"וואו, מהממת", זו הייתה התגובה הראשונה שלי כשהצצתי מהחלון וראיתי את הקיה פורטה מחכה לי, אדומה, חתיכית ומחוטבת. כמובן שכעבור רגע בעלי, אותו אתם מכירים כאביעד, הגיע כדי לברר על מי אני מדברת, ואחרי שהצבעתי על המכונית הוא העיר: "אה, התכוונת להגיד מהמם".
כאן החלה הסאגה על הפורטה- מכונית או רכב? או במילים אחרות- מי ראוי לשבת מאחורי ההגה בחורה או גבר?
בשלב זה אני חייבת להודות על האמת ולהגיד שיש לי חולשה למכוניות בצבעים יפים, לא סתם כששואלים בחורה איזה אוטו יש לה, התשובה תהיה בדרך כלל "כחול/אדום/לבן" ולא שם הרכב או הדגם שלו חלילה, וכשיש מכונית בצבע אדום כמו הפורטה הנוכחית אני בהחלט משוחדת לטובתה.
כדי להוכיח את צדקתי בכך שזו מכונית ולא רכב הייתי צריכה להתחיל לנהוג עליה, האמת היא שעם הכניסה לרכב נוספה נקודה בעייתית; מסתבר שהעיצוב גובה מחיר על חשבון הנוחות. בגלל עיצוב הגג הנמוך אין מקום לראש, וזו בעיה בעיקר לנשים שבינינו, כי רובנו נצטרך להגביה את הכיסא כדי לראות מה קורה על הכביש. מצד שני מי כמונו יודעות שלפעמים צריך לסבול בשביל היופי, אז עדיין אל תוותרו עליה, מקסימום תתחילו לעשות תסרוקות נמוכות יותר, זה גם יפה יותר.
התיישבתי במושב הנהג והורדתי את מגן השמש, מיד קפצה לידי ההוכחה הראשונה שזו מכונית לבחורה- יש מראה במגן שמש כדי להתאפר ברמזור, תראו לי גבר שמסתכל על עצמו במראה באותה התלהבות שבחורה מסתכלת.
יאללה, מתניעים. הנחתי את הידיים על ההגה והתמלאתי סיפוק, הגה נעים לאחיזה ומצופה עור, והדבר הכי כיפי זה שההגה נענה בקלות לכל תנועה שלי, ומכיוון שלרוב הבחורות שאני מכירה אין שרירי ידיים חזקים במיוחד ואני בעצמי מתעייפת רק מלחתוך סלט, ההגה הזה יוצר במיוחד לנשים העדינות שבנינו, והוא תורם לנסיעה רגועה ולסיבובים חלקים.
יצאנו לדרך, הפעם זו הייתה נסיעה דווקא לדרום הארץ, אז אמנם לא אתגרנו את הקיה בעליות מטורפות אבל דבר אחד יש בכמויות בדרום וזה כבישים משובשים, בזכות כיול מתלים נוח הנסיעה עברה בשלום והפורטה החליקה על הכביש בנונשלנטיות של אחת שיודעת ללכת בדרכים משובשות גם על עקבים. למי שיש ילדים במושב האחורי זה גם מפחית את הסיכוי להקאות בזמן הנסיעה, תענוג לאם ולילדים.
אמרנו דרום, דרך ארוכה עד לירוחם, באיזשהו שלב החלטתי להפעיל את הקרוז קונטרול מתוך מחשבה להירגע קצת מהדרך. אפילו חשבתי לי שהנה, עוד הוכחה שזו מכונית ולא רכב, רוב הבחורות שאני מכירה חייבות להיות בקונטרול. לא עברתי קילומטר בודד וכבר הבנתי את טעותי, בחורה כמוני, שהיא פריק קונטרול, לא יכולה לנהוג עם קרוז קונטרול. נקודה. לא יעזור כלום, רק התחלתי להרגיש שהשליטה נמצאת בידיים של מישהו אחר ואני מאבדת שליטה, ומיד לחצתי על הדוושה כדי לנתק את הקרוז קונטרול. מצטערת בנות, לא מכירה הרבה כאלו – אבל אם את אחת שלא חייבת להיות בשליטה תמידית, לכי על זה. אני ויתרתי.
נעבור למושב האחורי. המושב עצמו מרווח ובנוסף יש מאחורה מזגן מפנק לאלה שנדפקו ולא יושבים מקדימה, זה מתאים דווקא לגברים שבנינו שנוטים להזיע, להדליק מזגן ולהקפיא את כל הנשים שסביבם.
אם תכננתם נסיעה משפחתית ויש לכם הרבה מה לקחת תוכלו בקלות למצוא מקום לכל דבר בתא המטען המרווח והנדיב.
בקיצור, נראה שבסופו של דבר לא משנה אם זו מכונית או אוטו. נשים וגברים כאחד ייהנו לנהוג על הקיה פורטה החדשה בזכות העיצוב, הנוחות והפינוקים שמסביב.
לסיכום: | ||||||||||
|
|
- קיה פורטה 2013 | צילום: פיליפ רוזין
- קיה פורטה 2013 | צילום: פיליפ רוזין
- קיה פורטה 2013 | צילום: פיליפ רוזין
- קיה פורטה 2013 | צילום: פיליפ רוזין
- קיה פורטה 2013 | צילום: פיליפ רוזין
- קיה פורטה 2013 | צילום: פיליפ רוזין
- קיה פורטה 2013 | צילום: פיליפ רוזין
- קיה פורטה 2013 | צילום: פיליפ רוזין
- קיה פורטה 2013 | צילום: פיליפ רוזין
- קיה פורטה 2013 | צילום: פיליפ רוזין
- קיה פורטה 2013 | צילום: פיליפ רוזין
- קיה פורטה 2013 | צילום: פיליפ רוזין