובר במבחן מלא, לא הזדמן לנו לבדוק אותה עם מקור באיכות שמע יותר טובה (כגון MP3 בקידוד גבוה).
מפרט ומספרים
הפיקנטו תוצע בשתי רמות גימור: LX הבסיסית ו-EX הגבוהה. דגם הליטר הבסיסי (67 כ"ס) ישודך לגיר ידני או אוט' ורמת גימור LX בלבד, בעוד ה- 1.25 ל' (84 כ"ס) יוצע בשתי רמות הגימור לעיל ותיבה אוט' (4 הילוכים). רמת LX הבסיסית כוללת מערכת שמע מקורית עם שקעי USB ו-AUX, שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, דיבורית בלוטות' מקורית הנשלטת מגלגל ההגה, כסא נהג מתכוון לגובה ועוד. גרסת ה- EX מוסיפה חישוקי סגסוגת 15", מצלמת רוורס, מערכת בקרת אקלים דיגיטאלית, מערכת מולטימדיה מקורית הכוללת מסך 7" מסוג "צף", הגה וידית הילוכים בציפוי עור, משענת יד קדמית הכוללת תא אכסון, חיישני חניה אחוריים מקוריים, חלונות אחוריים כהים – PRIVACY GLASS, ופנסי ערפל קדמיים.
המחירים: החל מ- 64,900 שקלים לידנית הבסיסית, דרך 69,900 ל- 1.0 ליטר LX אוטומטית, 79,500 שקלים ל- 1.25 ליטר LX אוטומטית ועד 79,900 שקלים ל- 1.25 האוטומטית והמאובזרת (EX) – שימו לב להפרש מזערי מאוד בין רמות הגימור בגרסאות ה- 1.25 ליטר.
- קיה פיקנטו החדשה | צילום: יצרן
- קיה פיקנטו החדשה | צילום: יצרן
- קיה פיקנטו החדשה | צילום: יצרן
- קיה פיקנטו החדשה | צילום: יצרן
- קיה פיקנטו החדשה | צילום: יצרן
- קיה פיקנטו החדשה | צילום: יצרן
- קיה פיקנטו החדשה | צילום: יצרן
- קיה פיקנטו החדשה | צילום: יצרן
- קיה פיקנטו החדשה | צילום: יצרן