את המבחן על גרסת ה- 180 של הסופרב כתב אריאל לא מזמן, והוא מאוד אהב אותה. עדיין, כמו שאנחנו יודעים, לחלק מאיתנו ביצועים רגועים מספקים – אבל אריאל כתב שם שלדעתו, יותר כח לסופרב יעשה לה רק טוב. אז לקחנו למבחן גם את גרסת ה- 220 כ"ס – הפעם ברמת הגימור הגבוהה הנקראת Laurint and Klement.
נתחיל מרמת הגימור: מדובר ברמה אחת מעל ה- Exclusive, וזה אומר שרמה זו מוסיפה עליה פריטים כמו חישוקי 19", מערכת סטריאו משודרגת של CANTON עם 12 רמקולים, מושבי עור, מושבים קדמיים מחוממים ומאווררים וגם פנס אינטגרלי בתא המטען. מצד שני, רמת הגימור Exclusive קיימת רק בגרסת ה- 180 כ"ס, ואילו ה- 220 כ"ס מוצעת ב- Style (נמוכה מ-Exclusive) או ב- L&K הנבחנת. צבע פנים הרכב תאם את צבע רכב המבחן (חום כהה) – וזה אולי נשמע לא משהו, אבל בפועל זה נראה יוקרתי. גם בלילה האווירה בתא הנוסעים נעימה, בזכות תאורת אווירה עם אפשרויות לבחירת צבעה. עכשיו הגיע הזמן לכמה הערות: מערכת הסטראו של CANTON, לטעמי, נשמעת פחות טוב מהמצופה ממערכת סאונד משודרגת. אם אתם משדרגים בגללה, הקפידו להאזין לה ברכב המבחן. בנוסף, אין אפשרות לנגן דיסק, אלא רק מוזיקה מכרטיס זיכרון או התקן USB. לגבי המושבים: הם התגלו כנוחים מאוד בנסיעות ארוכות, אבל הם מעט נוקשים ולא מפנקים. עוד לא אהבתי את מערכת ה- START&STOP, שמדוממת את הרכב מהר מדי לטעמי (קרה שהיא דוממה את הרכב אפילו לפני עצירה מוחלטת). אולי יש אפשרות לתכנת אותה במוסך המרכזי דרך המחשב כך שלא תדומם את הרכב בעצירות קצרות מאוד (תמרור עצור, לדוגמא) אם זה יפריע לכם בנסיעת המבחן – או פשוט לנתק אותה בתחילת כל נסיעה.
תא הנוסעים של הסופרב מציע מידות ברמה של קטגוריה אחת למעלה; זה אומר שמדובר במכונית שיכולה בהחלט לשמש רכב שרד: המשוב האחורי מרווח, עם יציאות מיזוג גם מאחור, כמובן. תא המטען מדהים בגודלו, ודלת חמישית מבטיחה פתח גדול לטעינה נוחה. בנסיעה, הסופרב מאכזבת מעט עם בידוד רעשים מעט נמוך ברמה לה היינו מצפים: מעט רעשי כביש כשהאספלט באיכות בינונית, ורעשי רוח. יכול להיות שלא לכולם זה יפריע (אולי אני כותב את זה כי באתי עם ציפיות גבוהות מדי) – וראוי שתבחנו זאת בעצמכם בנסיעת המבחן (שוב; אתם יודעים שתמיד אני ממליץ לערוך נסיעת מבחן בכל רכב לפני הקניה, בלי קשר לסוגו או למוצאו!). חוץ מהנקודה הזו – הסופרב היא פשוט… superb. המנוע הנפלא (2 ליטר טורבו, 220 כ"ס) דוחף אותה למהירויות פליליות, והיא משייטת בהן בנינוחות וקלילות. אחלה מכונית לנסיעה מאוד ארוכה. פחות אהבתי את העובדה שההנעה הקדמית מעט מתקשה להוריד את הכוח לאספלט, ובקרת המשיכה נאלצת לעשות סדר בבלאגן (מה שגם פוגע בתאוצה מהמקום). חוץ מזה, גם נוחות הנסיעה מעולה: גם במצב הרגיל וגם במצב 'נוחות' במתלים האדפטיביים. מצב 'נוחות' משכך יותר טוב שיבושים, אבל אז המכונית רכה ומתנדנדת מדי במצבים מסוימים. צריכת הדלק גם הפתיעה לטובה, עם ליטר ל-10 ק"מ בנסיעה שרובה בינעירונית, אבל מאומצת ומהירה ברובה.
