סקודה צועדת קדימה. עם נתוני מכירות יפים, הופכת החברה לנדבך חשוב בקונצרן פולקסוואגן והיא עושה זאת בעזרת חבילת תמורה-למחיר מצוינת. אבזור נדיב, איכות חומרים גובהה והנדסת אנוש שמצטרפים לפלטפורמה הנהדרת שמעמיד הקונצרן לרשותה (שלדה-מנוע-גיר). הסופרב אותה אני בוחן כעת משקפת באופן מוחלט את צמיחת החברה עם גרף מכירות חיובי רצוף מאז 2009.
הסופרב הוצגה לראשונה בשנת 2001 ונתון המסירות שלה עומד על יותר מ- 700,000 יחידות במרוצת השנים. הדור הראשון (B5) היה העתק עיצובי של הפאסאט, האחות היוקרתית עם סמל פולקסוואגן, והוא הוצע עם תג מחיר זול ורשימת אבזור דלה יחסית. הדור השלישי (B8), הנוכחי, מביא איתו סופרב בשלה ומאובזרת שלא מתביישת להתחרות בליגה של הגדולות.
את המבט הראשון על הסופרב החדשה עשיתי באירוע ההשקה המקומי, מסיבת עיתונאים מכובדת שנערכה על גג בניין צ'מפיון החדש בבני ברק. כבר אז, אני חייב לציין, שאהבתי את העיצוב המרשים ובהתאם לו, עלה בי מדד הציפייה. כבר אז, הפצרתי במערכת, שאת הסופרב החדשה – אני בוחן!
הסופרב החדשה בנויה על פלטפורמת ה- MQB המצויינת של הקונצרן והתנהגות הכביש בהחלט עומדת בצפיות. לסופרב מערכת מתלים מתכווננים (מערכת ה- DCC) שעושים את העבודה מצויין בשני הקצוות ובין לבין. במצב נוחות (קומפורט), הרכות ניכרת וכל בעיות האספלט בעיר ומחוצה לה מגוהצים באופן נהדר. אם רוח הקרב עברה בכם, מצב ספורט יקשיח את המתלים ואלו מצידם, יצמצמו את זוויות גלגלול המרכב ויאפשרו לכם להרים את הקצב.
בחרטום של גרסת המבחן, מנוע 1.8 ליטר בטכנולוגיית TSI המספק 180 כוחות סוס ו- 25.5 קג"מ. זהו אותו מנוע מוכר שמוצע ברכבים נוספים של הקונצרן, אך דווקא בסופרב מרגיש כי הוא נתון הקג"מ שלא אינו מספיק ותאוצות נחוצות מרגישות מעט איטיות. חשוב לציין כי מעבר לתאוצות המדוברות, המנוע בהחלט מספק את הסחורה והוא משרת טוב את הסופרב במרבית הנסיעה. תיבת ההילוכים, כפולת מצמדים בעלת 7 יחסי העברה, עובדת בסנכרון מעולה עם המנוע, אך מעט מזייפת בתחילת נסיעה עם מערכת עצור\סע במצב דולק. צריכת הדלק לאורך ימי המבחן עמדה על 11 ק"מ לכל ליטר בנזין בנסיעה משולבת שכללה לא מעט קטעי נהיגה אגרסיבית יותר.
בפנים האיכות מורגשת, החומרים מצויינים וכך גם איכות ההרכבה, בדיוק כמצופה ממכונית כזו. המושבים ופריטים נוספים מרופדים באלקנטרה או עור נעים למגע, המושב המתכונן חשמלית מספק תמיכה מצוינת ושלושה זיכרונות ובידוד הרעשים ללא ספק מהטובים שנתקלתי בהם.
גם הנדסת האנוש בסופרב נפלאה. סביבת הנהג עשירה ומזמינה, וכל המתגים נמצאים בדיוק במקום שהנהג מצפה למצוא אותם. גישת ה- Simply Clever של סקודה הכוללת מגוון פטנטים רחב בהחלט משפרים את איכות החיים בסופרב, עם פדאל ווירטואלי שפותח את תא המטען, שקע חשמל 230 וולט, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לזיהוי שטח מת במראות הצד ומצלמה אחורית עם הדמיית כיוון הנסיעה יודעת הסופרב להיות מכונית שפשוט נעים ונוח להיות בה. עוד אציין לטובה את התא המיוחד למכשיר הסלולר הכולל גם מגביר קליטה ואת מערכת המולטימדיה, ה- SmartLink, שמשדרגת את השימוש בנייד.
