שוק הג'יפונים נשלט בשנים האחרונות על ידי צמד תאומים קוריאנים, יונדאי IX35 וקיה ספורטאז', בהגמוניה הזו מנסים לנגוס מתחרים מארץ השמש העולה וביניהם ההונדה CRV המחודש. הדור הנוכחי של ה- CRV הוא הרביעי במספר, בחנו אותו כבר בעבר כאן במגזין וכעט, 3 שנים לאחר הצגתו, הוא זוכה למתיחת פנים קלה כדי לעזור לו להתמודד טוב יותר מול מתחריו.
ה- CRV זכה כאמור לרענון קל בלבד, החזית שונה עם פנסים ופגוש חדשים וזהו פחות או יותר. החזית החדשה נראית אגרסיבית יותר מקודמתה כשהפנסים החדשים עם פס לד המקיף אותם זוכים למרב תשומת הלב. החלק האחורי המעט מעוגל נשאר כמעט זהה לדגם היוצא. תא הנוסעים נשאר זהה גם כן למעט צבעים וחומרים שונים בחלק קטן מהמקומות. הפלסטיקה מעט נוקשה והצבע השחור ששולט בתא משרה אווירה מעט קודרת. איכות ההרכבה לעומת זאת טובה מאוד. המרווח בתא הן מקדימה והן מאחורה טוב מאוד וה- CRV מרווח יותר מרוב מתחריו. גם תא המטען נתיב במידותיו עם 589 ליטרים.
ה- CRV מגיע ארצה עם 3 רמות אבזור שונות, הבסיסית מכונה Comfort וכוללת בין היתר מערכת בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, USB, BT וחישוקי סגסוגת 17 אינץ'. רמת האבזור האמצעית, בה צויד גם רכב המבחן, מכונה Elegance, זו מוסיפה על הרמה הבסיסית מערכת Honda connect עם מסך מגע 7 אינץ', מצלמת רוורס, חיישני גשם ואור, חימום למושבים הקידמיים, פתחי מיזוג מאחור וחיישני חניה קידמיים ואחוריים מקוריים. רמת האבזור הגבוהה ביותר מכונה Executive וזו מגיעה מאובזרת לעייפה, בין היתר ניתן למצוא מושבי עור, פנסי קסנון, חישוקי 18 אינץ', מערכת שמע פרימיום עם סאב וופר, גג זכוכית פנורמי, כניסה והתנעה ללא מפתח, מסילות בגג ועוד. המחירים מתחילים ב- 169,900 שקלים לגרסת 2WD ברמת אבזור Comport, אם תרצו הנעה כפולה תצטרכו להוסיף 20,000 שקלים. שתי רמות האבזור הגבוהות מגיעות עם הנעה כפולה בלבד ועלותן עומדת על 212,900 שקלים ו- 250,000 שקלים בהתאמה. כל רמות האבזור מגיעות עם 6 כריות אוויר, מערכת בלימה עירונית אקטיבית (מזהה תאונה ובולמת את הרכב במידת הצורך), בקרת יציבות ומשיכה, מערכת לניתור לחץ אוויר בצמיגים ואפילו מערכת בקרת יציבות לנגרר.
יחידת הכוח נותרה ללא שינוי, עדיין מדובר במנוע ה- 2.0 ליטר הוותיק של הונדה, כאן הוא מגיע עם 155 כ"ס ונתון מומנט של 19.5 קג"מ לא גבוהים במיוחד. אל המנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית עם 5 יחסי העברה. איך זה פועל? ובכן, לאט. המנוע מרגיש חסר מומנט (כי הוא כזה), תיבת ההילוכים לא עוזרת והיא מגיעה עם יחסי העברה מאוד ארוכים (הילוך 1 עד 70, 2 עד 120) וכדי להזיז את ה- CRV בנחישות צריך "לקרוע למנוע את הצורה". אני מניח שלרוב הלקוחות זה לא יפריע אבל כאלה שאוהבים לנסוע מהר לפעמים עלולים להתאכזב. כתוצאה מחוסר המחץ בסל"ד נמוך והצורך למשוך את ההילוכים צריכת הדלק עמדה על כ- 8 ק"מ לליטר. יחד עם זאת, אם תסעו באופן רגוע בכביש בין עירוני אפשר לקבל נתון של כ- 14 ק"מ לליטר.
נוחות הנסיעה של ה- CRV טובה מאוד והוא מצליח להתמודד עם רוב תחלואי הכביש והשטח. בידוד הרעשים לעומת זאת לא מושלם ולא מעט רעשי כביש חודרים אל תא הנוסעים. בכביש המפותל ה-CRV מציע אחיזה טובה אם כי זוויות הגלגול מעט פוגמות בבטחון.
ה- CRV מגיע כאמור עם מערכת הנעה כפולה שעל הנייר מאפשרת להגיע למקומות אליהם לא יגיעו ג'יפוני ה- 2X4 שנפוצים כל כך (IX35, ספורטאז', קשקאי, CX5 וכו'). על שטח טכני אין מה לדבר; עם מרווח גחון זעום של 16.5 ס"מ וזוויות גישה ונטישה מגוכחות כל אבן וכל מדרגה עלולה לתלוש או לפצוע את ה- CRV העדין. לעומת זאת על שבילים, חול ואפילו עליות עם מעט דרדרת מצליח ה- CRV להתגבר. עם מעט תנופה הוא אפילו יכול להפתיע, כל עוד לא תהיינה הצלבות הוא ימשיך להתקדם ויביא אתכם למקומות אליהם רק רכבי 4X4 יכולים להגיע.
מחירו של ה- CRV גבוה ביחס למתחרים וקשה להצדיק מחיר גבוה מ- 200,000 שקלים (לגרסה הנבחנת) לג'יפון שלא מצטיין בשום דבר מיוחד. כן, העיצוב נאה, רמת האבזור גבוהה (ב- Elegance וב- Executive) אבל פה בערך נגמרים יתרונותיו של ה- CRV. יחידת הכוח חסרת מחץ, תא הנוסעים מעט קודר והמחיר, שוב המחיר, גבוה.
|
|
- 2015 הונדה CRV | צילום: פיליפ רוזין
- 2015 הונדה CRV | צילום: פיליפ רוזין
- 2015 הונדה CRV | צילום: פיליפ רוזין
- 2015 הונדה CRV | צילום: פיליפ רוזין
- 2015 הונדה CRV | צילום: פיליפ רוזין
- 2015 הונדה CRV | צילום: פיליפ רוזין
- 2015 הונדה CRV | צילום: פיליפ רוזין
- 2015 הונדה CRV | צילום: פיליפ רוזין
- 2015 הונדה CRV | צילום: פיליפ רוזין
- 2015 הונדה CRV | צילום: פיליפ רוזין
- 2015 הונדה CRV | צילום: פיליפ רוזין
- 2015 הונדה CRV | צילום: פיליפ רוזין
- 2015 הונדה CRV | צילום: פיליפ רוזין
- 2015 הונדה CRV | צילום: פיליפ רוזין
- 2015 הונדה CRV | צילום: פיליפ רוזין