ישבנו וחשבנו על מה לכתוב. במקביל, קבוצת ה- Whatsapp של המועדון חגגה עם ממוצע של 30 הודעות בדקה. הנושא? כרגיל, מכוניות. הפעם – ויכוח על מכונית חדשה – אחד אומר שזו מדהימה והשני חושב שהיא דווקא האחרונה ברשימה שלו. עלה רעיון, 4 כתבים מהצוות, כאלו שנהגו בספורטיביות העכשוויות, יכתבו כל אחד בתורו על שתי המכוניות שמובילות את הרשימה האישית שלו – שמורכבת ממכוניות ספורטיביות חדשות ברמת תקציב הגיונית של מעמד הביניים.
משה
מי שמכיר אותי יודע שאני אוהב מאוד נהיגה, ולאו דווקא מדויקת, אני הכי נהנה ממשחקים במהירות גבוהה. אני נהג של התנהגות ואני צריך לבחור רק שתי מכוניות.
על המקום השני מתמודדות בליבי שתי מכוניות. הראשונה היא הקורסה OPC, איתה נהניתי מאוד במהלך המבחן שעשינו לה, היא מתנהגת נהדר, מצייתת לכל פקודה ואפילו ההגה, במובנים עכשוויים – מתקשר. הבעיה שלי איתה היא דווקא האווירה מסביב. תא נוסעים מיושן ואיכות חומרים וההרכבה רחוקות מטעמי האישי. לכן המכונית השנייה שהייתי רוצה היא ה- S1 החדשה של אאודי. מתנהגת מדהים, נראית מעולה, חזקה בטירוף, יוקרתית מאובזרת והיא כוללת גם את מערכת הקוואטרו המוכרת. בדיוק כמו שאני אוהב – רק חבל שההגה שלה ללא קליטה. מנותק לחלוטין.
המכונית הראשונה ברשימה שלי היא הרנו-ספורט מגאן קאפ 265. מכונית ההנעה הקדמית הטובה ביותר בעיניי ובעיני רבים כיום בעולם הרכב העולמי. היא נראית מעולה לטעמי, חזקה, מגיבה נהדר, חדה מאוד, מתנהגת טוב ובעלת האחיזה הגבוהה בקטגוריה.
אז איך בדיוק נוצר החיבור בין הבחירה הראשונה שלי שידועה כמכונית מדויקת למסלול לבין העובדה שאני נהג של התנהגות? פשוט מאוד – כדי ליהנות מהתנהגות אני צריך להרגיש את הצמיגים ואת האספלט – ואם אני נאלץ לוותר על זה – אז אני כבר מעדיף מכונית מדויקת, מהירה וחדה – רנו-ספורט מגאן קאפ.
פיליפ
התלבטתי הרבה ולבסוף החלטתי שהאאודי S1 מגיעה אל המקום השני, שנייה רק לרנו ספורט מגאן קאפ. אין לי ספק שזו ה- VAGIT המהנה ביותר שהקונצרן הזה הציע מזה שנים (בצד השפוי של רבע מיליון שקלים). ה- S1 מציעה כמעט הכול, מנוע עוצמתי שמעיף את הקטנה הזאת ל- 100 קמ"ש ב- 5.8 שניות, הנעה כפולה (קוואטרו) מהדור החדש שמאפשרת הידוקי ישבן ומשגרת את ה- S1 מהעיקול עם אחיזה מרבית והתנהגות ראויה (סוף סוף) עם ישבן שובב ששמח לפסוע החוצה בכל הרפיית דוושה. כשכל זה עטוף באיכות כמצופה מאאודי, מקבלים חבילה לא פחות ממעולה. עדיין, אני לא בטוח שברגע האמת לא הייתי בוחר בה, במיוחד כשאפשרויות השיפור כמעט בלתי מוגבלות.
למקום הראשון, שלא בהפתעה, מגיעה הרנו ספורט מגאן קאפ, אותה מגאן שכמעט כל מגזין בעולם הכתיר כהוט האצ' הטובה מכולן. המגאן נבנתה למטרה אחת, זמנים. אם נוהגים אותה במדויק הקצב שהיא מייצרת משאיר אותך פעור פה, פעור פה ישאר גם הנהג שמאחוריך גם אם הוא נוהג במכונית שעולה פי 5 (נניח ב.מ.וו M3). המגאן לא מתפזרת גם כשמתקרבים למגבלות, ממשיכה לאחוז בשארית כוחותיה, דיפרנציאל מוגבל ההחלקה דוחף אותה מכל פניה והקצב, אוי הקצב, גבוה כמעט מכל דבר על הכביש. לא סתם היא מכונית ההנעה הקידמית המהירה ביותר במסלול הנורבורגרינג.
