בעידן בו כמעט כולם רוצים 'גי'פון' במקום מכונית משפחתית, כיף לדעת שיש מכוניות משפחתיות איכותיות שנותנות פייט יפה. אחת מהן היא האסטרה החדשה, שמציעה משהו איכותי, מעוצב (לטעמי) ואפילו מעט אנין. לקחנו למבחן את האסטרה החדשה בגרסת ההאצ'בק הכי מאובזרת, ריכזנו לכם כמה תובנות עליה.
האסטרה החדשה היא מכונית יפהפיה ואיכותית. את העיצוב הפנימי והחיצוני תוכלו לראות לבד בעצמכם. את איכות תא הנוסעים תוכלו להרגיש בעצמכם. הנדסת האנוש טובה, ורוב הכפתורים מהקונסולה המרכזית של האסטרה הקודמת נעלמו. באופן כללי, הקונסולה המרכזית יפה. איכות החומרים מצוינת, וההגה (מצופה עור) נעים לאחיזה. לשלילה, אציין שנשמעו קרקושים קלים במצבים מסוימים. תא הנוסעים היפה ביום, הופך לנאה גם בלילה בזכות תאורת אווירה עדינה. פחות אהבתי שהקונסולה המרכזית מסנוורת בחלק מהמצבים. תא הנוסעים מרווח, ותנוחת הנהיגה מעולה.
היא גם מאובזרת. אנחנו קיבלנו את דגם Innovation הבכיר למבחן. היא נבדלת בשאר הגרסאות בעיקר במערכת התראה על רכב בשטח מת במראות, מערכת חנייה אוטומטית, מראות מתקפלות חשמלית, כניסה ללא מפתח, ריפודי עור חלקיים וגג שמש (וכמובן את מה שברמות תחתיה). מתחתיה נמצאת Enjoy+, שכוללת בנוסף לרמת הבסיס מערכת מולטימדיה 8 אינץ' (7 בגרסה הבסיסית), ארבעה רמקולים ושני טוויטרים (שני רמקולים ושני טוויטרים בגרסת הבסיס), צג צבעוני במרכז לוח המחוונים, מערכת ניווט מקורית והכי חשוב: "אנטנת כריש" (ציטוט מהקטלוג). אבל גם רמת הבסיס, Enjoy, מאובזרת למשעי. קודם כל, יש לנו כאן ארסנל מערכות בטיחות מרשים: מערכת זיהוי תמרורים (מניסיוני עם מערכות דומות ברכבים אחרים, הן לא בדיוק יודעות את הכלל שאומר שצומת מבטל תמרור), התראת סטייה מנתיב כולל תיקון הגה אוטומטי, התראת התנגשות, חיישני עזר אחוריים וקדמיים מאחור ומצלמת רוורס. גרסת הבסיס כוללת גם – בין השאר – בקרת שיוט, חיישני גשם ותאורה, שליטה מההגה על בקרת השיוט והשמע, ומערכת מולטימדיה עם חיבורי AUX ו-USB, קישוריות בלוטות', וגם תמיכה ב-Apple CarPlay. מרשים מאוד.
ואיך כל זה עובד בפועל? אתחיל עם מערכת תיקון ההגה האוטומטי לשמירה על נתיב. התרחיש היה בערך כזה: אני נוסע בנתיב השמאלי (לא התנחלתי שם, עקפתי), וטויוטה לנד קרוזר נצמד אליי מצד ימין, מה שאילץ אותי לסטות לשול השמאלי מעט. ומה עשתה המערכת? 'דחפה אותי' לתוך הטויוטה, בבוטות, תוך כדי שאני תוהה אם יש לי פנצ'ר. לא לעניין. מה שמאוד אהבתי הוא מערכת החנייה האוטומטית (שזמינה בדגם ה-Innovation הבכיר), שיודעת לחנות במקביל או בניצב. ניסיתי לחנות במקביל בחניה צפופה, תל-אביבית 'קלאסית', והמערכת עבדה נהדר. צריך רק לווסת את הגז והברקס, ועושים את זה בעזרת המצלמה – וחיישני החניה הקדמיים והאחוריים – ובעזרת מחוון שמראה כמה עברנו מהתמרון הנוכחי ומתי אמור להסתיים. המערכת עבדה יפה גם בחניה בניצב, אבל רק בניסיון השני. בניסיון הראשון היו שתי חניות פנויות, המערכת נצמדה יותר מדי לאחד מהם ובסוף חנתה רחוק מדי ממנו. עוד כמה מילים בנושא האבזור: ראשית, הדגם שקיבלנו צויד בהנעה ללא מפתח, והרכב ננעל כשמתרחקים – אבל ננעל מהר מדי. אולי אפשר לשנות זאת מההגדרות. איכות השמע של הסטראו טובה מאוד, וגם קליטת הרדיו מעולה, אך ה-USB לא מיועד להטענת ניידים אלא רק לניגון. נקודה אחרונה לגבי המזגן: מדובר באחד החזקים שפגשנו.