לסיכום: הסופרב 220 L&K היא מכונית מצוינת: היא נעימה לנסיעות ארוכות, מאובזרת, מרווחת מאוד – ובגרסת ה- 220 כ"ס, מייצרת תאוצות ומהירויות שיוט מרשימות. מעט התאכזבנו מבידוד הרעשים בשיוט – ככה זה כשבאים עם המון ציפיות – וראוי שתבדקו את זה אינדיבידואלית. מחיר הגרסה הנבחנת כאן הוא 234,990 שקלים – והשאלה האם היא שווה את התוספת מול גרסת ה- 180 כ"ס ברמת ה- Exclusive (שעולה 209,990 שקלים) תלויה בהעדפות האישיות שלכם (ומקווה שעזרתי לכם כאן עם ההחלטה). שימו לב גם שגרסת ה- 220 כ"ס מגיעה עם ה- DSG6 (לעומת DSG7 ב- 180 כ"ס) – ותיבת הילוכים זו הפגינה אמינות יותר טובה (מה- DSG7) נכון לעתה.
מפרט: סקודה סופרב 2.0 אוטומטית L&K | |||
---|---|---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 4/טורי/1984 סמ"ק | סוג מנוע | טורבו-בנזין |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 4,500/220 | מומנט (קג"מ/סל"ד) | 1,500/35.6 |
תמסורת | כפולת מצמדים 6 היל' | בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק |
צמיגים | 235/45-19 | מידות בס"מ (א, ר, ג) | 146/186/486 |
משקל | 1,505 ק"ג | נפח תא מטען | 625 ליטרים |
מיכל דלק | 66 ליטרים | תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 7 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 245 קמ"ש | צריכת דלק (יצרן) | 16.1 ק"מ לליטר |
E-NCAP | 5 כוכבים | מחיר | 234,990 שקלים |
מפרט: סקודה סופרב 2.0 אוטומטית L&K | |
---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 4/טורי/1984 סמ"ק |
סוג מנוע | טורבו-בנזין |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 4,500/220 |
מומנט (קג"מ/סל"ד) | 1,500/35.6 |
תמסורת | כפולת מצמדים 6 היל' |
בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק |
צמיגים | 235/45-19 |
מידות בס"מ (א, ר, ג) | 146/186/486 |
משקל | 1,505 ק"ג |
נפח תא מטען | 625 ליטרים |
מיכל דלק | 66 ליטרים |
תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 7 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 245 קמ"ש |
צריכת דלק (יצרן) | 16.1 ק"מ לליטר |
E-NCAP | 5 כוכבים |
מחיר | 234,990 שקלים |
סקודה סופרב 2.0 אוטומטית L&K
- סקודה סופרב 2016 | צילום: דביר אברהם
- סקודה סופרב 2016 | צילום: דביר אברהם
- סקודה סופרב 2016 | צילום: דביר אברהם
- סקודה סופרב 2016 | צילום: דביר אברהם
- סקודה סופרב 2016 | צילום: דביר אברהם
- סקודה סופרב 2016 | צילום: דביר אברהם
- סקודה סופרב 2016 | צילום: דביר אברהם
- סקודה סופרב 2016 | צילום: דביר אברהם
- סקודה סופרב 2016 | צילום: דביר אברהם
- סקודה סופרב 2016 | צילום: דביר אברהם
- סקודה סופרב 2016 | צילום: דביר אברהם
- סקודה סופרב 2016 | צילום: דביר אברהם
- סקודה סופרב 2016 | צילום: דביר אברהם
- סקודה סופרב 2016 | צילום: דביר אברהם
- סקודה סופרב 2016 | צילום: דביר אברהם