מה חדש? ובכן, הדבר הראשון ששמים לב אליו הוא החזית שהתעדכנה בדומה לאחותה הגדולה ה- A4 עם פנסי חזית מעט יותר משוננים וגריל קדמי רחב יותר. החזית החדשה של ה- A3 מקנה לה מראה קצת יותר מבוגר ואלגנטי לטעמי בניגוד למראה הצעיר של הA3ים הקודמות. גם מאחור ה- A3 קיבלה פנסים חדשים שלטעמי הרבה יותר יפים ואלגנטיים ובנוסף לראשונה האיתות הפך לפס לדים שמתמלא מבפנים החוצה בדומה ל- A8.
בפנים הרכב השינויים אינם גדולים מדי והדבר העיקרי ששמים לב אליו הוא גלגל ההגה החדש בעל כרית האוויר הפצפונת שמזכיר בצורתו מעט גלגלי הגה משנות ה90 המוקדמות (ללא כרית האוויר כמובן).
מתחת למכסה המנוע נגלה שאת המנוע אנשי אאודי שיפצרו וכעת הוא מפיק 150 כוחות סוס מרשימים בהחלט (28 כ"ס יותר!) ו- 25.5 קג"מ הזמינים מ- 1500 סל"ד.
איך זה מרגיש? כמו שנאמר, בפנים הרכב לא נרשמו שינויים גדולים ולכן איכות החומרים עדיין מרגישה מעט זולה במקומות מסויימים דוגמת הדיפונים. לעומת זאת, יש לציין את איכות ההרכבה המצויינת כמצופה מהגרמנים. פנים הרכב מעט מינימליסטי ואפרורי מכיוון שכל הרכב מתרכז במסך המרכזי אך מנגד ישנה תאורת אווירה לבנה שמוסיפה ליוקרתיות. הכיסאות אומנם נראים משעממים ואפרוריים אך הם התגלו כנוחים מאוד גם בנסיעות ארוכות אך הייתה חסרה לי מעט תמיכה במושבים. תפעול הרכב והנדסת האנוש בהתחלה מרגישים מסובכים בהתחלה אך לאחר חצי יום של הסתגלות הכל הפך לפשוט וקל.
בגזרת הטכנולוגיה אאודי מציעה כבר בסטנדרט תאורת קסנון, 7 כריות אוויר, חיישני גשם, בקרת בלימה אוטומטית, שמשמות מבודדות חום, מראות צד מתכווננות, מתחממות ומתקפלות חשמלית, בקרת אקלים מפוצלת, מערכת מולטימדיה MMI בעלת צג 7" ו- 8 רמקולים עם שקעי AUX ו- USB, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold ומערכת Start&Stop. בנוסף לכל זה, מותקנת על המערכת המקורית מערכת אנדרואיד שמחזיקה רק את הWaze ואת מצלמת הרוורס.
איך זה נוסע? במהלך המבחן יצאנו מספר חברים לאכול והצעתי להם שניסע עם האאודי. כמובן שכולם התפעלו מהמראה החיצוני, אחרי הכל, זאת אאודי. התיישבנו 4 אנשים בנוחות וכשהתחלתי בנסיעה השאלה הראשונה שעלתה היא "זה היברידי?". כן, זה עד כדי כך שקט וחלק. בנסיעה רגועה, גם בעיר ומחוצה לה, מחט הסל"ד נשארת באיזור השליש הראשון של מד הסל"ד ובנוסף לכל זה, במנוע ה- 1.4TFSI, קיימת טכנולוגיה שמכבה 2 צילינדרים כאשר המנוע לא בעומס (בד"כ בנסיעות בין עירוניות) ובכך חוסכת בדלק(!) ופרט לחיווי על צג מחשב הדרך, בכל הנסיעות לא הרגשתי את ההדלקה והכיבוי של הצילינדרים כל אלה הביאו לצריכת דלק משולבת של 1 ל- 12 ק"מ שכללה בעיקר נסיעות עירוניות ומעיכות רבות של דוושת התאוצה (וואו כמה שזה חזק). במדידה של נסיעה בין עירונית צריכת הדלק עמדה על כליטר בנזין אחד לכל 18 ק"מ. בהחלט נתונים מרשימים.
