לפני כ- 3 שנים הגיע הסוזוקי קרוסאובר (S קרוס/SX4) לכבישי ארצנו תחת השם "קרוסאובר" המשותף לנו ולטיוואן והפך ללהיט מכירות יוצא מן הכלל באופן יחסי. כעת יצרנית הרכב היפנית מציגה מתיחת פנים לדור השני של הקרוסאובר, כאשר השינוי המשמעותי ביותר נמצא תחת מכסה המנוע. סוזוקי משאירה מאחור את המנוע בנפח 1.6 ליטרים האטמוספרי ומחדשת את ה- S קרוס בשני מנועים גודשים בטכנולוגיית הבוסטר-ג'ט שמטרתם העיקרית היא חסכון מירבי בצריכת הדלק.
המנוע הראשון שיוצע בחרטום הקרוסאובר היפני, הוא מנוע בנפח 1.0 ליטרים מוגדש טורבו המפיק כ- 111 כ"ס ו- 17 קג"מ שאמור לספק צריכת דלק טובה יותר ב- 10% לעומת ה- 1.6 האטמוספרי. השני והחזק יותר הוא מנוע בנפח 1.4 ליטרים גם כן מוגדש טורבו המפיק כ- 138 כ"ס ו- 22 קג"מ שאמור לשפר את צריכת הדלק בלא פחות מ- 20% לעומת המנוע היוצא, ויגרום לקרוסאובר להאיץ מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 10.2 שניות בלבד. שני אלו יוצעו עם תיבת הילוכים אוטומטית או ידנית לבחירת הלקוח.
מבחינת עיצוב הקרוסאובר החדש מגיע עם חזית חדשה לגמרי, פנסים המאירים באמצעות נורות LED, גג שמש פנורמי גדול במיוחד ומרווח גחון גבוה יותר מהדור היוצא ב- 1.5 סנטימטרים (18 לעומת 16.5). בפנים הרכב הקרוסאובר היפני מציע בעיקר חידוש באיכות ההרכבה ויוצע עם פלסטיקים וחומרים נעימים יותר למגע.
הקרוסאובר החדש יוצג באופן רשמי בתערוכת הרכב בפריז ממש בקרוב ויגיע לארץ במשך השנה הבאה.
- סוזוקי קרוסאובר (S קרוס) 2017 | צילום: יצרן
- סוזוקי קרוסאובר (S קרוס) 2017 | צילום: יצרן
- סוזוקי קרוסאובר (S קרוס) 2017 | צילום: יצרן
- סוזוקי קרוסאובר (S קרוס) 2017 | צילום: יצרן