אביעד
אם הייתי קונה רכב ספורטיבי חדש עכשיו – ובהנחה שיש בידי תקציב שפוי ומוגבל – האופציה השנייה, בניגוד לחבריי, היא דווקא לא מגאן RS. נסעתי איתה לאילת, וכמה שנהניתי מהכבישים המדהימים שיש לחבל הארץ הזה להציע, כך לא נהניתי בנסיעה המנהלתית. חוץ מזה שעדיין אין לנו מסלול (אם היה, יכול להיות שהייתה חוות דעתי משתנה). בהנחה ומדובר בתקציב שפוי, הבחירות שבאמת הלב רוצה יוצאות מהמשוואה: גם M235 ידנית וגם אימפרזה STI יוצאות מהמשוואה, עם מחירי קניה ואחזקה גבוהים. הקליאו RS יורדת מהמשוואה כי בחלומות שלי אין גיר אוטומטי (אלא אם מדובר בפרארי כלשהיא), כך שההתלבטות היא בין S1 ובין 208GTI. היות ונתבקשתי לקנות רק מכונית אחת חדשה, אני מנצל את התקציב ולוקח את ה- S1 הכיפית.
הבחירה הראשונה שלי הייתה דווקא מכונית עליה לא נהגתי מעולם. המעשה הכי לא נבון מבחינה צרכנית, אבל נכון אמוציונאלית (ואת מכונות הנהיגה שלי אני נוהג לקנות מהלב). מדובר ללא ספק בפורד פיאסטה ST, ברמת האבזור הגבוהה ובצבע כתום. מכונית ייחודית, יפה ונדירה על הכביש, ולפי שמועות של אנשים שאני סומך על דעתם, גם מאוד מהנה לנהיגה. סוג של אהבה ממבט ראשון.
רועי
כנראה שגם אני חלק מהקונצנזוס ובגלל שכבר אמרו עליהן הכל לפניי, נשאר לי להתייחס רק לכל מה שקשור לרגש והנאה מנהיגה. הרנו מגאן ספורט קאפ היא כנראה מכונית הספורט הטובה ביותר שאפשר לקנות היום בכסף, בתקציב שפוי כמובן. היא מגיעה למקום הראשון שלי פשוט בגלל העובדה שהיא מכונה מדויקת שמתאימה מאוד לסגנון הנהיגה שלי, דיוק. בלי דרמות ובלי רעש וצלצולים – היא תביא אותך למחוז חפצך מהר, מהר מאוד. בשעת נהיגה במסלול הנהיגה האהוב עליי בהרי ירושלים היא פשוט השאירה אותי עם פה פעור, קצב הנהיגה שהיא מסוגלת לייצר הוא מסחרר פשוט. במקום השני מבחינתי נמצאת ה- S1 של אאודי. אם המגאן היא מכונה של דיוק, מטרת ה- S1 היא כיף. המכונית הזו קטנה, שובבה וההנעה הכפולה בשילוב תיבת ההילוכים הידנית והמנוע החזק הם כנראה המתכון הטוב ביותר היום מכל מכוניות הספורט שנמכרות בישראל. אז כן, אולי היא תהיה איטית יותר מהמגאן בכביש מפותל, אבל חשוב מכך, לפחות מבחינתי, היא תגרום לך לחייך.
ולסיכום..
יש לנו מנצחת? לא בטוח, כי כפי שהבנתם, לכל נהג העדפה אישית אחרת או לפחות מסיבות שונות. אם אתם נהגים של התנהגות, כנראה ש- S1 זו המכונית המתאימה לכם ביותר, אם אתם נהגים של דיוק וקצב גבוה – המגאן יושבת בדיוק במשבצת הזו. אביעד, בכלל בוחר בפיאסטה ST, אשר נמכרת בארץ אך ורק ביבוא מקביל, אך על פי הביקורות בחו"ל, היא תשלב נהדר בין ההתנהגות של ה- S1 הדיוק של המגאן. ושיהיה בהצלחה בבחירת הרכב הבא שלכם.