נוחות הנסיעה היא, מה שנקרא, נוחות גרמנית. את המהמורות הקטנות יותר הרכב מגהץ ללא בעיה, אך את המהמורות הגדולות יותר מרגישים (כמובן גם בגלל צמיגי החתך הנמוך) אך לפרק זמן קצר. מה הכוונה שלי? כשפוגשים מהמורה מרגישים זעזוע קטן אך מיד לאחר מכן הרכב ישר מתייצב ואין נדנודים נוספים.
כמו שנאמר מקודם, המנוע שודרג והכוח בהחלט מורגש בכל רגע נתון. מחט המהירות מגיעה מהר מאוד לאיזור המהירות התלת ספרתית ובתאוצות ביניים.. זה ממש מהיר. תיבת הS-tronic עובדת פשוט נפלא והיא אינה מורגשת בשום שלב בנסיעה וגם במקומות צפופים כמו חניות או פקקים לא הורגשו תנודות חריגות.
גם בנהיגה דינמית שלדת ה- MQB מוכיחה שוב כמה היא מעולה ובשילוב עם המנוע המחוזק ותיבת ההילוכים במצב 'ספורט', הכל פשוט מנגן נפלא ומדד ההנאה מטפס גבוה. הכוח זמין בכל שלב, תיבת ההילוכים מתפקדת מעולה ומשאירה את מד הסל"ד גבוה, ההגה אומנם לא מתקשר אך הוא כבד במידה הנכונה, חד מאוד ומהיר מאוד, זוויות הגלגול מורגשות מעט אך בהחלט בטווח התחום הסביר והרצוי והצמיגים במידה 225/45 דואגים לסובב את הרכב לאן שרק תחפוץ.
ערב לפני החזרת ה- A3 לסוכנות, הרגשתי חוסר מיצוי, ה- A3 לא מפסיקה להפתיע. הנעתי את האוטו ויצאתי סתם, ללא כיוון של ממש. סתם לטייל. עליתי על הכביש המהיר ויש מין רוגע כזה, ללא רעשי רוח (בכלל! בשום מהירות!), ללא רעשי מנוע, ללא וויברציות, רק אתה, המוזיקה מהמערכת המצוינת וקצת רעשי כביש. קצת היה חסרה לי בקרת השיוט שכן היא מגיעה כסטנדרט כמעט בכל רכבי הקונצרן (סקודה, פולקסוואגן, סיאט). פונקציית ה- Auto Hold של בלם היד עובדת פשוט נהדר ובכל עצירה מוחלטת של הרכב אין צורך להחזיק את דוושת הבלם.
באאודי אוהבים לחשוב על הדברים הקטנים. לדוגמא, כשמפעילים את המתזים הקדמיים אין צורך להחזיק את מנוף המגבים שכן משיכה קצרה תיתן פקודה מתוזמנת להפעלת המתזים לזמן קצוב. בנוסף, המתזים בחלון האחורי נמצאים על המגב האחורי ובעת ההפעלה מתיזים ביחד עם המגב בסיבוב שלא כמו ברוב הרכבים שההתזה היא מעין שפיכה אנכית ולא יעילה של מים לאורך החלון והדלת אחורית.
מה לא אהבתי? כמו שכבר נכתב מערכת בקרת השיוט הייתה חסרה לי, מראה מרכזית שלא מתכהה אוטומטית, הדיפונים שהרגישו מפלסטיק למרות שאני בטוח שברמות הגימור הגבוהות יותר יש שיפור בנושא הזה. והדבר שהכי שנאתי, הדבר שהכי הפריע לי ובאמת גרם לי להיות עצוב, היה להחזיר את המפתחות לנציג המבחן.
