את האלנטרה החדשה יצא שלקחתי לחופשה משפחתית של שלושה ימים. באופן כללי אני סבור שמכונית צריך לבחון קודם לפי השימוש שיעשה בה קהל היעד; קיבעתי את שני המושבים של הילדים במושב האחורי (אני עדיין לא לגמרי מעקל שאני אבא במשרה מלאה), העמסתי את תא המטען עד אפס מקום וכמובן שגם המושבים הקדמיים היו מאוכלסים. יצאנו לדרך!
האלנטרה מכונית יפהפיה, לטעמי. בדר"כ אני לא כותב על עיצוב, תוכלו לראות אותו בתמונות המצוינות של דביר. אבל הפעם, מעצבי יונדאי הבריקו עם מרכב דמוי קופה ועיצוב יפהפה. כשעצרתי באחד החניונים, הרכב אפילו משך התעניינות (מה שקורה בדר"כ רק ברכבי נישה או רכבי יוקרה). יפה, תרתי משמע. גם בפנים הרכב העיצוב נאה, כולל גימור מוכסף לקונסולת פקדי המיזוג, ריפודים בהירים ושילוב צבעים (בהיר וכהה) בדשבורד ובדלתות.
כבר בכניסה לתא הנוסעים, מורגשת האווירה הנעימה – לאלנטרה יש תא נוסעים נעים ונאה. לכך תורם גם צבעם הבהיר של המושבים, אבל גם האור שנכנס דרך גג השמש (בגרסה המאובזרת שקיבלנו). עיצוב הקונסולה המרכזית נאה, ובלילה המתגים מוארים בגוון כחול-סגול יפה. איכות החומרים טובה בחלקה (בדשבורד), ובינונית בחלקה (בדיפוני הדלתות), אך למרות זאת לא נשמעו קרקושים מתא הנוסעים. המושב האחורי מרווח, ותא המטען גדול; 458 הליטרים הספיקו לעגלת תינוק עם אמבטיה, מזוודות ושקיות. תנוחת הנהיגה מצוינת, והמושבים נוחים. האלנטרה מגיעה בשתי רמות אבזור, ובשתיהן האבזור טוב. כבר בגרסה הבסיסית – Inspire – תמצאו מערכת מולטימדיה עם קישוריות לאינטרנט, ניווט WAZE ודיבורית בלוטות', הגה מתכוונן גם החוצה ומצופה עור, שליטה על מערכת השמע מההגה, חיישני אורות, קיפול מראות חשמלי אוטומטי, בקרת שיוט, פנסי איתות במראות ועוד. הדגם המאובזר שקיבלנו, Supreme, מוסיף על כל אלה גג שמש נפתח, חישוקים גדולים יותר, חיישני גשם, בקרת אקלים מפוצלת, הנעה 'ללא מפתח' ועוד. ידיות הדלתות החיצוניות מוארות והפנסים הקדמיים משולבים תאורת יום מסוג LED (הלוגן בגרסה הבסיסית), וזה בהחלט תורם לנראות. זה המקום לציין שמערכת המולטימדיה אכזבה אותנו עם קליטת רדיו די בינונית, ושמשום מה בקרת השיוט לא שומרת על המהירות בירידות (כלומר מתקבלת מהירות גבוהה ממה שרצינו).
בנסיעה, מורגשת קפיצת המדרגה המתמשכת שיונדאי עושה בתקופה האחרונה. כל עוד נוסעים במהירות סביב-החוקית, מקבלים בידוד רעשים טוב; לכך תורמת גם תיבת הילוכים בעלת שישה יחסי העברה (קדימה). כל עוד מאמצים את המנוע מאמץ סביר – אני מדבר על נהיגה יומיומית רגילה, לא נהיגת סבתא – גם רעשי המנוע מבודדים יפה. כשמוסיפים לזה נוחות מתלים טובה ומושבים נוחים, מקבלים מכונית נעימה בהחלט לנסיעה. חבל רק שרעשי המתלים מעט פוגמים באווירה.
