פורד זוכה להצלחה רבה בעולם עם גרסאות ה- ST של הפיאסטה והפוקוס. שתי המכונות זוכות לביקורות חיוביות רבות ונחשבות למהנות במיוחד לנהיגה. כעת מוצגת הגרסה ספורטיבית ביותר של הפוקוס, ה- RS, הזוכה לשדרוגים רבים לעומת גרסת ה- ST.
השינוי הגדול ביותר הוא מנוע האקובוסט בנפח 2.3 ליטר, מנוע זה נעזר במגדש טורבו בכדי להפיק מעל 316 כוחות סוס (נתון רשמי טרם נמסר) ומשודך לתיבת הילוכים ידנית בעלת שישה הילוכים. בשונה משאר גרסאות הפוקוס, ההנעה ב- RS כפולה ולמרות שלא נמסר על כך מפורד, ניתן לראות בתמונות כי גם מערכת הבלימה שודרגה. גם בולמי הזעזועים הוחלפו וכעת מציעים שני מצבי קשיחות שונים.
מבחינה חיצונית – השינויים לעומת שאר הגרסאות בולטים למדי. בחזית ניתן למצוא פגוש חדש עם גריל מגודל ואגרסיבי וכן זוג פתחי יניקת אוויר בחלקו התחתון. מאחור יש ספויילר גדול ודיפיוזר בפגוש התחתון המכיל את זוג יציאות המפלט. תא הנוסעים מקבל גם הוא התייחסות, עם זוג מושבים ספורטיביים מתוצרת ריקארו. בנוסף קיימים חישוקי אלומיניום חדשים בקוטר 19 אינץ'. ה- RS תוצע רק במרכב האצ'בק חמש דלתות.
הפורד פוקוס RS החדשה תוצע למכירה באמצע השנה הבאה, לקראת סוף חיי הדגם הנוכחי של הפוקוס, לפני השקת הדגם החדש בסוף 2017.
- פורד פוקוס RS | צילום: יצרן
- פורד פוקוס RS | צילום: יצרן
- פורד פוקוס RS | צילום: יצרן