הדור הרביעי של ההונדה CR-V הגיע אלינו בתחילת השנה ומבטיח להיות שונה מאחרים, כך לפי הונדה לפחות. האם הג'יפון, שהמציא באמצע שנות ה- 90 את הקטגוריה כולה יחד עם הראב 4 של טויוטה יכול להציג חידוש כלשהו? טוב, חידוש אולי לא, אבל שיפור, בוודאי.
הדור הקודם של ה- CR-V הציג קפיצת מדרגה בכל הקשור לעיצוב והדור הנוכחי ממשיך את המגמה עם שיפור נוסף. החזית נאה מאוד לטעמי עם פנסי חזית וגריל גדולים. גם מהצד הוא ניראה טוב ורק החלק האחורי מעט גמלוני ומיניוואני מידי.
כניסה אל תא הנוסעים מגלה מקום נעים לשהייה, עזבו רגע בצד איכות חומרים, הרכבה ואבזור, יש תאי נוסעים איכותיים פחות אבל כאלה שכיף להעביר בהם את הנסיעה. זה של ה- CR-V לא מצטיין באיכות יוצאת דופן של חלקי הפלסטיק שמרכיבים את החלל הפנימי אך יחד עם איכות הרכבה טובה מאוד נוצר תא נוסעים נעים ונינוח. הנדסת האנוש טובה גם היא וכל הכפתורים פזורים בדיוק במקום בו חשבת שיהיו. ה- CR-V גדול יותר מהמתחרים כמו ה- ix35 וה- CX5 וכתוצאה מזה גם תא הנוסעים מרגיש מרווח ומאוורר. תא המטען מציג נפח נדיב של 589 ליטרים (עד קו החלונות) ו- 1,669 ליטרים כשהמושבים מקופלים.
אבזור וגרסאות: גרסת הבסיס של ה- CR-V מכונה Comfort וזו מגיעה עם מערכת הנעה 2X4 (שזמינה רק ברמה זו) או 4X4. גרסה זו מציעה מערכת בקרת אקלים דו אזורית, בקרת שיוט, מערכת שמע מקורית עם כניסת AUX ו- USB, חישוקי 17 אינץ', מערכת נסיעה במורד וזהו פחות או יותר, שום דבר מיוחד לספר עליו לחבר'ה. המחיר מתחיל ב- 169,900 שקלים לגרסת ה- 2X4 ו- 192,900 שקלים ל- 4X4. רכב המבחן הגיע ברמת האבזור הנמוכה וקיבל כאופציה מסך מגע עם מערכת ניווט בהתקנה מקומית. הגרסה הבאה מכונה Elegance וזו מוסיפה מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע, פנסי ערפל, פתחי מיזוג אחוריים הגה וידית הילוכים מצופי עור וחיישני אורות וגשם. כל זה תמורת תוספת של 20,000 שקלים. אם תרצה את ה- CRV שלכם עם כל האופציות תצטרכו להזמין את גרסת ה- Executive ולהיפרד מרבע מילון שקלים. תמורתם תקבלו בנוסף חישוקי 18 אינץ', התנעה ללא מפתח, מושבי עור, חימום למושבים הקידמיים, מערכת שמע הכוללת סאבוופר, גג זכוכית פנוראמי ופנסי בי קסנון.
כל הגרסאות מגיעות עם אותו מנוע מהדור הקודם של ה- CR-V, דהיינו מנוע 2.0 ליטר עם 155 כוחות סוס המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 5 הילוכים, עליה ניתן לשלוט בעזרת מנופים הממוקמים מאחורי ההגה. הביצועים מספקים ברוב המקרים אבל לא מעבר לזה. התיבה ממהרת לעלות הילוך על מנת לחסוך בדלק וה- CR-V לא ממש מתקדם לאן שהוא. עבורי זו הייתה הזדמנות להשתמש במנופים מאחורי ההגה השולטים על התיבה, אלו התגלו כנוחים לשימוש. התיבה עצמה חלקה ונעימה עם כי מעט איטית. צריכת הדלק הייתה טובה, לא מעט בזכות התיבה על הילוכיה הארוכים והרצון לקפוץ להילוך גבוה, ה- CR-V עבר בממוצע כ- 12 קילומטר לליטר בנסיעה משולבת.
