כבר מזמן איבדנו את הקטגוריות המוכרות. פעם ידענו שיש מכונית סופר מיני, משפחתית, מנהלים וג'יפ שבתכלס נקרא פנאי-שטח או רק שטח עם מדובר על מכונת עפר משומנת. אה נכון, שכחנו את הוואן – שהיא בכלל משפחתית שמנה שמתאימה למשפחה מרובת ילדים. הטכנולוגיה התפתחה, תוכלת החיים גדלה וגם המרכבים השתנו. מרצדס מייצרת מכוניות מוזרות, היא קוראת להם קופה-ארבע דלתות, ב.מ.וו הפכו פנאי-שטח למשהו לא ברור ופיג'ו – פיג'ו יצרה מעין ג'יפונים שהקשר שלהם לשטח דומה לשלי לבלט, ותאמינו לי, אין לי מושג מה זה בכלל.
משפחת ה- 00 של פיג'ו כוללת את ה- 5008 הגדולה יותר, אותה כבר בחנו כאן ב'אוטוספורט' ואת ה- 3008 עליה אתם קוראים ברגעים אלו. לעומת ה- 5008, ה- 3008 קטנה יותר – כזו שקשה לקבוע אם היא משפחתית מוגבהת ושמנמנה או וואן במימדים קטנים יותר מהמקובל, אבל היא פרקטית, מאוד פרקטית. מצד אחד משפחה ממוצעת מקבלת משפחתית מרווחת שפותרת לא מעט בעיות בטיול ההוא של החופש הגדול או סתם בקניות השבועיות בסופר, מצד שני היא נראית כמו אחד הג'יפונים האופנתיים שכבשו את השוק הישראלי.
העיצוב החיצוני נאה מצד אחד ומבולבל מצד שני, ה- 3008 נראית כמו מינוואן לחלק מהאנשים, סטיישן מוגבה או ג'יפון קטן וחביב לחלק השני, האם הצליח לפיג'ו? אתם תשפטו, כל אחד וטעמו הוא. כניסה אל תא הנוסעים מגלה דברים ברורים יותר, העיצוב נאה, החומרים איכותיים ברוב המקומות והאבזור עשיר. ה- 3008 מגיעה בשתי גרסאות; Premium ו- Premium Pack היקרה יותר אותה גם קיבלנו ברכב המבחן. זו מוסיפה את הגרסה הבסיסית יותר בקרת אקלים דיגיטלית, בקרת שיוט, תצוגה עלית על השמשה, חיישן גשם וחלונות כהים מאחור. שתי הגרסאות מגיעות עם ג'אנט בקוטר 17 אינץ', דלת תא מטען מפוצלת, מערכת שמע MP3 עם כניסת AUX (אין USB) עם 6 רמקולים ושליטה מההגה. המרווח בתא הנוסעים טוב והשימושיות גבוהה, יש מקום לרגליים ולראש גם במושב האחורי, יש לא מעט תאי אכסון ודלת תא המטען הנפתחת בשני חלקים נוחה וטובה.
את מנוע ה- 1.6 ליטר טורבו הנהדר של פיג'ו פגשנו כבר בדגמים אחרים של החברה (C4 ו- C5 שבחנו) וגם כאן הוא מפיק הספק של 156 כוחות סוס ומומנט של 24.4 קג"מ הזמינין כבר ב- 1,400 סל"ד. אל המנוע משודכת תיבת הילוכים פלנטרית (לא רובטית כפולת מצמדים ולא רציפה כמיטב האופנה) טובה בעלת 6 מהירויות. הרבה שנים סבלנו מהתיבות האוטומטיות של פיג'ו וסוף סוף המהנדסים מצרפת השכילו וציידו את ה- 3008 בתיבת הילוכים טובה, אחת שלא מתחכמת ופועל כראוי. המנוע מרגיש מצוין, מושך מסל"ד נמוך מאוד ומזיז את ה- 3008 בקלילות יתרה.
נוחות הנסיעה מעט קופצנית בחלק מהשיבושים אבל בסה"כ מתקבלת נסיעה נוחה ונעימה. בידוד הרעשים טוב גם הוא. ההתנהגות בטוחה, האחיזה גבוהה והנטייה הטבעית היא לתת היגוי. ההגה כצפוי אינו מתקשר יתר על המידה כיאה להגה מחושמל. ה- 3008 אינו מצויד במערכת הנעה כפולה, כמו רוב אחיו לקטגוריה וככזה אין מה לדבר על יכולת שטח. תוכלו לרדת לשבילי כורכר והמרווח הגחון הגבוה יותר משל מכונית משפחתית רגילה יקנה יותר ביטחון במעבר על פני אבנים ובעיקר מדרכות בעיר.
ה- 3008 היא מכונית טובה, המנוע מעולה וחזק, צריכת הדלק טובה יחסית בנהיגה רגועה, היא שימושית ומרווחת, מאובזרת בגרסה הבכירה ומהווה קניה טובה במידה ומתלבטים בין הג'יפונים בקטגוריה – קשקאי, ix35 והספורטאז'.
|
|
- פיג'ו 3008 | צילום: פיליפ רוזין
- פיג'ו 3008 | צילום: פיליפ רוזין
- פיג'ו 3008 | צילום: פיליפ רוזין
- פיג'ו 3008 | צילום: פיליפ רוזין
- פיג'ו 3008 | צילום: פיליפ רוזין
- פיג'ו 3008 | צילום: פיליפ רוזין
- פיג'ו 3008 | צילום: פיליפ רוזין
- פיג'ו 3008 | צילום: פיליפ רוזין
- פיג'ו 3008 | צילום: פיליפ רוזין
- פיג'ו 3008 | צילום: פיליפ רוזין
- פיג'ו 3008 | צילום: פיליפ רוזין
- פיג'ו 3008 | צילום: פיליפ רוזין