אנשי סקודה עובדים על פי הספר. באוגוסט האחרון הציגו לראשונה את האוקטביה מתוחת הפנים, באוקטובר זו הושקה רשמית וגם במרכב הסטיישן, לפני כמה ימים הוצגה גרסת ה- vRS המחודשת, וגם היא זמינה בגרסת הסטיישן, וכעת מציגים אנשי סקודה את גרסת הסקאוט (Scout) למרכב הסטיישן.
רענון אמצע החיים של האוקטביה בא לידי ביטוי בקדמת הרכב, החל מפנסי דרך מפוצלים בטכנולוגיית לד ועד לגריל ופגוש קדמי שעוצב מחדש. באחורי הרכב, בגרסת הסקאוט, תהיה גם אפשרות לפנסי לד. העיצוב החיצוני מתאים לשטח והמרכב הוגבה ב- 30 מ"מ לטובת זוויות גישה ונטישה טובות יותר.
למרות שעדיין לא שוחררו תמונות של פנים הרכב, אורמים אנשי סקודה כי גרסת הסקאוט תקבל את אותה קונסולה מרכזית מחודשת כמו בשאר גרסאות האוקטביה כמובן, עם מסך מגע, כאשר ברמות הגימור הגבוהות יותר תכלול מסך בגודל 9.2 אינץ' עם "נקודה חמה" לרשת אלחוטית. בנוסף, מערך שלם של תמיכה בנהיגה יגיע עם גרסת הסקאוט כמו מערכת עזר לגרירת נגרר, התראה על רכבים חוצים בנסיעה לאחור ומערכת בלימה אוטונומית משופרת.
האוקטביה סקאוט תוצע באירופה עם מנוע דיזל בנפח 2.0 ליטרים מוגדש טורבו המפיק 148 כוחות סוס ומשודך לתיבת הילוכים ידנית בעלת 6 הילוכים בגרסה ראשונה, או 181 כוחות סוס בשידוף לתיבת כפולת-מצמדים עם 7 הילוכים בגרסה שניה. מעמידה ל- 100 קמ"ש מאיצה גרסת הסקאוט תוך 9.1 שניות עם 148 כוחות סוס או תוך 7.8 שניות עם ה- 181 כוחות סוס.
לסקאוט הנעה כפולה כמובן, ושני צירי הגלגלים יהיו בעלי נעילת דיפרנציאל אלקטרונית. ישנה אפשרותגם לנהיגה במצב OFF-ROAD יחד עם בקרת ירידה במדרון.