הפיקאסו הוא אחיו הקטן של הגרנד פיקאסו שאביעד בחן כאן אצלנו בעבר. כבר בפגישה הראשונה בחניון בלובינסקי, כשהוא חונה ליד אחיו הגדול, במבט חטוף מלפנים קשה להבדיל בניהם, החרטום המעוצב (נראה מרשים) כמעט זהה בשתי הגרסאות ורק חדי העין יבחינו בפגושים המעט שונים. השינוי האמיתי מגיע אחרי הדלת של הנהג, הפיקאסו קטן יותר (17 ס"מ באורך הכללי) מאחיו הגדול והחלק האחורי,בגלל המימדים, ניראה טוב ונכון יותר.
העיצוב המרשים/מיוחד ממשיך אל תוך תא הנוסעים עם צג דיגיטלי גדול וקריא באמצע הדשבורד כשמתחתיו מסך 7 אינץ' ששולט על בקרת האקלים ועל מערכת השמע. סידור המחוונים מצריך מעט זמן הסתגלות אחריו הופך התפעול לאינטואיטיבי. מלפנים תמצאו שמשה עצומה שממשיכה מעל ראשי הנוסעים מקדימה, מה שמוסיף לאוורריות ולתחושת המרחב של תא הנוסעים. איכות החומרים טובה למדי ברוב המקומות ובסה"כ תא הנוסעים של הפיקאסו הוא מקום שהבחלט נעים להעביר בו את הזמן. המרווח לכל הכיוונים מרשים מקדימה, מאחור תמצאו 3 כסאות נפרדים שמתכווננים כל אחד בנפרד, סידור מעולה ל- 3 כסאות בטיחות. גם כאן, מאחור, המרווח טוב הן לראש והן לברכיים למרות בסיס הגלגלים שקצר ב- 5 ס"מ מגרסת הגרנד פיקאסו. רק מרווח הכתפיים מעט מציק למבוגרים כיוון שהמושבים קרובים מידי לדלתות. תא הנוסעים ממשיך עם הפונקציונאליות שלו עם שפע תאי אכסון בכל מקום אפשרי, וילונות מובנים בדלתות האחוריות, רצפה שטוחה, שולחנות מתקפלים מאחור ופתחי מיזוג ליושבים בשורת המושבים השניה. תא המטען מציעה מרווח מעולה ושפת הטענה רחבה ונמוכה. הפיקאסו מגיע ברמת אבזור אחת שכוללת בין היתר בקרת אקלים מפוצלת, מערכת שמע, דיבורית BT, בקרת שיוט, חישוקים קלים ושקעי USB ו- AUX.
אל הפיקאסו משודך מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר ולא פחות מ- 165 כ"ס ו- 24.4 קג"מ מאוד מרשימים. אלו משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 מהירויות. כמו על הנייר, גם בפועל, המספרים המרשימים באים לידי ביטוי והפיקאסו לא מתקשה לעקוף בקלילות, להאיץ ולהגיע למהירויות גבוהות מאוד. תיבת ההילוכים מתפקדת ביעילות רוב הזמן וישנה אפשרות לפעול ידני עם משוטים מאחורי ההגה. הביצועים כל כך הרשימו אותי עד שנזכרתי בפיז'ו 306 GTI6 שהחזקתי בעבר, אחת ממכוניות ההוט האץ' הטובות בכל הזמנים. הביצועים כאן, במיניוואן המשפחתי, כנראה מעט טובים יותר בקו ישר. לא יאמן לא התקדמו המכוניות. למרות הביצועים הנמרצים, צריכת הדלק הייתה טובה מאוד עם ממוצע של כ- 12 ק"מ לליטר בנסיעה לא ממש חסכונית.
