לאחר שבחנו לא מזמן את הסורנט המחודש בגרסת ההנעה הקדמית מונעת הבנזין, הגיע הזמן לבחון גם את הדגם הנוסף המשווק כאן – הדיזל כפול-ההנעה.
תקציר הפרקים הקודמים: הסורנטו הנעה-קדמית התגלה כרכב טוב; הוא נעים לשיוט, נוחות הנסיעה טובה, והעיצוב החיצוני מרשים.
– מבחן: קיה סורנטו אורבן – להיות בלי ולהרגיש עם
רכב המבחן שקיבלנו הפעם הוא ברמת האבזור פרימיום – מה שאומר אבזור משודרג בהרבה. הוא נבדל מדגם הבסיס בין השאר בגג שמש מלא (חלקו נפתח), לוח שעונים יפה אפילו יותר עם מד מהירות מבוסס מסך LCD ותצוגות צבעוניות, הנעה ללא מפתח, מושב נהג חשמלי, ריפודי עור, חיישני רוורס עם תצוגה בלוח השעונים, פנסי קסנון (לא כפולים, כלומר האור הגבוה הוא הלוגן ולא קסנון) ועוד. גם מערכת השמע הרגישה לי מעט עדיפה באיכותה על זו של גרסת הבסיס. עוד אהבתי את תאורת האווירה האדומה והנעימה בתא הנוסעים, אופציה ייחודית אף היא לדגם הפרימיום. לשלילה, אציין את העובדה כי אין דיבורית בלוטות׳ מקורית, וכי רכב ההדגמה הגיע עם דיבורית בהתקנה מקומית, שלא מופיעה בפרוספקט ולכן ככל הנראה מדובר בפריט בתוספת תשלום (אם כי מעט מיקוח אולי יפתור את הבעייה). יש לציין שישנה גם גרסת הנעה כפולה שאינה פרימיום, והאבזור בה מוסיף על דגם ההנעה הקדמית בעיקר את הגג הפנורמי ומושב הנהג החשמלי.
אז אחרי שדיברנו על נתוני המפרט, הגיעה העת להתחיל לנסוע. ההפתעה הראשונה שתפגשו היא המנוע: מדובר במנוע טורבו דיזל גמיש וחזק, ועקיפות ועליות הן עניין של מה בכך. הטורבו דיזל הזה הוא גם מאוד חסכוני, ובנסיעה משולבת (שלא כללה את פרק השטח) נרשמו ליטר ל-11 ק״מ, נתון יפה מאוד לגודל ולמשקל.
מעבר למנוע, הסורנטו מתגלה כנוח לנסיעה, והשהייה בתא הנוסעים נעימה מאוד. איכות ההרכבה מצוינת, וגם בשבילים המשובשים ביותר לא נשמע אפילו קרקוש. חבל שהפלסטיקה מעט זולה למראה ולמגע.
את ההפתעה סיפק הסורנטו בשטח. בקרת המשיכה עובדת יפה ברוב המצבים, ומצליחה להתגבר על מצבים בהם לאחד הגלגלים אין אחיזה. ברוב המצבים, ולא בכולם; שילוב של עליה וגלגל באוויר לא יטופלו על ידה וידרשו חזרה לאחור. נוחות הנסיעה בשטח טובה כמו בכביש, כל עוד אתם יושבים מקדימה; בשורה השנייה (ולהערכתי גם בשלישית, אם כי הנושא לא נבדק) התלוננו הנוסעים על טלטולים לא סבירים ועל צורך לאחוז חזק בידיות.
בשורה התחתונה, הסורנטו טורבו דיזל הוא רכב טוב, אך במחיר של 246,000 שקלים מדובר בעסקה יקרה. אם אתם מטיילים רק בשבילים הדוקים, אולי כדאי לקחת את גרסת הבנזין עם ההנעה הקדמית. המנוע לא גמיש כמו בדיזל אבל חזק בהחלט, וההפרשים בצריכת הדלק לא כאלו גדולים. אם האבזור והמומנט מדברים אליכם, ואתם מטיילים במסלולי שטח מגוונים – לכו על הדיזל כפול ההנעה בגרסת הפרימיום. אני נהניתי ממנו.
|
|
- קיה סורנטו דיזל הנעה כפולה | צילום: פיליפ רוזין
- קיה סורנטו דיזל הנעה כפולה | צילום: פיליפ רוזין
- קיה סורנטו דיזל הנעה כפולה | צילום: פיליפ רוזין
- קיה סורנטו דיזל הנעה כפולה | צילום: פיליפ רוזין
- קיה סורנטו דיזל הנעה כפולה | צילום: פיליפ רוזין
- קיה סורנטו דיזל הנעה כפולה | צילום: פיליפ רוזין
- קיה סורנטו דיזל הנעה כפולה | צילום: פיליפ רוזין
- קיה סורנטו דיזל הנעה כפולה | צילום: פיליפ רוזין
- קיה סורנטו דיזל הנעה כפולה | צילום: פיליפ רוזין
- קיה סורנטו דיזל הנעה כפולה | צילום: פיליפ רוזין
- קיה סורנטו דיזל הנעה כפולה | צילום: פיליפ רוזין
- קיה סורנטו דיזל הנעה כפולה | צילום: פיליפ רוזין