ל- C קלאס החדשה אחד מתאי הנוסעים היפים שיצא לי לשהות בהם – ויצא לי לשהות בלא מעט אלו. לפני שנתחיל במבחן עצמו – הייתי חייב להוציא את זה החוצה. אני יכול לספר לכם עד מחר על איכות החומרים המצוינת, עיצוב פתחי האוויר בסגנון רטרו (הומאז' לאלו שהיו ברכבי מרצדס של שנות השבעים), הקונסולה המרכזית שנראית עשירה ומינימליסטית בו זמנית, הפיקוד של הכסא החשמלי על הדלת (שמוסיף לתחושת העושר), ועוד. אבל כל עוד לא שבו בפנים – ואני לא מדבר על ישיבה קצרה באולם התצוגה, אלא על נסיעה ארוכה – לא תספגו לגמרי את האווירה. ובלילה, תא הנוסעים הופך יפה ומרשים אפילו יותר: שהרכב לא בתנועה הוא מואר בתאורה חמימה וחזקה (אחת החזקות שאי פעם פגשתי בתא נוסעים), ובנסיעה בחושך תאורת אווירה בגוון LED (אופציה בחלק מרמות האבזור) מאירה בעדינות בדיוק בעוצמה הנכונה, בצבע שבחרתם מתוך שלושה (כתום, לבן ותכלת. בקטלוג בחרו להם שמות יפים יותר, כמובן. Solar, Polar ועוד משהו). אפילו תאורת הקריאה היא מופת של ירידה לפרטים הקטנים: כדי לא להפריע לנהג, היא ממוקמת בתוך המראה ולא מעליה, כך שמדובר בעצם ב'ספוט' נסתר שלא מפריע להסתכלות במראה.
לפני שתצטרפו אליי לנסיעה, עוד כמה מילים על האבזור. ה- C קלאס החדשה מגיעה עם כמה יחידות הנעה ורמות אבזור. ה- C180, אותה בחנו כאן, מגיעה עם מנוע טורבו בנפח 1.6 ליטר ו- 156 כוחות סוס, ה- C200 עם מנוע טורבו בנפח 2.0 ליטר ו- 184 כוחות סוס, וה- C250 גם היא מצוידת במנוע 2.0 ליטר מוגדש, אבל הפעם עם 211 כוחות סוס. רמת האבזור הבסיסית היא AvantGrade, והלוואי בסיס כזה בכל המכוניות, שכן בין השאר תמצאו ריפודי דמוי עור, תאורת אווירה פנימית בצבעים (בגרסת הבסיס בדגם ה- C250 בלבד, או בגרסאות היקרות יותר בשאר הדגמים), בקרת שיוט, חלון גג, בקרת אקלים עם שני אזורים, מערכת סטראו עם מסך דמוי טאבלט ומשטח מגע (כמו ערך מגע של הלפטופים, רק מגיב למחוות מגע כמו מכשירי אפל), חיישן אורות, שני שקעי USB ועוד המון. גרסת ה- VISION מוסיפה תאורת FULL LED כלומר אור גבוה שהוא גם LED, תאורת אווירה פנימית, מושבים קדמיים מחוממים, מושב נהג חשמלי עם 3 זיכרונות, שעון זמן אנלוגי בקונסולה המרכזית (בשילוב גימור עץ בלבד), ועוד. גרסת ה- AMG הופכת את השעון האנלוגי לאופציה, אבל כוללת שינויי עיצוב בנוסף לחישוקי 18 אינץ' במקום 17.
כמו שכתבתי, אנו קיבלנו את דגם ה- C180 ברמת הגימור VISION. למרות שמדובר ביחידת ההנעה הצנועה ביותר, עדיין המנוע מציע גמישות שמאפשרת שיוט במהירויות פליליות. בנסיעה עירונית התאכזבתי קצת מהמתלים; נכון, הנוחות לא קטסטרופלית כמובן, אבל ממרצדס ציפינו ליותר. על בורות מרושעים או פסי הרעדה מורגשות החבטות, ובאופן כללי מדובר בכיול 'גרמני': נוח בהמון מצבים, מעט נוקשה, ומעביר שיבושים כשהעניינים מסתבכים שם למטה. בידוד הרעשים לעומת זאת טוב, והמכונית מאוד נעימה בשיוטים ארוכים. תנוחת הנהיגה טובה וגם הנדסת האנוש מתגלה כטובה: אחרי זמן קצר מתרגלים לתפעול מערך המולטימדיה. אגב מולטימדיה: האיכות של מערכת הסטראו הבסיסית תספק את רוב הלקוחות, אבל ממכונית כה יקרה ציפיתי ליותר. אל דאגה, יש כאופציה בתוספת תשלום מערכת של Burmester.