הסופרב מוצעת עם אחד מ- 4 מנועים ב- 5 גרסאות כוח וב- 4 רמות גימור, החל ממנוע 1.4 ליטר המספק 150 כוחות סוס ו- 25.5 קג"מ ועד למנוע 2.0 ליטר המספק 280 כוחות סוס ו- 35.7 קג"מ.מכונית המבחן כאמור, כוללת מנוע 1.8 ליטרים והיא ברמת הגימור Exclusive הבכירה עם מנוע – 1.8. בהיצע אגב, גם גרסת הנעה כפולה (עם מנוע ה- 2.0 ליטר) ורמת הגימור Laurin&Klement המוסיפה גם חימום מושבים, מערכת שמע CANTON וחישוקים קלים בקוטר 19 אינץ'.
לסיכום? הסופרב הכל-חדשה 2016 היא מכונית מצויונת שגם יודעת לסובב ראשים לסקרן את הקהל. תא הנוסעים שלה מצויין, רשימת האבזור נדיבה ואיכות הנסיעה שלה מצויינת. תוסיפו לזה את המנוע ותיבת ההילוכים שכרגיל, עובדים טוב יחד ואת צריכת הדלק המעולה והרי לכם חבילה מרשימה, נדיבה ומשתלמת מאוד בקטגוריה.
מפרט: סקודה סופרב 1.8 אוטומטית Exclusive | |||
---|---|---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 4/טורי/1798 סמ"ק | סוג מנוע | טורבו-בנזין |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 5,100/180 | מומנט (קג"מ/סל"ד) | 1,250/25.5 |
תמסורת | כפולת מצמדים 7 היל' | בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק |
צמיגים | 215/55-17 | מידות בס"מ (א, ר, ג) | 146/186/486 |
משקל | 1,485 ק"ג | נפח תא מטען | 625 ליטרים |
מיכל דלק | 66 ליטרים | תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 8.1 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 232 קמ"ש | צריכת דלק (יצרן) | 17.2 ק"מ לליטר |
E-NCAP | 5 כוכבים | מחיר | 209,900 שקלים |
מפרט: סקודה סופרב 1.8 אוטומטית Exclusive | |
---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 4/טורי/1798 סמ"ק |
סוג מנוע | טורבו-בנזין |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 5,100/180 |
מומנט (קג"מ/סל"ד) | 1,250/25.5 |
תמסורת | כפולת מצמדים 7 היל' |
בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק |
צמיגים | 215/55-17 |
מידות בס"מ (א, ר, ג) | 146/186/486 |
משקל | 1,485 ק"ג |
נפח תא מטען | 625 ליטרים |
מיכל דלק | 66 ליטרים |
תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 8.1 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 232 קמ"ש |
צריכת דלק (יצרן) | 17.2 ק"מ לליטר |
E-NCAP | 5 כוכבים |
מחיר | 209,900 שקלים |
סקודה סופרב 1.8 אוטומטית Exclusive
- סקודה סופרב 2016 | צילום: צילום: Moosh Itzhaki
- סקודה סופרב 2016 | צילום: צילום: Moosh Itzhaki
- סקודה סופרב 2016 | צילום: צילום: Moosh Itzhaki
- סקודה סופרב 2016 | צילום: צילום: Moosh Itzhaki
- סקודה סופרב 2016 | צילום: צילום: Moosh Itzhaki
- סקודה סופרב 2016 | צילום: צילום: Moosh Itzhaki
- סקודה סופרב 2016 | צילום: צילום: Moosh Itzhaki
- סקודה סופרב 2016 | צילום: צילום: Moosh Itzhaki
- סקודה סופרב 2016 | צילום: צילום: Moosh Itzhaki
- סקודה סופרב 2016 | צילום: צילום: Moosh Itzhaki
- סקודה סופרב 2016 | צילום: צילום: Moosh Itzhaki
- סקודה סופרב 2016 | צילום: צילום: Moosh Itzhaki
- סקודה סופרב 2016 | צילום: צילום: Moosh Itzhaki
- סקודה סופרב 2016 | צילום: צילום: Moosh Itzhaki
- סקודה סופרב 2016 | צילום: צילום: Moosh Itzhaki