סיכום. יש כאלה שיגידו שאאודי זה רכב יקר, וכן, זה יכול להגיע למחירים של רכב מנהלים או רכב פנאי-שטח מאובזר, כ- 181,900 לגרסת ה- 1.4TFSI Sportback ועוד 24,900 לחבילת האבזור Sharp, אך תמיד אאודי נתנה משהו מעבר. יש פה רכב שללא כל ספק מסמן V ענק על כל הסעיפים. נוח, שקט, מפנק, חסכוני, מהיר, חזק, יוקרתי, אלגנטי. למי שיש את התקציב לזה, בהחלט יש כאן רכב שמספק חבילה מושלמת.
מפרט: אאודי A3 ספורטבק 1.4 אוטומטית | |||
---|---|---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 4/טורי/1395 סמ"ק | סוג מנוע | טורבו-בנזין |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 5,000/150 | מומנט (קג"מ/סל"ד) | 1,750/25.4 |
תמסורת | כפולת מצמדים 7 היל' | בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק |
צמיגים | 205/45-16 | מידות בס"מ (א, ר, ג) | 142.5/178.5/431 |
משקל | 1,225 ק"ג | נפח תא מטען | 380 ליטר |
מיכל דלק | 50 ליטר | תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 8.1 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 220 קמ"ש | צריכת דלק (יצרן) | 20.4 ק"מ לליטר |
E-NCAP | 5 כוכבים | מחיר | 181,900 שקלים |
מפרט: אאודי A3 ספורטבק 1.4 אוטומטית | |
---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 4/טורי/1395 סמ"ק |
סוג מנוע | טורבו-בנזין |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 5,000/150 |
מומנט (קג"מ/סל"ד) | 1,750/25.4 |
תמסורת | כפולת מצמדים 7 היל' |
בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק |
צמיגים | 205/45-16 |
מידות בס"מ (א, ר, ג) | 142.5/178.5/431 |
משקל | 1,225 ק"ג |
נפח תא מטען | 380 ליטר |
מיכל דלק | 50 ליטר |
תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 8.1 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 220 קמ"ש |
צריכת דלק (יצרן) | 20.4 ק"מ לליטר |
E-NCAP | 5 כוכבים |
מחיר | 181,900 שקלים |
אאודי A3 ספורטבק 1.4 אוטומטית
- אאודי A3 שנת 2017 | צילום: ליאב ארנון
- אאודי A3 שנת 2017 | צילום: ליאב ארנון
- אאודי A3 שנת 2017 | צילום: ליאב ארנון
- אאודי A3 שנת 2017 | צילום: ליאב ארנון
- אאודי A3 שנת 2017 | צילום: ליאב ארנון
- אאודי A3 שנת 2017 | צילום: ליאב ארנון
- אאודי A3 שנת 2017 | צילום: ליאב ארנון
- אאודי A3 שנת 2017 | צילום: ליאב ארנון
- אאודי A3 שנת 2017 | צילום: ליאב ארנון
- אאודי A3 שנת 2017 | צילום: ליאב ארנון
- אאודי A3 שנת 2017 | צילום: ליאב ארנון
- אאודי A3 שנת 2017 | צילום: ליאב ארנון
- אאודי A3 שנת 2017 | צילום: ליאב ארנון
- אאודי A3 שנת 2017 | צילום: ליאב ארנון
- אאודי A3 שנת 2017 | צילום: ליאב ארנון
- אאודי A3 שנת 2017 | צילום: ליאב ארנון
- אאודי A3 שנת 2017 | צילום: ליאב ארנון
- אאודי A3 שנת 2017 | צילום: ליאב ארנון
- אאודי A3 שנת 2017 | צילום: ליאב ארנון
- אאודי A3 שנת 2017 | צילום: ליאב ארנון
- אאודי A3 שנת 2017 | צילום: ליאב ארנון
- אאודי A3 שנת 2017 | צילום: ליאב ארנון
- אאודי A3 שנת 2017 | צילום: ליאב ארנון