נוחות הנסיעה מעט נוקשה והמתלים עסוקים למדי בתנועה עירונית ולא מעט שיבושים עוברים ישירות לנוסעים, לא משהו ברמה מציקה אבל בהחלט היה אפשר לכייל את זה טוב יותר. מחוץ לעיר לעומת זאת, ככל שעולה המהירות, הנוחות משתפרת והפיקאסו הופך לנעים יותר. בידוד הרעשים טוב אם כי רעש רוח נוכח ממהירות יחסית נמוכה, כנראה מחיר שצריך לשלם על השמשה העצומה מלפנים. תנוחות נהיגה גבוהה ושלטת ומזכירה את זו של רכבי הפנאי הקטנים והנפוצים. ההתנהגות של הפיקאסו בטוחה וצפויה עם נטיה לתת היגוי במגבלות, זה מאפשר קצב זריז למדי אבל מסרס כל הנאה מנהיגה דינמית.
הפיקאסו מציע חבילה מאוד אטרקטיבית למשפחה לא מקובעת שמוכנה לשקול חלופה קצת שונה למכונית המשפחתית שלה, מכונית קצת אחרת, מכונית מעט מיוחדת. למרות החסרונות כמו נוחות נסיעה בעיר והנדסת אנוש מעט פחות טובה, היתרונות בפיקאסו ברורים; המרווח בתא הנוסעים והמטען טוב מאוד, השימושיות גבוהה, המנוע חזק ומפתיע וגם האבזור טוב. תג המחיר שמשודך לפיקאסו עומד על 140,000 שקלים אם כי ניתן לרכוש אותו במחיר מבצע של 135,000 שקלים.
מפרט: סיטרואן C4 פיקאסו 1.6 טורבו אוטומט | |||
---|---|---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 4/טורי/1598 סמ"ק | סוג מנוע | טורבו-בנזין |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 6,000/165 | מומנט (קג"מ/סל"ד) | 1,400/24.4 |
תמסורת | אוטומטית 6 היל' | בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק |
צמיגים | 205/60-16 | מידות בס"מ (א, ר, ג) | 161.5/182.5/443 |
משקל | 1,290 ק"ג | נפח תא מטען | 535 ליטר |
מיכל דלק | 55 ליטר | תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 8.5 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 210 קמ"ש | צריכת דלק (יצרן) | 17.8 ק"מ לליטר |
E-NCAP | 5 כוכבים | מחיר | 140,000 שקלים |
מפרט: סיטרואן C4 פיקאסו 1.6 טורבו אוטומט | |
---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 4/טורי/1598 סמ"ק |
סוג מנוע | טורבו-בנזין |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 6,000/165 |
מומנט (קג"מ/סל"ד) | 1,400/24.4 |
תמסורת | אוטומטית 6 היל' |
בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק |
צמיגים | 205/60-16 |
מידות בס"מ (א, ר, ג) | 161.5/182.5/443 |
משקל | 1,290 ק"ג |
נפח תא מטען | 535 ליטר |
מיכל דלק | 55 ליטר |
תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 8.5 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 210 קמ"ש |
צריכת דלק (יצרן) | 17.8 ק"מ לליטר |
E-NCAP | 5 כוכבים |
מחיר | 140,000 שקלים |
סיטרואן C4 פיקאסו 1.6 טורבו אוטומט
- סיטרואן C4 פיקאסו | צילום: פיליפ רוזין
- סיטרואן C4 פיקאסו | צילום: פיליפ רוזין
- סיטרואן C4 פיקאסו | צילום: פיליפ רוזין
- סיטרואן C4 פיקאסו | צילום: פיליפ רוזין
- סיטרואן C4 פיקאסו | צילום: פיליפ רוזין
- סיטרואן C4 פיקאסו | צילום: פיליפ רוזין
- סיטרואן C4 פיקאסו | צילום: פיליפ רוזין
- סיטרואן C4 פיקאסו | צילום: פיליפ רוזין
- סיטרואן C4 פיקאסו | צילום: פיליפ רוזין
- סיטרואן C4 פיקאסו | צילום: פיליפ רוזין
- סיטרואן C4 פיקאסו | צילום: פיליפ רוזין
- סיטרואן C4 פיקאסו | צילום: פיליפ רוזין