לרשות הנהג עומדים כמה מצבי נהיגה, כאשר ההבדל ביניהם מתבטא בביצועים (מנוע וגיר) ובהגה, ולא במתלים. כיוונתי את הרכב על מצב ספורט פלוס, ושמתי פעמיי לכבישי הנהיגה בהרי ירושלים. שם, הופתעתי לגלות מכונית שהיא בהחלט מהנה לנהיגה. ההגה המדוייק ובשילוב ההנעה האחורית הנכונות להיכנס לפניה פשוט מצוינת. המכונית מרגישה מוצקה בין הסיבובים, אך כשמגיעים למגבלות שמים לב שזו לא מכונית ספורטיבית, כמובן. לעומת זאת, מכת גז הגונה ביציאה מסיבוב – בפרט על אספלט חלק ומהירויות נמוכות, היכן שהספק המנוע פחות מספק תפקיד – המכונית תוציא את זנבה החוצה עד שבקרת היציבות תתנתק. במילים אחרות, הדיבידנד על הימצאות הנעה אחורית מגיעה בתחום ההיגוי (שכן הגלגלים המניעים הם לא אלו שמסובבים את הגלגלים) ופחות לצרכי זוויות החלקה. כמיטב האופנה האחרונה בשוק הרכב, כמעט ואין תקשורת – לא מההגה ולא מהשלדה – וטוב שיש את הבקרות.
תחום נוסף בו הפתיעה ה- C180 הוא צריכת הדלק. בנסיעה משולבת אמיתית, עם אזורים הרריים ונסיעה עירונית, כזו שאינה רגועה במיוחד – עמדה הצריכה על ליטר ל- 10 ק"מ, ובנסיעה בינעירונית רגועה על ליטר ל- 15 ק"מ.
פרק נוסף עליו חשוב להרחיב הוא, כמובן, מערכות הבטיחות. כל הגרסאות מצוידות במערכת התראה להתנגשות חזית אחור, המתריעה (בלוח השעונים) בפני הנהג כשהוא קרוב מדי לרכב שלפניו. כאשר הנהג ילחץ על הברקס במצב כזה כדי למנוע תאונה, המערכת גם תגביר את עוצמת הבלימה. כל הדגמים מצוידים גם במערכת התראה על עייפות (ניסיתי לסמלץ מצבים שיפעילו אותה, אך לא הצלחתי). גרסאות ה- VISION ו- AMG מצוידות במערכת להתראה מפני רכב בשטח המת, המדליקה נורית במראה כשיש רכב כזה. ואף משמיעה צפצוף כשהמאותת עובד. מערכות נוספות כאופציה הן התרעה מפני סטייה מנתיב כולל החזרה אקטיבית של הרכב לנתיב, ובקרת שיוט חכמה השומרת מרחק מהרכב לפנים.
בשורה התחתונה, ה- C קלאס החדשה היא מכונית משובחת ואכן מזכירה את ה- S קלאס, גם בעיצוב החיצוני והפנימי וגם בירידה לפרטים. ראוי לציין שמדובר במכונית יקרה ביחס למתחרות, כמו חלק מהגרסאות של ב.מ.וו סדרה 3, לקסוס IS או וולוו S60. השיקול הכלכלי הוא שלכם – אבל אם תבחרו בה, לא תתחרטו.
|
|
- 2014 מרצדס C קלאס (C180) | צילום: יונתן מייטליס
- 2014 מרצדס C קלאס (C180) | צילום: יונתן מייטליס
- 2014 מרצדס C קלאס (C180) | צילום: יונתן מייטליס
- 2014 מרצדס C קלאס (C180) | צילום: יונתן מייטליס
- 2014 מרצדס C קלאס (C180) | צילום: יונתן מייטליס
- 2014 מרצדס C קלאס (C180) | צילום: יונתן מייטליס
- 2014 מרצדס C קלאס (C180) | צילום: יונתן מייטליס
- 2014 מרצדס C קלאס (C180) | צילום: יונתן מייטליס
- 2014 מרצדס C קלאס (C180) | צילום: יונתן מייטליס
- 2014 מרצדס C קלאס (C180) | צילום: יונתן מייטליס
- 2014 מרצדס C קלאס (C180) | צילום: יונתן מייטליס
- 2014 מרצדס C קלאס (C180) | צילום: יונתן מייטליס
- 2014 מרצדס C קלאס (C180) | צילום: יונתן מייטליס
- 2014 מרצדס C קלאס (C180) | צילום: יונתן מייטליס
- 2014 מרצדס C קלאס (C180) | צילום: יונתן מייטליס