לשורת ה- A5 החדשה של אאודי עכשיו מתווספת גם גרסת הקיצון, הלוא היא ה- RS5 קופה שנחשפה בתערוכת הרכב בז'נבה. באאודי אומרים שהיא משלבת תוספת כוח עם יעילות טובה יותר ומציגה סגנון עיצוב חדש עבור דגמי ה- RS.
ה- RS5 החדשה כוללת את גריל הכוורת המוכר של אאודי, פתחי אוורור גדולים על הפגוש הקדמי, קשתות גלגלים גדולות יותר, גלגלי סגסוגת 19 אינץ' כסטנדרט וגלגלי 20 אינץ' כאופציה. בחלק האחורי נמצאים זוג מפלטים אובאליים, בתוספת ספוילר על תא המטען ודיפיוזר אחורי.
מתחת למכסה המנוע הבולט יושב מנוע V6 חדש בנפח 2.9 ליטר בעל זוג מגדשי טורבו המפיק 444 כוחות סוס ו- 61 קג"מ – מדובר באותם כוחות סוס כמו במנוע ה- V8 הקודם, אבל עם 17 קג"מ יותר.
המנוע חדש מאיץ את ה- RS5 מ- 0 ל- 100 קמ"ש בתוך 3.9 שניות, ואם תוסיפו את האופציה של החבילה המסירה את ההגבלות, ה- RS5 תגיע למהירות סופית של 280 קמ"ש. לשם השוואה, הדור הקודם ביצע את המיאוץ ל- 100 קמ"ש ב- 4.6 שניות.
באאודי מצהירים שצריכת הדלק של ה- RS5 החדשה היא 13 ק"מ לליטר בנזין ופליטת מזהמים של 197 גרם לק"מ המהווים שיפור של כ- 17% יותר מאשר מנוע ה- V8 הישן. כל זאת מושג לא מעט בזכות משקל כולל נמוך יותר: הדגם החדש השיל 60 ק"ג ממשקלו, וכעת שוקל 1,655 ק"ג.
תיבת ההילוכים המשודכת למנוע החדש היא תיבת טיפטרוניק בעלת שמונה הילוכים והנעה לכל ארבעת הגלגלים עם חלוקת כוח של 40:60, כך שרוב הכוח יועבר לגלגלים האחוריים. דיפרנציאל ספורט יוצע כאופציה. בנוסף, יהיה ניתן להוסיף מתלי ספורט אדפטיביים ובלמים קרמיים.
בתוך ה- RS5 קיימים מושבי ספורט עם תפרי יהלום כאופציה, הגה קטום וסמלי RS בפנים הרכב. לוח המחוונים יהיה צג אחד גדול (Audi Virtual Cockpit), ויכלול מידע על מומנט וכוחות G ונורות החלפת הילוך (shift light).
- אאודי RS5 קופה 2018 | צילום: יצרן
- אאודי RS5 קופה 2018 | צילום: יצרן
- אאודי RS5 קופה 2018 | צילום: יצרן
- אאודי RS5 קופה 2018 | צילום: יצרן
- אאודי RS5 קופה 2018 | צילום: יצרן
- אאודי RS5 קופה 2018 | צילום: יצרן
- אאודי RS5 קופה 2018 | צילום: יצרן
- אאודי RS5 קופה 2018 | צילום: יצרן
- אאודי RS5 קופה 2018 | צילום: יצרן