היצע גרסאות הספורט של אאודי בארץ ממשיך להתרחב, והפעם עם ה- SQ7 המציע מנוע 4.0 ליטר TDI חדש לחלוטין, שמשלב לראשונה את טכנולוגיית מגדש הטורבו החשמלי. המנוע עושה שימוש בשלושה מגדשי טורבו כאשר אחד מהם הוא מגדש טורבו חשמלי (EPC) שמשמש כמגדש-על בעיקר בטווח הנמוך של סיבובי המנוע, כך שהוא מעלים לחלוטין את התופעה של השהיית הגדישה המוכרת במנועי טורבו. המגדש החשמלי מלווה שני מגדשי טורבו מסורתיים, שפועלים בעיקר בסל"ד בינוני ומעלה. בזכות זאת המנוע החדיש מצליח להגיע לשיא הספק ומומנט כבר בסל"ד נמוך, את 435 כוחות הסוס הוא מציע כבר בין 3,750 עד 5,000 סל"ד בעוד שאת שיא המומנט העומד על 91.8 קג"מ הוא מציע כבר מ- 1000 סל"ד ועד 3,250 סל"ד. הביצועים: התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 4.8 שניות ועד למהירות מרבית של 250 קמ"ש (מוגבל אלקטרונית).
החשמל הנדרש עבור המגדש החשמלי מגיע באמצעות תת מערכת חשמל במתח של 48V, מה שהופך את ה- SQ7 לדגם הראשון באאודי העושה שימוש במערכת חשמל במתח גבוה. מערכת חשמל זו עושה שימוש בסוללת ליתיום-יון נפרדת, המותקנת ברצפת תא המטען. בנוסף למגדש הטורבו החשמלי, עושה ה-SQ7 שימוש במערכת החשמל הנפרדת עבור שילוב מוטות מייצבים אלקטרו-מכניים אקטיביים, המאפשרים להקטין את זוויות הגלגול ואת הנטייה לתת היגוי בסיבובים, זאת מבלי לפגוע בנוחות הנסיעה בתנאי נהיגה אחרים.
מחיר המכונית יחל ב- 844,900 שקלים – כאשר גם גרסה זו מצוידת היטב, עם פנסי LED מלאים, מערכת לנהיגה אוטונומית בפקקים, מתלי אוויר אדפטיביים, 7 מקומות ישיבה, בלימה עצמאית במקרה תאונה, מצלמת 360 מעלות, חלון זכוכית פנוראמי בגג, סגירת ואקום לדלתות, חישוקי אלומיניום בגודל 20 אינץ', ממשק מולטימדיה עם מסך צבעוני בגודל 8.3 אינץ', בקרת שיוט אדפטיבית, 6 כריות אוויר, חישני חניה מלפנים ומאחור ועוד.
ניב אורון, מנהל חטיבת אאודי בצ'מפיון מוטורס: " ה- SQ7 משלבת שני תחומים בהם רושמת אאודי הצלחה רבה: תחום ה- SUV Premium בו מובילה אאודי את הקטגוריה בישראל בשנים האחרונות, ותחום הספורט אליו הצטרפו בשנה החולפת מגוון רחב של דגמים שהצליחו מסחרית. ה- SQ7 כוללת את כל האבזור והנוחות שלהם ניתן לצפות מ- SUV יוקרתי בעל 7 מקומות, ללא הצורך להתפשר על חווית נהיגה, מנוע עוצמתי או עיצוב מרגש".