טויוטה לנד-קרוזר עבר מתיחת פנים, אז זו סיבה מצוינת בשבילנו לקחת שוב את הרכב הנהדר הזה – למרות שההבדלים במתיחת הפנים מינוריים. הלנד-קרוזר הוא אחד הרכבים הנמכרים מבין רכבי השטח – האם יש צורך לשפר את הטוב, לעוד יותר טוב?
עד לא מזמן היה לי רכב שטח פתוח אבל ישן. היו לו הרבה יתרונות ונהניתי ממנו המון – אבל החסרון העיקרי היה ההגעה לשטח. נסיעה איתו לדרום הרחוק הייתה נעימה כמו טיפול שיניים. עכשיו, בלנד-קרוזר, אני משייט לי בכיף ונינוחות, ספון בכורסאות העור ושומע מוזיקה ממערכת הסטריאו האיכותית. הלנד-קרוזר משלב בין רכב שטח למכונית מנהלים, ואני אוהב את השילוב הזה. מנוע ה-D4D של הלנדקרוזר מזיז אותו בעזרת 190 כוחות-הסוס בקלילות ונינוחות למהירויות שיוט. בכביש המפותל הלנד-קרוזר רך מדי ומתנדנד על המתלים, אבל לא לזה הוא יועד; ולמרות זאת, ניתן לייצר איתו בביטחון יחסי קצב מעט מהיר יחסית לתנועה, לא כי זה כיף, אלא כי לפעמים ממהרים.
הלנד קרוזר מוצע במספר גרסאות – החל מהקצר הבסיסי שעולה 300,000 שקלים, וכלה בדגם הארוך ברמת לקשרי שאותו אנו בחנו, שעולה 370 אלף שקלים. לא מעט בשביל סוג של סמל סטטוס (לדעתי הלנד-קרוזר הוא קצת כזה). הדגם הקצר הבסיסי מאובזר לא רע, וכולל בין השאר מפתח אלחוטי, הגה וידית הילוכים מצופי עור , גג שמש חשמלי, בקרת שיוט, דיבורית בלוטות', 9 רמקולים, וריפודי בד. בדגם הארוך יש כמה רמות אבזור, ואופציה לחמישה או שבעה מקומות. משום מה, הדגם הארוך בעל חמשת המקומות מוותר על המון פריטי אבזור כמו בקרת שיוט, הגה וידית הילוכים מצופי עור, סאנרוף וקיפול חשמלי למראות הצד. בגרסת ה-7 המקומות יש שתי רמות אבזור. הבסיסית מחזירה את החוסרים שהזכרתי לעיל, ומוסיפה עוד פריטים כמו בקרת אקלים מפוצלת גם ליושבים לאחור עם פתחי אוורור מאחור. הגבוהה מוסיפה ריפודי עור, חימום במושבים הקדמיים והאחוריים, גג שמש חשמלי ועוד. בדגמי שבעת המושבים ובדגם הקצר יש אפילו שקע 220 וולט בתא המטען.
תא הנוסעים של הלנד-קרוזר בגרסת הלקשרי שבחנו מזכיר את אלו של לקסוס. הגוונים הבהירים, ריפודי העור ואיכות החומרים הגבוהה עושים אותו מאוד נעים לשהייה. אותו תא נוסעים יכול בגרסה הארוכה עם שבעת המושבים לשמש חדר שינה קטן, שכן המושבים מתקפלים לרצפה שטוחה, ואפשר להניח עליהם מזרן. זה לפחות השימוש העיקרי שעלה לי לראש. טיול שטח עם חדר שינה צמוד זה אחד החלומות שלי – ועוד סיבה למה אני אוהב את הלנדקרוזר.
בשטח, הלנד-קרוזר ממשיך להוכיח את המוניטין שלו. מרווח הגחון גבוה (נכון שהנתון הרשמי מרשים פחות על הנייר, אבל מרווח גחון מודדים יחסית לנקודה הנמוכה ביותר, שהיא הדיפרנציאל האחורי – ולהרבה מכשולים העובדה שהדיפרנציאל נמוך יותר לא רלוונטית), נעילת הדיפרנציאל המרכזית, בקרת המשיכה וכמובן הסרן האחורי החי הופכים אותו לסוג של דינוזאור נכחד בינות ל'כאילו ג'יפונים' שמטפסים את מדרכות בתי הקפה. באחת התמונות כאן תוכלו לראות את מהלך המתלה המרשים, שבטיול שעשינו השאיר רוב הזמן את בקרת המשיכה מובטלת. ובאמת, טיולי שטח יומיומיים הלנדקרוזר אוכל בקלילות, וכדי להגיע למעטפת היכולות שלו צריך לאתגר אותו במסלולים עם עבירות בינונית לפחות. פחות אהבתי את מיקום הגלגל הרזרבי בתחתית הרכב, שמצריך ירידה זהירה בשטח סלעי – שמה יקרע.
מאוד אהבתי את הלנד-קרוזר החדש. מדובר בכלי רכב עם המון אופי, שיכול להתמודד בכבוד עם כל פעילות פנאי או טיול שתציבו לו. העובדה שההגעה עימו לשטח נינוחה, רק מוסיפה לו נקודות זכות בעיניי. בגרסת שבעת המושבים, הוא יכול גם לשמש תחליף מעניין למשפחה הזקוקה למיניוואן. פשוט All-Rounder נהדר.
|
|
- טויוטה לנד קרוזר (שנת דגם 2014) | צילום: יונתן מייטליס
- טויוטה לנד קרוזר (שנת דגם 2014) | צילום: יונתן מייטליס
- טויוטה לנד קרוזר (שנת דגם 2014) | צילום: יונתן מייטליס
- טויוטה לנד קרוזר (שנת דגם 2014) | צילום: יונתן מייטליס
- טויוטה לנד קרוזר (שנת דגם 2014) | צילום: יונתן מייטליס
- טויוטה לנד קרוזר (שנת דגם 2014) | צילום: יונתן מייטליס
- טויוטה לנד קרוזר (שנת דגם 2014) | צילום: יונתן מייטליס
- טויוטה לנד קרוזר (שנת דגם 2014) | צילום: יונתן מייטליס
- טויוטה לנד קרוזר (שנת דגם 2014) | צילום: יונתן מייטליס