בשנים האחרונות אני מסתכל על יונדאי מהצד (וגם נוהג ברכבים שלהם, בין השאר) ואני שם לב שהם עושים קפיצת מדרגה גדולה, אבל בשלבים. כל פעם לוקחים תחום אחד, משפרים אותו, וכן הלאה. עם האיוניק מדובר על נושא צריכת הדלק בסגמנט המשפחתי; בעוד שהאלנטרה החדשה שבחנו לא מזמן הייתה מכונית טובה אך לא הכי חסכונית – האיוניק היא גם מכונית טובה וגם חסכונית.
בתוואי המבחן שכלל יותר נסיעה בינעירונית – חלקה הררית וחלקה מישורית – ועירונית עמדה הצריכה על בין ליטר ל-17 לליטר ל-19 ק"מ כתלות באופי הנהיגה (חזק/מהיר יותר או פחות). מדובר בצריכה מרשימה מאוד. אמנם התוואי במקרה כאן כלל יותר נסיעה בינעירונית, אבל ברכב היברידי כידוע תוואי עירוני דווקא לא 'מזיק' לנתון הצריכה.
אנחנו קיבלנו למבחן את רמת ה-Supreme הגבוהה, ויש גם את רמת הפרימיום הבסיסית. שני הדגמים כוללים, בין השאר, בקרת אקלים, 7 כריות אויר (כולל ברכי נהג), בלימה אוטונומית במצבי חרום, בקרת שיוט חכמה, מערכת מולטימדיה, דיבורית בלוטות', מצלמה אחורית, פתחי מיזוג מאחור, וגלגל הגה וידית הילוכים מצופי עור. הרמה הגבוהה מוסיפה מושב נהג חשמלי, פנסי LED אחוריים, לוח שעונים דיגטלי, מערכת התראה על רכב בשטח המת, מראות מתקפלות חשמלית וחיישני חניה אחוריים מקוריים. כמה הערות לגבי האבזור: ראשית, חבל שבכזו מכונית מאובזרת אין הפשרת אדים למראות הצד. שנית, מערכת המולטימדיה המקושרת אמנם כוללת ניווט Waze (התשלום עבור חבילת הגלישה מוצע בחינם למשך תקופה ראשונית למיטב ידיעתינו), אבל יש לה גם חסרונות: קליטת הרדיו בינונית למדי כל עוד הסיגנל לא חזק; אין אפשרות לנגן דיסק שמע; רדיו אינטרנט לא מופיע בתפריט מקורות השמע והגישה אליו מסורבלת. שתי רמות האבזור כוללות גם מערכת לשמירת נתיב ותיקון הגה; לטעמי היא לא עובדת הכי טוב, ולא שומרת בדיוק על אמצע הנתיב – לעתים נצמדת ימינה מדי או שמאלה מדי, גם כשיש שם רכב או גדר.
חוץ מהחסכון, האיוניק היא מכונית משפחתית טובה. הנקודה היחידה שאכזבה אותי היא בידוד הרעשים בשיוט ביעירוני: הוא בינוני למדי רוב הזמן, וסביר רק במהירות חוקית – ובנוסף להכל רעשי מתלים חודרים לתא. מעבר לזה, האיוניק היא מקום די נעים להיות בו: הנסיעה נעימה, תנוחת הנהיגה טובה, איכות החומרים טובה, המרווח מאחור טוב ותא המטען גדול. נוחות הנסיעה טובה, הן ברמת המתלים והן ברמת המושבים. ההפתעה מגיעה דווקא בנושא התנהגות בכביש, והאיוניק מהנה כמהנה לנהיגה דינאמית בכבישים מפותלים. כיף. נקודה אחרונה להתייחסות היא המנוע והביצועים: יחידה ההנעה ההיברידית הזו לא רק חסכונית, ועם 141 כ"ס היא גם מציעה ביצועים טובים.
לסיכום, יונדאי איוניק היא מכונית משפחתית טובה ומאובזרת, וגם חסכונית – עם נקודה עיקרית שפחות אהבנו: את בידוד הרעשים בשיוט בינעירוני. אז כשאתם עושים נסיעת מבחן, שימו לב עד כמה זה מפריע לכם כאן.
מפרט: יונדאי איוניק 1.6 ליטר הייבריד אוטומטית Supreme | |||
---|---|---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 4/טורי/1580 סמ"ק | סוג מנוע | בנזין-היברידי |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 5,700/141 | מומנט (קג"מ/סל"ד) | 0/27 |
תמסורת | כפולת מצמדים 6 היל' | בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק |
צמיגים | 195/65-15 | מידות בס"מ (א, ר, ג) | 145/182/447 |
משקל | 1,370 ק"ג | נפח תא מטען | 443 ליטר |
מיכל דלק | 45 ליטר | תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 10.8 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 185 קמ"ש | צריכת דלק (יצרן) | 29.4 ק"מ לליטר |
E-NCAP | 5 כוכבים | מחיר | 135,990 שקלים |
מפרט: יונדאי איוניק 1.6 ליטר הייבריד אוטומטית Supreme | |
---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 4/טורי/1580 סמ"ק |
סוג מנוע | בנזין-היברידי |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 5,700/141 |
מומנט (קג"מ/סל"ד) | 0/27 |
תמסורת | כפולת מצמדים 6 היל' |
בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק |
צמיגים | 195/65-15 |
מידות בס"מ (א, ר, ג) | 145/182/447 |
משקל | 1,370 ק"ג |
נפח תא מטען | 443 ליטר |
מיכל דלק | 45 ליטר |
תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 10.8 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 185 קמ"ש |
צריכת דלק (יצרן) | 29.4 ק"מ לליטר |
E-NCAP | 5 כוכבים |
מחיר | 135,990 שקלים |
יונדאי איוניק 1.6 ליטר הייבריד אוטומטית Supreme
- יונדאי איוניק | צילום: ליאב ארנון
- יונדאי איוניק | צילום: ליאב ארנון
- יונדאי איוניק | צילום: ליאב ארנון
- יונדאי איוניק | צילום: ליאב ארנון
- יונדאי איוניק | צילום: ליאב ארנון
- יונדאי איוניק | צילום: ליאב ארנון
- יונדאי איוניק | צילום: ליאב ארנון
- יונדאי איוניק | צילום: ליאב ארנון
- יונדאי איוניק | צילום: ליאב ארנון
- יונדאי איוניק | צילום: ליאב ארנון
- יונדאי איוניק | צילום: ליאב ארנון
- יונדאי איוניק | צילום: ליאב ארנון
- יונדאי איוניק | צילום: ליאב ארנון
- יונדאי איוניק | צילום: ליאב ארנון
- יונדאי איוניק | צילום: ליאב ארנון
- יונדאי איוניק | צילום: ליאב ארנון
- יונדאי איוניק | צילום: ליאב ארנון
- יונדאי איוניק | צילום: ליאב ארנון