יש לא מעט בדיחות על סיאט, למרות ההצלחה במכירות יצא ליצרן הספרדי מן שם שלילי כזה, שנוי במחלוקת; שאריות של פולקסוואגן, חלקים שנפסלו בביקורת לסקודה או מהנדסים שפוטרו מאאודי. כל אלו הכתיבו לי דעה קדומה על ה- Mii. אפילו שאני לא רגילה לפינוק של רכבים חדשים, לא ציפיתי ליותר מדי. הלקח נלמד.
במפגש הראשון עם ה- Mii, באמת היה נראה שהדעות הקדומות שלי על המוצר הספרדי שם כדי להישאר. העיצוב אמנם מוצלח יחסית למיני פיצפונת שבה המידות מכתיבות למעצבים את התוואי, אך ה- Mii נראית סתמית מדי בצבע הלבן של רכב המבחן. אפילו שהגרסה שלי הגיעה עם ג׳אנט מגנזיום. העניין כנראה משתפר משמעותית עם בחירת גוון שונה מהמניפה; ועוד יותר במרכב 3 דלתות.
בפנים המצב ממש מתחיל להשתפר. אז נכון, המושבים לא נוחים לאורך זמן, הכיוונים של פתחי המיזוג מוגבלים, אין ידיות אחיזה בגג, אין אפשרות לשלוט על חלון הנוסע מדלת הנהג מה שגורר תנועות שלא לגמרי יאות לבחורה, והחלונות האחוריים בכלל נפתחים רק הצידה (׳פופ-אאוט׳) כמו בתא שירותים. אבל מפה המצב באמת משתפר והדעות הקדומות מתחילות להתפוגג.
ה"אינטיריור" פשוט נראה טוב ומרגיש איכותי, גרמני אם תרצו. יש הרבה מקום מקדימה וגם מאחור המצב לא כל כך גרוע, זה לא מרגיש כאילו הפלסטיקה ניצלה מהפח מחוץ למפעל בוולפסבורג, המושבים עם המשענות ראש המחוברות נראים נהדר, חוסר הדיפונים והפח החשוף והצבוע בצבע הרכב מאוד מחמיאים ובכללי, יש הרבה תמורה לבן אדם שמקבל מספיק עודף מ- 70,000 שקל בשביל טיסה בת שבועיים לתאילנד. בתור נציגת הגיל של יעד הקונים, אני יכולה להגיד בביטחון שמערכת השמע מעולה ויש מספיק מקום בתא המטען לאחד מהחברים בחבורה במידה ומגיעים למכסת חוק הנהג החדש.
נכנסנו, חגרנו ויצאנו לדרך; נכון שאני רגילה לחיפושית מתפרקת, אבל גם בפני עצמה, הסיאט מאוד מפתיעה. מנוע ה- 3 צילינדר בנפח 1.0 ליטר מוצאים 75 סוסים בריאים, ובוודאי לרכב שייעודו עירוני. אז נכון שיש חספוס ורעד מסוים האופייני לחוסר בצילינדר אחד, אבל זה מוסיף לחוויות הנסיעה, הקלאץ' טיפה נקודתי ודורש מעט הסתגלות, אבל חוץ מזה הגיר הידני קליל ונעים לתפעול. אפילו לבחורה ממוצעת.
מחוץ לעיר ה- Mii לא מאבדת עשתונות ואין לה שום בעיה להגיע למהירות תלת-ספרתית-לא-בהכרח-חוקית ולשייט שם לאורך זמן. החיסרון היחידי מגיע בדמות האצות ביניים ועקיפות, שם באמת מרגישים את החוסר במומנט העומד על 9.7 קג״מ בלבד. ההתנהגות שלה מאוד בוגרת ו"פולקסווגנית", יש שפע של אחיזה ותחושת ביטחון על הכביש עד שאתם עלולים לחשוב שבטעות קיבלתם איביזה במקום.
בנוסף, ה- Mii מאובזרת במערכת Stop Mii לבלימה אוטומטית עד 30 קמ״ש במקרי חירום. צריכת הדלק אגב מעולה – 16.5 ק״מ לליטר במסלול המבחן שכלל קצת עירוני, קצת פקקים ובעיקר נהיגה בין עירונית מאומצת ולא סלחנית.
לבסוף בהחלט למדתי לקח. למדתי שבניגוד לציפיות, ה- Mii באמת מכונית מצוינת, למדתי שסיאט כבר מזמן לא בדיחה ספרדית גרועה ולמדתי שלא תמיד צריך להקשיב לדעות קדומות. לכן, אם היו לי 61,000 שקלים פנויים והייתי מחפשת רכב כיפי, יפה וצעיר, הייתי בוודאות קונה פולקסוואגן פולו משומשת בת שנתיים, אבל זו אני, האחרים, במיוחד אלו שמחפשים מכונית חדשה מהקטגוריה וגם אלו שמחפשים משומשת בתקציב דומה, בהחלט יקבלו את ה- Mii באהבה.
- סיאט Mii | צילום: איליה רובנוביץ
- סיאט Mii | צילום: רועי אלקיים
- סיאט Mii | צילום: רועי אלקיים
- סיאט Mii | צילום: רועי אלקיים
- סיאט Mii | צילום: רועי אלקיים
- סיאט Mii | צילום: רועי אלקיים
- סיאט Mii | צילום: איליה רובנוביץ
- סיאט Mii | צילום: רועי אלקיים
- סיאט Mii | צילום: איליה רובנוביץ