ודי נוחה, אבל לא לגמרי. המושבים נוחים בנסיעות ארוכות אבל מעט נוקשים. נוחות הנסיעה טובה על חלק מהשיבושים ובינונית על חלקם – ייתכן והסיבה נעוצה בחישוקי ה-17" אתם מגיעה רמת האבזור הגבוהה שנבחנה. למרות זאת, בשיקול הכללי, מדובר במכונית מאוד נעימה לנסיעות קצרות או ארוכות. השיוט איתה, בפרט, מאוד נעים ונינוח.
חוץ מזה, היא נוסעת יפה ואפילו חסכונית יחסית. עם 150 כ"ס ו-25 קג"מ (המומנט בין 2,000 ל-4,000 סל"ד) הביצועים מצוינים. תאוצות הביניים חזקות, שמרו על רישיון הנהיגה. השיפור יחסית לדגם הקודם ניכר גם בביצועים וגם בצריכת הדלק (הטובה כשלעצמה): ליטר ל-12 ק"מ בנסיעה משולבת שרובה בינעירוני, אבל כללה גם לא-מעט בינעירוני וחלקה הייתה די מהירה. התנהגות הכביש טובה והמכונית מהנה לנהיגה. הטרן אין טוב (כולל מעט הידוקי זנב) אבל כמובן שאין תקשורת כמו ברוב הרכבים ביום.
לסיכום: האסטרה החדשה היא מכונית נהדרת, ומציגה אלטרנטיבה מעולה גם לחלק מהמשפחתיות הקונבנציונליות וכל שכן לג'יפונים. היא מעוצבת, איכותית והביצועים מצוינים. הייתי שמח למושבים יותר מפנקים ונוחות מעט יותר טובה ברמת המתלים (שוב, ייתכן והסיבה נעוצה בחישוקי ה- 17" אתם מגיעה רמת האבזור הגבוהה שנבחנה) – ועדיין מדובר במכונית מצוינת. מחירה של גרסת ה-Innovation המאובזרת שנבחנה הוא 144,900 שקלים – מעט יקר למשפחתית, אבל יש גם את גרסאות הבסיס הזולות יותר.
מפרט: אופל אסטרה 1.4 טורבו אוטומטית Innovation | |||
---|---|---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 4/טורי/1399 סמ"ק | סוג מנוע | טורבו-בנזין |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 5,000/150 | מומנט (קג"מ/סל"ד) | 2,000/25 |
תמסורת | אוטומטית 6 היל' | בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק |
צמיגים | 225/45-17 | מידות בס"מ (א, ר, ג) | 148/181/437 |
משקל | 1,308 ק"ג | נפח תא מטען | 335 ליטר |
מיכל דלק | 48 ליטר | תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 9 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 210 קמ"ש | צריכת דלק (יצרן) | 18.5 ק"מ לליטר |
E-NCAP | 5 כוכבים | מחיר | 144,900 שקלים |
מפרט: אופל אסטרה 1.4 טורבו אוטומטית Innovation | |
---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 4/טורי/1399 סמ"ק |
סוג מנוע | טורבו-בנזין |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 5,000/150 |
מומנט (קג"מ/סל"ד) | 2,000/25 |
תמסורת | אוטומטית 6 היל' |
בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק |
צמיגים | 225/45-17 |
מידות בס"מ (א, ר, ג) | 148/181/437 |
משקל | 1,308 ק"ג |
נפח תא מטען | 335 ליטר |
מיכל דלק | 48 ליטר |
תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 9 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 210 קמ"ש |
צריכת דלק (יצרן) | 18.5 ק"מ לליטר |
E-NCAP | 5 כוכבים |
מחיר | 144,900 שקלים |
אופל אסטרה 1.4 טורבו אוטומטית Innovation
- אופל אסטרה | צילום: דביר אברהם
- אופל אסטרה | צילום: דביר אברהם
- אופל אסטרה | צילום: דביר אברהם
- אופל אסטרה | צילום: דביר אברהם
- אופל אסטרה | צילום: דביר אברהם
- אופל אסטרה | צילום: דביר אברהם
- אופל אסטרה | צילום: דביר אברהם
- אופל אסטרה | צילום: דביר אברהם
- אופל אסטרה | צילום: דביר אברהם
- אופל אסטרה | צילום: דביר אברהם
- אופל אסטרה | צילום: דביר אברהם
- אופל אסטרה | צילום: דביר אברהם