נוחות הנסיעה טובה ברוב המשטחים העירוניים ורק מקצת השיבושים הצליחו לטלטל את הג'יפון של הונדה. עם העלייה במהירות הלכה והשתפרה נוחות הנסיעה. בכבישים הרריים האחיזה של ה- CR-V טובה אך זוויות הגלגול מוחשיות למדי. ההגה אינו מתקשר כיאה להגה מודרני וקשה לנחש היכן בדיוק ממוקמים הגלגלים ומה רמה האחיזה.
קרוב לוודאי שרוב לקוחות ה- CR-V לא ירדו איתו לשטח, אבל אנחנו היינו חייבים, ולא רק בגלל החובה העיתונאית (זה פשוט כיף). ה- CR-V מעולם לא היה מהמצטיינים בכיתה בכל הקשור למשהו שהוא אינו אספלט, בעיקר בגלל מערכת ההנעה שהעבירה את הכוח לציר האחורי רק כשהיא זיהתה שהגלגלים הקידמיים מחליקים, וכשזה קרה, לרוב זה כבר היה מאוחר מידי (מה שגילנו על בשרנו שנתקענו במבחן הקודם בשדה שום בוצי). למרות שרוב הג'יפונים הולכים ומתרככים, ה- CR-V דווקא קיבלת מערכת הנעה חדשה שמעבירה עד 40% מהכול לציר האחורי, וזו גם ברירת המחדל של המערכת. אז האם ה- CR-V הפך לחיית שטח? לא, ממש לא. הוא טוב יותר מקודמו על משטחים דלי אחיזה אבל מרווח הגחון הנמוך (16.5 סנטימטרים בלבד) יחד עם חצאיות הפלסטיק הנמוכות ומהלכי מתלה קצרצרים לא מאפשרים לו להתקדם בשטח מעט טכני. ה- CR-V מעולה לשבילי קק"ל ואולי עם הורדת אוויר מסיבית יוכל להתמודד עם מעט חול, שטח טכני מחוץ לתחום עבורו.
סיכום: הדור הרביעי של ה- CR-V מציג שיפור לעומת הדגם הקודם עם עיצוב עדיף ותא נוסעים נעים אך האם זה מצדיק את הפרש המחיר לעומת המתחרים? דווקא גרסת ה- 2X4 מציעה מחיר מפתה עם יכולת שטח כמעט דומה לגרסת ה- 4X4 שמוגבלת אצל שניהן בעיקר בגלל המרכב הנמוך והפלסטיקה הרגישה. אין ספק שה- CR-V עדיין בין המובילים בקטגוריה אך כאן נכנסת שוב סוגיית המחיר, האם זה שווה את התוספת? על זה תצטרכו לחשוב יחד עם חשבון הבנק שלכם.
|
|
- הונדה CRV | צילום: פיליפ רוזין
- הונדה CRV | צילום: פיליפ רוזין
- הונדה CRV | צילום: פיליפ רוזין
- הונדה CRV | צילום: פיליפ רוזין
- הונדה CRV | צילום: פיליפ רוזין
- הונדה CRV | צילום: פיליפ רוזין
- הונדה CRV | צילום: פיליפ רוזין
- הונדה CRV | צילום: פיליפ רוזין
- הונדה CRV | צילום: פיליפ רוזין
- הונדה CRV | צילום: פיליפ רוזין
- הונדה CRV | צילום: פיליפ רוזין
- הונדה CRV | צילום: פיליפ רוזין
- הונדה CRV | צילום: פיליפ רוזין
- הונדה CRV | צילום: פיליפ רוזין
- הונדה CRV | צילום: פיליפ רוזין