את האסטרה סדאן (ברלינה) כבר בחנו כאן ב'אוטוספורט', האסטרה הנוכחית היא אולי מכונית ההיכר של אופל בעידן החדש לה, עידן 'שלמה SIX' – היא עולה על הכביש בעיקר ממערכי הליסינג ולאט לאט בונה את מותג אופל מחדש אחרי שהוזנח קליל תחת ידיה של UMI.
לאופל לא קל בארץ הקודש, שנים שהמותג סבל משיווק לקוי, שירות לקוי ובעיקר – מחסור בדגמים וגרסאות. הצרכן הישראלי הממוצע חי את חיי העדר, הוא קונה מה שכולם קונים ומוכן לשלם רק עבור אותה המכונית שיש לשכן או מקסימום לשכן שאחרי. השילוב בין הזנחת המותג וחיי העדר של הישראלי הביאו את אופל בישראל למקום נמוך, כל כך נמוך שגם בימים אלו – עם יבואנית חזקה, מרכזי שירות ושלל דגמים וגרסאות – קשה לו להתרומם – אך יש שיפור במצבו והיום יותר ויותר מכוניות אופל עולות לכבישי ישראל, והאמת לא בחסד – האסטרה היא מכונית טובה, טובה כמעט לכל נהג ישראלי.
כאמור, את האסטרה סדאן בעלת מנוע ה- 1.4 ליטר טורבו-בנזין כבר בחנו בתחילת דרכה כשהצטרפה למרכב ה- 5 דלתות המוכר. הגרסה שקיבלתי לידיי כעת היא גרסת ה- 1.6 ליטר טורבו-בנזין כאשר ההבדלים בין הגרסאות מעבר למנוע שבחרטום הם המשקל הכללי, האבזור ותג המחיר.
בכדי לא להעמיס עליכם מבחן ארוך שחוזר על עצמו, אנסה להתמקד דווקא במנוע-תיבת הילוכים-צריכת דלק, על כל השאר תוכלו לקרוא להנאתכם במבחן הקודם.
אם כך, גרסת ה- 1.6 ליטר כוללת בחבילה לא פחות מ- 180 כוחות סוס (במקום 140 בגרסת ה- 1.4 ליטר) ו- 23 קג"מ הזמינים ב- 2,200 סמ"ק (במקום 20.4 ב- 1,850). תיבת ההילוכים, אוטומטית פלניטרית בת 6 יחסי העברה – זהה לחלוטין. מיד כשיצאתי מסוכנות אופל הרגשתי כי משהו כאן לא עובד חלק – המשהו הזה הוא תגובת המנוע ביחס לפעולת רגל ימין או במילים אחרות – תיבת ההילוכים פשוט מסרסת את המנוע. כל הורדת הילוך אם לצורך עקיפה או סתם בכדי לנסוע מהר יותר – מתבצעת שניות ארוכות לאחר שרגל ימין שלי דחפה כלפי מטה את דוושת המצערת. אותי זה עיצבן נורא – 180 כוחות סוס ואני צריך לשקול טוב טוב כל עקיפה קלילה? – לא מתקבל על הדעת. לזכותה ייאמר כי אופציית הטיפטרוניק עובדת באופן חלק ומהנה ומאפשרת שליטה מלאה על העברת ההילוכים כמעט ללא התערבות המחשב.
צריכת הדלק בסוף ימי המבחן עמדה על ליטר אחד לכל 7 ק"מ בממוצע – אך הם כללו נסיעה עירונית, נסיעה בין-עירונית ונסיעה ספורטיבית עם רגל כבדה על הגז באחד הכבישים סביב עיר הבירה – ירושלים. בבדיקה פרטנית צריכת הדלק עמדה על ליטר אחד לכל 9 ק"מ בממוצע בעיר וליטר אחד לכל 15 ק"מ בממוצע מחוץ לעיר.
פרט נוסף בו הורגש שינוי היה בעיקר התנהגות המכונית שהרגישה לא מספיק בנויה עבור 180 כוחות סוס. הבולמים היו נהדרים בסך הכול והעניקו תחושת גיהוץ טובה אך בנסיעה מהירה הם התגלו כלא מספיק קשיחים וכך גם מערכת הבלימה – שאת עבודתה עושה, אך נראה שעבור 180 כוחות סוס היו צריכים מהנדסי החברה לשדך לברלינה הבכירה מערכת גדולה יותר.
אבזור הבונוס ברשימה של ה- 1.6 ליטר כוללת בין היתר: גג שמש, בקרת שיוט, קישורית Bluetooth, חישוקים קלים ופנסי ערפל. תג המחיר שלה נקבע על 140,990 שקלים (לעומת 127,990 שקלים לגרסת ה- 1.4 ליטר).
מעבר לכך, ובצמצום אגרסיבי, האסטרה היא מכונית טובה. היא נוחה מאוד, שקטה להפליא, מאובזרת, מרווחת ואפילו נראית נהדר. אך לסיכום, איני בטוח שהייתי בוחר דווקא בגרסת ה- 1.6 בעיקר בגלל שיקול כלכלי (עלות גבוהה יותר וצריכת דלק גבוהה יותר) וככל הנראה, גרסת ה- 1.4 היא זו שצריכה להיות ברשימת המתמודדות שלכם במידה ואתם עומדים בפני רכישת משפחתית חדשה אלא אם אתם מרבים בנסיעה בין-עירונית – שם גובר המנוע החזק ומעניק לנהג, יחד עם הנוחות והשקט – יכולת שיוט מעולה ואבזור עשיר יותר.
|
|
- אופל אסטרה ברלינה | צילום: משה אהרוני
- אופל אסטרה ברלינה | צילום: משה אהרוני
- אופל אסטרה ברלינה | צילום: משה אהרוני
- אופל אסטרה ברלינה | צילום: משה אהרוני
- אופל אסטרה ברלינה | צילום: משה אהרוני
- אופל אסטרה ברלינה | צילום: משה אהרוני
- אופל אסטרה ברלינה | צילום: משה אהרוני
- אופל אסטרה ברלינה | צילום: משה אהרוני
- אופל אסטרה ברלינה | צילום: משה אהרוני
- אופל אסטרה ברלינה | צילום: משה אהרוני
- אופל אסטרה ברלינה | צילום: משה אהרוני
- אופל אסטרה ברלינה | צילום: משה אהרוני
- אופל אסטרה ברלינה | צילום: משה אהרוני
- אופל אסטרה ברלינה | צילום: משה אהרוני
- אופל אסטרה ברלינה | צילום: משה אהרוני