ג'רמי קלארקסון, המנחה לשעבר של תכנית הרכב הידועה והנערצת בעולם "טופ גיר" מציג רשימה של רכבים שלדעתו ראויים להיות "עשרת הגדולים" של שנת 2015-16. על פי קלארקסון כדי להופיע ברשימה הזו הרכבים חייבים להציע משהו שונה. כלומר לא יופיעו כאן סתם עוד רכבים שיקחו אותך מנקודה א' ל- ב' ללא שום ריגוש מיוחד, בין אם זה מבחינת התנהגות הכביש, הכח המועבר אל הגלגלים המניעים או הגאדג'טים והאבזור שהופכים את הנסיעה לנוחה וכיפית יותר, כל אחד כמובן לפי יעודו שלו.
קלארקסון אשר נחשב מבחינת חובבי רכב רבים לאחד מהאנשים עם העבודה הטובה בעולם, בחן לא מעט רכבים וביניהם מגוון עצום של רכבי על ורכבים מיוחדים אחרים, בהתחשב בעובדה זו כנראה שחלק מהבחירות שלו יפתיעו אתכם מאד, אך לאו דווקא תג המחיר הגבוה או הסמל הנערץ הם אלה שהופכים רכב למרגש, אלא חיבור המכונה לאדם ואיך שהיא גורמת לו להרגיש.
אלו הם עשרת הנבחרים של קלארקסון מהסוף להתחלה :
10
למבורגיני אוונטדור – מי שסוגרת בכבוד רב את רשימת הכוכבים הזאת היא האונטדור של למבורגיני, אמנם על פי קלארקסון הלמבו הזאת לא נועדה לידיו של נהג מרוצים כי למקרה שחשבת לקחת אותה להקפה מהירה במסלול מרוצים, עדיף שאחריה תרד מהמסלול כי הברקסים לא ישרדו יותר מזה. אך למרות זאת קלארקסון אוהב את הלמבו מאותה סיבה שבגללה הוא מתחבר ל- 4C של אלפא, "זה הוא רכב על אמיתי, בניגוד לדור החדש של מכוניות העל ההיברידיות".
09
פרארי 488GTB – הנה מגיעה האיטלקייה האקזוטית, לא מעט ביקורות היו לפרארי בשל העובדה שהשתמשו במגדש טורבו ב- 488GTB אך קלארקסון דווקא משבח את הבחירה הזו ומודה שה- 458 לא הייתה מספיק טובה כמו המתחרות שלה, לדוגמא ה- C12 של מקלארן, אך ה- GTB הזאת גורמת לפרארי לעלות ולדהור על הסוס מחדש בחזרה למעלה.
08
ב.מ.וו M2 – קלארקסון מעריץ מושבע של חטיבת M ב- BMW, ה- M6,M5 וה- M3 הם פייבוריטים גדולים שלו וכעת מצטרף שחקן חדש לקבוצת ה- M של קלארקסון, ה- M2. "הוא לא רק מהיר בקו ישר, אלא מהיר בסיבובים. ולא רק מהיר, אלא מרגיש מדהים. פשוט כיף לנהוג ב- M הזאת, ממש קפצתי מרוב אושר".
07
ווקסהול זאפירה סטיישן Tech Line – המבחן של קלארקסון לווקסהל זאפירה הוא סיפור בפני עצמו, אך נסכם את המקום השביעי בציטוט ממה שקלארקסון אמר על הווקסהול הזאת "זו היא המכונית הכי נוחה בעולם, אפילו יותר מרולס רויס פאנטום".
06
וולוו XC90 D5 AWD – זה הוא כנראה הרכב הכי מפתיע ברשימה, אך קלארקסון משבח את הוולו ואומר כי החווית הנסיעה בו מדהימה, המושבים הנוחים והאבזור הרב שכולל מערכות עזר לנהג עושים את שלהם. "הנסיעה ברכב הזה נוחה, וזה כל כך מרגיע. אם תיתן למערכות העזר לעשות את שלהם אתה אפילו יכול לנמנם קלות בלי דאגות, כשמשהו יקרה, המערכת כבר תדאג להתריע לך".
05
פורד מוסטנג GT – זה הוא בעצם הדגם הראשון של מוסטאנג שמגיע לבריטניה, אחרי 50 שנות ייצור מישהו שם למעלה החליט שהגיע הזמן להתקין את ההגה גם בצד הימני. אמנם זהו רכב כבד מידי וקשה להגדיר אותו בראש כרכב ספורט אך על פי קלארקסון זו היא מכונית שרירים אמיתית והיא מאד תשמח לפסוע זנב ולתפור כל פנייה הכי קטנה על הצד.
04
פורד פוקוס RS – רוב העולם קיבל את הפורד פוקוס RS בהערצה רבה, וכך גם קלארקסון שטוען כי הפוקוס הזאת צריכה להיות בכל רשימת מכוניות נבחרות של כל חובב רכב, לא משנה לאיזה סוג הוא שייך. ה- RS מציודת במערכת ה- 4X4 הכי מתקדמת שקיימת כיום בשוק, בכל רכב שתמצאו ובכל תג מחיר. הוא מוסיף ואומר שההוט האץ' העצבנית נשארת צמודה לאספלט בכל מהירות ולא משנה מה מצב הכביש ומדמה אותה ישירות ל- GTR של ניסאן.
03
מרצדס-בנץ AMG GT S – זו לא פעם ראשונה בה קלארקסון מראה את אהבתו הרבה לדגמי AMG של מרצדס, וה- GTS לא שונה מהאחרות, זו היא מכונית שרירים חדשה וקלארקסון מתאר אותה כ "המוסטאנג של מרצדס". קלארקסון מוסיף ומצהיר שאם הוא היה צריך לקנות רכב כזה, בהשוואה למכוניות אחרות בסגמנט הוא ללא ספק היה בוחר ב- GT S.
02
אלפא רומיאו 4C קופה – לפי קלארקסון האלפא רומיאו 4C הוא בעצם רכב נוראי, אמנם הוא ספורטיבי ומעניין אך הנסיעה בו לא נוחה ורועשת מאד, אבל אם כל המגרעות הללו הוא מעריץ את ה'פרארי הקטנה' הזאת מסיבה אחת פשוטה. "זהו רכב אנושי, לא כמו כל הרכבים החדשים שאמנם מפנקים ומלאי טכנולוגיה אבל מרגישים כמו מכונה המופעלת על ידי המון מחשבים."
01
מאזדה MX-5 2.0 Sport Recaro – המאזדה מיאטה החדשה קיבלה המון שבחים ברחבי העולם, מהנדסי מאזדה היושבים אי שם הרחק ביפן ישמחו לשמוע כי קלארקסון רואה את המיאטה ND כ'המיאטה הכי טובה שיוצרה אי פעם' ומוסיף, "המיאטה הנוכחית מרגישה בדיוק כמו שרכב ספורט צריך להרגיש, פשוט וכיפי, הרכב הזה הוא כמו תרופה לדיכאון, אתה פשוט לא יכול להיות עצוב כשאתה נוהג בו, זה בלתי אפשרי."