את הבאלנו הקודמת רובנו מכירים – היא הייתה רבת מכר בשנות התשעים, והיא הייתה 'משפחתית 3 קופסאות' – כלומר תצורת הסדאן האהובה על עם ישראל. הבאלנו החדשה היא מכונית האצ'בק, והיבואנית מצהירה שהיא מכונית משפחתית ומתמחרת אותה יפה: 75,000 שקלים לגרסה הידנית, 94,000 לאוטומטית.
התשובה לשאלה הראשונה מהתקציר היא 'כן'; הבאלנו יכולה בהחלט להיות מכונית משפחתית. נוסעי השורה השנייה ייהנו ממרווח ברכיים טוב מאוד, נפח תא המטען טוב לשימושים משפחתיים – אבל עדיין, 345 ליטרים הם מעט פחות ממה שנהוג במכוניות סדאן. הנקודה שתצטרכו לבדוק במסגרת שיעורי הבית שלכם היא איך מרווח המושב האחורי ותא המטען במכוניות קטגוריית הסופר-מיני, שמתומחרות בסביבתה של הבאלנו (כתלות בדגם וברמת האבזור שלהן). העיצוב של הבאלנו נאה, ולא יבייש את הילדים בחניה של בית הספר בבוקר.
התשובה לשאלה השניה היא שהבאלנו מציעה תמורה יפה לכסף גם באיכויותיה כמכונית וגם ברמת האבזור. כמכונית, הבאלנו לא משדרת תחושת חסכון קיצונית. נכון שאיכות החומרים בתא הנוסעים בינונית, אבל סוזוקי מנסים לפצות על זה עם לוח שעונים יפה וצבעוני. הבאלנו נעימה לנסיעה, ומסוגלת להתמודד גם עם נסיעות בינעירוניות ארוכות. תנוחת הנהיגה טובה, אבל לטעמי (גובה ממוצע) מסעד רגל שמאל מעט קרוב מדי – סוגיה קלאסית שתוכלו לבדוק בהתאם להעדפתכם האישית כבר באולם התצוגה. המושבים התגלו כנוחים בנסיעות ארוכות – אבל לא מפנקים מעב לכך. נוחות הנסיעה ברמת המתלים מפתיעה לטובה בהתחשב במחיר, ושיבושים אמנם מורגשים אך רובם מרוסנים יפה ללא טלטלות חדות – ורק שיבושים חדים יורגשו היטב. בשיוט בינעירוני בידוד הרעשים בינוני למדי, אבל בידוד רעשי המנוע מפתיע לטובה כל עוד לא מאמצים אותו, אז התיבה הרציפה שומרת על סל"ד נמוך – ובעיר בנסיעה רגועה אפילו על סל"ד שהוא כמעט סל"ד-סרק. המנוע כאן הוא 1.2 ליטר והוא מפיק 90 כ"ס (גם המומנט צנוע יחסית ומופק בסל"ד לא נמוך) – אבל בכל זאת, הביצועים הוגנים. בנסיעה מישורית ורגועה הוא כמעט ולא מתאמץ, ובנסיעה בינעירונית הבאלנו יודעת להגיע גם למהירויות כביש-6 (אלו האמיתיות) – מבלי שתצטרכו 'לקרוע למנוע את הצורה'. יתרון השימוש במנוע קטן נפח מתבטא כמובן בצריכת הדלק: ליטר ל-14 ק"מ בנסיעה משולבת שחלקה רגועה וחלקה לא. הבאלנו, אם כך, היא מכונית חסכונית.
בגרסה האוטומטית, הבאלנו מציעה אבזור מפתיע ביחס למחיר (הגרסה הידנית מגיעה ברמת אבזור נמוכה יותר – אבל סבירה כשלעצמה): יש בקרת שיוט, פנסי בי-קסנון (!! כולל באור הגבוה), מובילאיי, חיישני לחץ אויר, הגה מצופה עור, מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית עם חיבור USB ועוד. אמנם מערכת המולטימדיה הייתה מתוצרת בלאופנקט האיכותית, אבל איכות שמיעת הרדיו הייתה בינונית (הן בקליטה והן באיכות הסאונד). בנוסף, חיבור ה- USB לא הצליח לטעון את הטלפון.
בשורה התחתונה, הבאלנו מציעה תמורה יפה ביחס למחירה. בשילוב עם אבזור נאה (בגרסה האוטומטית) וצריכת דלק טובה – מדובר באופציה שבהחלט שווה לשקול, אם אתם לא מוכנים להשתעבד למחירי המכוניות והמיסוי הגבוהים בארצנו.
מפרט: סוזוקי באלנו 1.2 אוטומטית GLX | |||
---|---|---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 4/טורי/1242 סמ"ק | סוג מנוע | בנזין |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 6,000/90 | מומנט (קג"מ/סל"ד) | 4,400/12.2 |
תמסורת | רציפה | בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק |
צמיגים | 185/55-16 | מידות בס"מ (א, ר, ג) | 146/174.5/400 |
משקל | 950 ק"ג | נפח תא מטען | 320 ליטר |
מיכל דלק | 37 ליטר | תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 12.3 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 175 קמ"ש | צריכת דלק (יצרן) | 21.2 ק"מ לליטר |
E-NCAP | 3 כוכבים | מחיר | 94,000 שקלים |
מפרט: סוזוקי באלנו 1.2 אוטומטית GLX | |
---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 4/טורי/1242 סמ"ק |
סוג מנוע | בנזין |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 6,000/90 |
מומנט (קג"מ/סל"ד) | 4,400/12.2 |
תמסורת | רציפה |
בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק |
צמיגים | 185/55-16 |
מידות בס"מ (א, ר, ג) | 146/174.5/400 |
משקל | 950 ק"ג |
נפח תא מטען | 320 ליטר |
מיכל דלק | 37 ליטר |
תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 12.3 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 175 קמ"ש |
צריכת דלק (יצרן) | 21.2 ק"מ לליטר |
E-NCAP | 3 כוכבים |
מחיר | 94,000 שקלים |
סוזוקי באלנו 1.2 אוטומטית GLX
- סוזוקי באלנו 2017 | צילום: דביר אברהם
- סוזוקי באלנו 2017 | צילום: דביר אברהם
- סוזוקי באלנו 2017 | צילום: דביר אברהם
- סוזוקי באלנו 2017 | צילום: דביר אברהם
- סוזוקי באלנו 2017 | צילום: דביר אברהם
- סוזוקי באלנו 2017 | צילום: דביר אברהם
- סוזוקי באלנו 2017 | צילום: דביר אברהם
- סוזוקי באלנו 2017 | צילום: דביר אברהם
- סוזוקי באלנו 2017 | צילום: דביר אברהם