יונדאי טוסון, זוכרים? לטוסון שמור מקום של כבוד בשוק הרכב הישראלי: הטוסון, שהוצע בתמחור נכון ועם אופציה לליסינג, גרם לזליגת לקוחות מאסיבית מסגמנט ה'מנהלים' לסגמנט ה'כאילו ג'יפונים'. אפשר לומר, אפילו, שאת מגמת ההצלחה של כל הקטגוריה התחיל הטוסון בעצמו. את הטוסון ירש ה- ix35, שזכה אף הוא להצלחה לא קטנה בשוק הרכב הישראלי. ועכשיו, לא מעט זמן אחרי שהושק, הוא זוכה למתיחת פנים שנועדה לשמור עליו עדכני מול התחרות הגדלה בקטגוריית הג'יפונים הלוהטת.
אנו קיבלנו למבחן את ה- ix35 עם מנוע 2.0 ליטרים שמפיק 154 כ"ס (ב- 6,200 סל"ד גבוהים), וברמת האבזור Open-Sky, שכוללת חוץ משתי גגות שמש שהראשון בהם נפתח, גם חישוקי מגנזיום, גג פנורמי, מערכת מולטימדיה ובקרת שיוט. מחירה של זו 165,900 שקלים, בעוד מחיר גרסת הבסיס הינו 150,900 שקלים. רכב המבחן צויד בהנעה קדמית, אך יש גם אופציה להנעה כפולה, כמו גם למנועי 2.4 בנזין או 2.0 דיזל.
מתיחת הפנים, הפעם, ממש מינורית, ותצטרכו עין חדה כדי להבחין שיחידות התאורה הקדמיות והאחוריות הן עיקר השינוי: לדוגמא, כעת הקדמיות משולבות בתאורת לד גם ליום וגם ללילה – כלומר כעת, ישנו פס לבן הדולק ביחד עם פנסי ההלוגן הצהבהבים – וזה מוסיף לא מעט למראה. ישנם גם שינויים מינוריים בנתוני המנוע וצריכת הדלק; לא משהו לכתוב עליו. מה שכן מורגש הוא תא הנוסעים המעט מיושן. זה מתחיל בפלסטיקה הפנימית שמרגישה זולה ונוקשה, וממשיך בצבעים הקודרים ובגלגל ההגה שאינו מתכוונן לעומק וגם אינו מצופה עור. את המצב מנסים להציל גג השמש שמכניס פנימה אור, מערכת המולטימדיה (שניהם בגרסת ה- OpenSky), ותאורת הכפתורים הפנימית הסגולה-כחולה שנוסכת אווירה רגועה בתא הנוסעים כשמחשיך. גם איכות מערכת הסטריאו טובה, ביחס למערכת סטריאו מקורית ברכב מרמת המחירים הזו, כמובן.
בנסיעה, גילינו שמנוע ה- 2.0 ליטרים משנע את היונדאי הזו בהחלטיות. בנסיעה רגועה, תנו לתיבת ששת ההילוכים לעלות במעלה ההילוכים, וכמעט ולא תשמעו אותו. כשצריך כח, התיבה תגיב היטב ותוריד הילוך או שניים, ושם תגלו שעקיפות ותאוצות מהמקום מתבצעות גם הן בקלילות. צריכת הדלק בנסיעה משולבת לא חסכונית במתכוון (אך גם לא בזבזנית מדי) עמדה על 9 ק"מ לליטר, לא הכי חסכוני – אבל מה ציפיתם מג'יפון בנזין שכזה?!
בשיוט רגוע, ה- ix35 בהחלט מרגיש נינוח. בידוד הרעשים טוב, והמושבים התגלו גם הם נוחים לאחר נסיעה ארוכה. פחות אהבתי את נוחות הנסיעה הבינונית; אמנם לא מדובר ברכב שובר עצמות, ובחלק גדול מהזמן הוא אפילו נוח ברמת המתלים, אבל ציפיתי ליותר. הנאה מנהיגה דינאמית, כצפוי, לא תמצאו פה – ולא רק בגלל ההגה האילם ובקרת היציבות הנוירוטית.
כשיורדים מהכביש אל השטח, מפתיע ה- ix35 לטובה – ומראה שגם בגרסת הנעה קדמית יש לו יתרון על פני מכונית משפחתית. מדובר בגובה המרכב, שמאפשר להגיע איתו למקומות יפהפיים איתם לא תצליח המכונית המשפחתית של השכן להגיע – כל עוד לא מדובר במשטחים נטולי אחיזה (חול ים, עליות חדות) שיצריכו הנעה כפולה. במשטחים בוציים (יותר מבוץ קליל) – גם רכבים עם הנעה כפולה לא יסתדרו, כאשר הם מצוידים בצמיגי כביש (כמו של רוב הקטגוריה). אני לקחתי את ה- ix35 לטיול בשבילים הסובבים את עמק האלה, וקיבלתי את ההוכחה שגם הנעה קדמית יכולה לעשות טוב לגוף ולנפש.
עכשיו, מגיעה השורה התחתונה. האם כדאי לקנות את ה- ix35 מתוח הפנים? לטעמינו, בחלק מהאספקטים בתא הנוסעים, הוא מרגיש מיושן. למרות זאת, את רוב המטלות, ובכללן שיוט וטיולי שבילים נינוחים, הוא מבצע דווקא לא רע בכלל. כך שהשורה התחתונה היא שאת ההחלטה נשאיר לבלוטות הטעם שלכם: קחו נסיעות מבחן עליו ועל שאר רכבי הקטגוריה, ולכו עם הלב.
|
|
- יונדאי ix35 מתוח הפנים (2014) | צילום: יונתן מייטליס
- יונדאי ix35 מתוח הפנים (2014) | צילום: יונתן מייטליס
- יונדאי ix35 מתוח הפנים (2014) | צילום: יונתן מייטליס
- יונדאי ix35 מתוח הפנים (2014) | צילום: יונתן מייטליס
- יונדאי ix35 מתוח הפנים (2014) | צילום: יונתן מייטליס
- יונדאי ix35 מתוח הפנים (2014) | צילום: יונתן מייטליס
- יונדאי ix35 מתוח הפנים (2014) | צילום: יונתן מייטליס
- יונדאי ix35 מתוח הפנים (2014) | צילום: יונתן מייטליס
- יונדאי ix35 מתוח הפנים (2014) | צילום: יונתן מייטליס