שילוב הגיר-מנוע באלנטרה טוב בהחלט. בעוד שמשפחתיות רבות משתמשות במנועי מוגדשי טורבו וקטני נפח, באלנטרה יש מנוע 1.6 אטמוספרי (כלומר ללא טורבו). ההספק נאה (127 כ"ס ב-6,300 סל"ד) אך המומנט מושג בסל"ד מעט גבוה (15.8 קג"מ ב-4,850 סל"ד). זה אומר שהביצועים טובים, אבל בסל"ד ביניים עד גבוה; לא מדובר במנועי טורבו שמספקים תוצרת כבר בסל"ד נמוך. תיבת ההילוכים מגיבה יפה ומסונכרנת היטב עם דרישות רגל ימין, אך כאן גם המקום מציין שבעומס על המנוע (סל"ד גבוה) המזגן מתנתק. לא לעניין. בימי המבחן שכללו נסיעה בינעירונית רגועה, שיוט מעט מהיר (כ- 130 קמ"ש לרוב), ומעט נסיעה מאומצת והררית עמדה הצריכה על ליטר ל- 11 ק"מ. לא הכי חסכוני.
בשורה התחתונה, יש לאלנטרה החדשה מה להציע. היא יפה, תא הנוסעים נאה ומאובזר, והיא נעימה לנסיעה. רק צריכת הדלק פחות הרשימה אותנו. בעוד גרסת הבסיס עולה 131,700 שקלים, הגרסה המאובזרת עולה 133,500 שקלים – הפרש קטן מדי שלטעמינו מצדיק את הרמה הגבוהה.
מפרט: יונדאי אלנטרה 1.6 ליטר אוטומטית Supreme | |||
---|---|---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 4/טורי/1591 סמ"ק | סוג מנוע | בנזין |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 6,300/127 | מומנט (קג"מ/סל"ד) | 4,850/15.8 |
תמסורת | אוטומטית 6 היל' | בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק |
צמיגים | 195/65-15 | מידות בס"מ (א, ר, ג) | 145/180/457 |
משקל | 1,250 ק"ג | נפח תא מטען | 458 ליטר |
מיכל דלק | 50 ליטר | תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 11.6 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 195 קמ"ש | צריכת דלק (יצרן) | 15.6 ק"מ לליטר |
E-NCAP | — | מחיר | 133,500 שקלים |
מפרט: יונדאי אלנטרה 1.6 ליטר אוטומטית Supreme | |
---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 4/טורי/1591 סמ"ק |
סוג מנוע | בנזין |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 6,300/127 |
מומנט (קג"מ/סל"ד) | 4,850/15.8 |
תמסורת | אוטומטית 6 היל' |
בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק |
צמיגים | 195/65-15 |
מידות בס"מ (א, ר, ג) | 145/180/457 |
משקל | 1,250 ק"ג |
נפח תא מטען | 458 ליטר |
מיכל דלק | 50 ליטר |
תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 11.6 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 195 קמ"ש |
צריכת דלק (יצרן) | 15.6 ק"מ לליטר |
E-NCAP | — |
מחיר | 133,500 שקלים |
יונדאי אלנטרה 1.6 ליטר אוטומטית Supreme
- יונדאי אלנטרה 2016 | צילום: דביר אברהם
- יונדאי אלנטרה 2016 | צילום: דביר אברהם
- יונדאי אלנטרה 2016 | צילום: דביר אברהם
- יונדאי אלנטרה 2016 | צילום: דביר אברהם
- יונדאי אלנטרה 2016 | צילום: דביר אברהם
- יונדאי אלנטרה 2016 | צילום: דביר אברהם
- יונדאי אלנטרה 2016 | צילום: דביר אברהם
- יונדאי אלנטרה 2016 | צילום: דביר אברהם
- יונדאי אלנטרה 2016 | צילום: דביר אברהם