סקודה משחררת פרטים נוספים אודת ה- SUV החדש שלה, הקודיאק. אחרי המתנה ארוכה תחשוף היצרנית הצ'כית את הקודיאק בתערכת פריז שמתקיימת בימים אלו. בינתיים סקודה מוציעה עוד פרטים ועוד תמונות ששמות קץ לשמועות וההשערות אודות הדגם המסקרן. הקודיאק צפוי להתחיל להימכר מעבר לים לקראת סוף השנה והמחירים באנגליה יתחילו ב- 23,000 פאונד.
כאמור, הקודיאק, רכב פנאי שטח גדול של סקודה בעל חמישה או שבעה מושבים, יעשה את הופעת הבכורה שלו בתערות פריז שמתקיימת בימים אלו. אורכו של הקודיאק עומד על 470 ס"מ, רוחבו 188 ס"מ וגובהו 167 ס"מ, מספרים אלו קצרים, רחבים וגובהים במספר מילימטרים והסנטה פה, המתחרה של קודיאק מבית יונדאי שמצליח גם במספרים יפים כאן אצלנו. הקודיאק יושב על גרסה גדולה של פלטפורמת ה- MQB המודולרית של קבוצת פולקסוואגן. העיצוב הכללי אגרסיבי יותר מהייטי (צפויה להיות מוחלפת בשנה הקרובה) ומזכיר את הסופרב החדשה. למרות מידותיו הגדולות של הקודיאק, סקודה עשתה כאמור שימור בפלטפורמת ה- MQB הקלה על מנת לשמור על משקל נמוך יחסית. סקודה מציינת שמשקלו של הקודיאק בגרסת הנעה קידמית ומנוע בנזין עומד על 1,452 ק"ג בלבד. תוספת של הנעה כפולה תוסיף כ- 80 ק"ג למשקל זה.
בהתחלה יגיע הקודיאק עם אפשרות בחירה בין חמישה מנועים, 3 מנועי בנזין ו -2 לוגמי סולר. בגרסת הבסיס יצויד רכב הפנאי שטח במנוע טורבו בנזין בנפח 1.4 ליטר עם 123 כוחות סוס. המנוע הבא ברשימה יציע את אותו הנפח אך כאן ההספק יעמוד על 148 כוחות סוס. בראש הרשימה (עד שתוצגנה אופציות נוספות) יעמוד מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 והספק של 177 כוחות סוס. בגזרת הדיזל יוצע הקודיאק עם שני מנועי טורבו דיזל ששניהם בנפח 2.0 וההספק עומד על 148 כוחות סוס או 187 כוחות סוס.
הגרסאות הבכירות של מנועי הבנזין והדיזל יצויידו בהנעה כפולה בלבד ותיבת הילוכים כפולת מצמדים (DSG) בעלת 7 יחסי העברה. הגרסה החלשה יותר של מנוע הדיזל וגרסאות ה- 1.4 ליטר בנזין תגענה עם תיבת ה- DSG מצויידות בנעה קידמית בלבד. תיבת הילוכים ידנית עם 6 הילוכים תוצע רק עם הנעה כפולה. גרסת הדיזל הבכירה תזנק מעמידה ל- 100 קמ"ש ב- 8.6 שניות ואילו גרסת הבנזין הבכירה תעשה זאת ב- 7.8 שניות.
הקודיאק יצוייד באפשרות בחירה בין מספר מצבי נהיגה שישלטו על תגובת המנוע, תיבת ההילוכים, תגבור ההגה ומערכת המיזוג. גרסאות ההנעה הכפולה יקבלו בנוסף מצב שלג שישלוט על בקרת היציבות ותיבת ההילוכים שיעזרו לרכב על משטחים חלקים. כאופציה יצוייד הקודיאק במערכת מתלים אדפטיבית שתשלוט על קשיחות המתלים.
תא הנוסעים מזכיר את התא המעולה של הסופרב אך כאן יש לו מעט יותר מוטיבים ספורטיביים. מסך המגע הסטנדרטי יהיה הגודל 6.5 אינץ וכאופציה יוצע מסך בגודל 8 אינץ'. סקודה ידועה בתור יצרנית שמציעה נפח הטענה גדול במיוחד והקודיאק לא מבייש את הפירמה עם נפח הטענה עצום של 720 ליטר בגרסת ה- 5 מושבים. עם קיפולם גודל הנפח ל- 2,065 ליטרים. שורת המושבים השניה ניתנת לכיוון קדימה-אחורה עם אפשרות תזוזה של 18 סנטימטרים לטובת מרווח רגליים עדיך או נפח הטענה גדול יותר.
- סקודה קודיאק | צילום: יצרן
- סקודה קודיאק | צילום: יצרן
- סקודה קודיאק | צילום: יצרן
- סקודה קודיאק | צילום: יצרן
- סקודה קודיאק | צילום: יצרן
- סקודה קודיאק | צילום: יצרן
- סקודה קודיאק | צילום: יצרן
- סקודה קודיאק | צילום: יצרן
- סקודה קודיאק | צילום: יצרן