לטויוטה היילקס יש קהל לקוחות רחב ולא מעט מעריצים. נדמה שמעטות המכוניות שצוברות לקוחות מכל גווני הקשת: מטיילים שמעוניינים בטנדר, אנשים שצריכים טנדר לפרנסתם, צבאות שונים בעולם ואפילו ארגון הטרור דאע"ש – טויוטה היילקס הוא הבחירה שלהם. לקחנו את ההיילקס לחול המועד – הפעם בכובע רכב הטיולים – ויצאנו לבדוק אם יש קשר בין האגדות למציאות.
ההיילקס מגיע בשני דגמים, עם מהלכים אוטומטיים או ידניים, הנבדלים זה מזה גם באבזור וגם במנועים. הדגם הידני מגיע עם מנוע טורבו-דיזל 2.5 ליטר עם 144 כ"ס, בעוד האוטומטי מגיע עם מנוע טורבו-דיזל בנפח 3.0 ליטרים ו- 171 כ"ס. נתון המומנט, אגב, כמעט זהה: 35 קג"מ ב- 1,600 סל"ד מול 36 קג"מ ב-1,400 סל"ד, בהתאמה לשני הדגמים. בגזרת האבזור, עיקר ההבדלים העיקריים הם בכריות האויר (2 לידני מול 6 לאוט'), בנעילת דיפרנציאל אחורית לטובת הידני מול דיפרנציאל מוגבל החלקה באוט', ובמערכת מולטימדיה עם דיבורית בלוטות' (באוט') מול הכנה לרדיו (בידני), בבקרת שיוט, הגה מצופה עור, חיבורי AUX ו- USB, מחשב דרך ועוד נמצאים באוט' ולא בידני. מיגון לקרטר ולתיבת ההילוכים מגיע כסטנדרט בשני הדגמים.
עד כאן ענייני אולם תצוגה ומפרטים. עכשיו הגיע הזמן לנסוע – או במקרה שלנו, להתחיל שלושה ימים של טיולים. חול המועד הוא תקופה נהדרת לטיולים מבחינת מזג האוויר, אך לא מבחינת עומס המטיילים, ולכן בחרתי לשהות בעיקר בשטח. ביום הראשון נסענו לראש צוקים בשמורת מצוק ההעתקים, ביום השני נסענו לנחל נקרות וביום השלישי נסעתי לפיקניק קטן עם האישה והילדה, לפני שהחזרתי את הרכב אחה"צ – שם יתרונו העיקרי של ההיילקס הסתכם בעובדה שהארגז יכול לשמש כשולחן פיקניק מתחת לאיזה עץ רענן, הרחק מכל ההמולה. נגה ביתי הקטנה נהנתה לתור את הארגז לאורכו ולרוחבו בזחילה, בעוד שביום לפני אבא שלה נהנה לזחול במעלות ומורדות המדבר. זו, נדמה לי, ההגדרה האמיתית לרכב משפחתי.
אבל עוד לפני שנגיע לשטח, צריך לנסוע בכביש. שם, ההיילקס מפתיע לטובה, אבל צריך לקחת בחשבון שבמהירויות עירוניות נשמע שאון המנוע היטב בתא הנוסעים. דווקא בגזרת הנוחות ההיילקס מפתיע לטובה, ומקפץ רק בחלק מהמקרים – בעוד חלק מהשיבושים מבודדים יפה. כמובן שהנוסעים במושב האחורי יהנו פחות – ככה זה עם טנדרים לא עמוסים. בשיוט בינעירוני, בידוד הרעשים ונוחות הנסיעה (בכבישים סלולים יפה) טובים מאוד יחסית לטנדר עבודה – ורק על כבישים גליים הרכב מעט קופצני. למרות שההגה לא מתכוונן החוצה, ולמרות שהמושב לא מתכוונן לגובה, תנוחת הנהיגה די טובה, ורק הגימור המחוספס בדלת הנהג קצת הציק כשהנחתי שם את מרפקי השזוף. המושבים נוחים בהחלט בנסיעות ארוכות, וגם הריפוד שלהם רך במידה הנכונה ונעים למגע. תא הנוסעים נעים לשהייה (ובדגם האוט' גם מאובזר), ולוח השעונים נאה, בפרט כשהוא מואר בלילה. מערכת מקורית עם בלוטות' ומולטימדיה (בדגם האוט') הנעימה לנו את הזמן. תא הנוסעים, אגב, מרווח מאוד – אבל חבל שבמושב האמצעי בשורה השניה יש רק חגורת בטיחות 2 נקודות מסוכנת. בנסיעה יומיומית המנוע מציע ביצועים טובים. צריכת הדלק בנסיעה משולבת 'אמיתית' עמדה על ליטר ל-8.5-9 ק"מ.
ההיילקס נועד לעבוד, וזה מורגש בתא נוסעים שעושה רושם מוצק וחסון, וגם בפרטים הקטנים כמו מתזים לפנסים הקדמיים (בדגם האוט'). והוא נועד גם לטייל. זווית הגישה טובה, מרווחת הגחון טוב מאוד – ראוי שתוותרו על מדרגות הצד שגוזלות ממנו – וזווית הנטישה סבירה, אבל יש קורה מפלדה שנועדה להגן על הפלסטיקה מפני פגישה עם הקרקע. מהלך המתלים טוב מאוד, ובמהלך כל ימי הטיול הגענו רק פעמים בודדות למצב של גלגל באוויר. הילוך כוח וסרן חי יש כמובן, וכל אלו עושים את ההיילקס לעביר (מלשון עבירות) מאוד.
בשורה התחתונה, נהניתי במחיצת ההיילקס – איך אפשר שלא. ולא רק כי יש לי אהבה לטנדרים – אלא כי מדובר ברכב וורסטילי מצוין, עם יכולת שטח טובה, וכזה שלא מעניש בכביש יותר מדי. חוץ מזה, להיילקס יתרון חשוב: די לעיין – אפילו לא בעיון – בלוחות יד-שנייה כדי להבין שיש סיכוי טוב ששמירת הערך שלו תהיה מעולה, לאורך שנים רבות – כל עוד לא יצוצו הפתעות בגזרת האמינות, ונראה שלא יצוצו אם להסתמך על העבר. עם כל היתרונות האלו, אני יכול להבין את כל אלו שהלכו לקנות היילקס גם בלי לחכות לחוות דעתנו המלומדת כאן ב'אוטוספורט'.
|
|
- 2015 טויוטה היילקס | צילום: פיליפ רוזין
- 2015 טויוטה היילקס | צילום: פיליפ רוזין
- 2015 טויוטה היילקס | צילום: פיליפ רוזין
- 2015 טויוטה היילקס | צילום: פיליפ רוזין
- 2015 טויוטה היילקס | צילום: פיליפ רוזין
- 2015 טויוטה היילקס | צילום: פיליפ רוזין
- 2015 טויוטה היילקס | צילום: פיליפ רוזין
- 2015 טויוטה היילקס | צילום: פיליפ רוזין
- 2015 טויוטה היילקס | צילום: פיליפ רוזין
- 2015 טויוטה היילקס | צילום: פיליפ רוזין
- 2015 טויוטה היילקס | צילום: פיליפ רוזין
- 2015 טויוטה היילקס | צילום: פיליפ רוזין