פורשה הגרמנית וגם טויוטה היפנית חוגגות ציוני דרך חשובים ביותר בהסטוריה שלהן. עבור פורשה מדובר בפורשה קאיין החצי מיליון שמתגלגלת מפס הייצור ואילו טויוטה, חוגגת את ייצורה של הפריוס השלושה מיליון(!).
למרות שהידיעה הזאת לא מצטיירת כאחת המרעישות, מדובר ללא ספק בציוני דרך חשובים ביותר עבור צמד היצרניות הללו, מהמובילות בעולם הרכב. תחילה פורשה, יצרנית רכבי היוקרה הגרמנית. פורשה חוגגת השבוע את ייצורה של הקאיין ה- 500,000 שהתגלגלה לה אל מחוץ מפעלה של פורשה בלייפציג, גרמניה. הקאיין החצי מיליון שירדה מפס הייצור היא קאיין S דיזל אשר מגיעה עם מנוע V8 בנפח 4.2 ליטרים כפול מגדשים המספק 382 כוחות סוס ולא פחות מ- 85 קג"מ מרשימים ביותר. המנוע הנ"ל מאפשר לקאיין החצי מיליון להאיץ מעמידה ל- 100 קמ"ש בכ- 5.7 שניות ועד למהירות סופית של 261 קמ"ש.
מן העבר השני של הסקאלה, מוצבת לה טויוטה אשר הציגה לעולם את הטויוטה פריוס ה- 3,000,000 בתולדותיה. מדובר במספר מרשים ביותר שכן מי זוכר שאי שם בתחילת דרכה של הפריוס, לא מעט גבות הורמו ולא מעט עיתונאים ניבאו כי מדובר במכונית קונספט שלעולם לא תצליח. אם כך, שנים רבות אחר כך טויוטה הוכיחה לעולם שמדובר בלא פחות מהצלחה מסחררת ובאחת המכוניות החשובות ביותר בהסטוריה של עולם הרכב, מכונית אשר פתחה את הדלת לאינספור מתחרות היברידיות וחשמליות.
- שלושה מיליון פריוסים והיד עוד נטויה | צילום: יצרן
- מנוע הדיזל כפול המגדשים של הקאיין החצי מיליון | צילום: יצרן
- הפורשה קאיין ה-500,000 | צילום: יצרן