לרוב הקרוסאוברים אין יכולת שטח ממשית, אבל למרות זאת הם נמכרים כמו לחמניות חמות – לעיתים אפילו בגרסת ההנעה הקדמית. אאודי Q3 הוא אחד הזולים שבקרוסאוברים-פרימיום, וממחיר של החל מ- 257,200 שקל לגרסת הבסיס בעלת 170 כ"ס (הגרסה הנבחנת כאן בעלת 210 כ"ס, אך זהה לחלוטין לזו עם ה- 170 בכל שאר האספקטים) מדובר באופציה מעניינת, על פניו. אז איך אאודי Q3 בפועל? יצאנו לבדוק.
מרשימה למראה, מאובזרת ונעימה לנסיעה
עוד לפני שאני מתחיל לנהוג בה, קל לי לשים לב לעיצוב הנאה של ה- Q3 – בטח בצבע הכתום של רכב המבחן. יחידות התאורה האחוריות והקדמיות נאות למדי, הצללית נמוכה יחסית לקרוסאובר (באחד מימי המבחן פיליפ העיר את תשומת לבי שה- Q3 זהה בגובהה לפיאט פנדה שחנתה ליד), ובאופן כללי התוצאה נעימה לעין. בפנים העיצוב נאה גם הוא, אך סולידי בהרבה. איכות החומרים מצוינת אבל בתנאים מסוימים נשמעו קרקושים – אולי כתוצאה מהתקנות מקומיות ברכב ההדגמה.
המרווח לנוסעים סביר; סה"כ ה- Q3 די קומפקטי במימדיו. שלושה נוסעים יאלצו להצטופף במושב האחורי, בעוד שלשניים יהיה מקום סביר: לא מרווח מדי ולא צפוף מדי. ובלי קשר, מרווח תא הנוסעים הוא משהו שאתם צריכים לבדוק בעצמכם באולם התצוגה (בדיוק כמו שלדעתי חובה לבצע נסיעת מבחן לפני שקונים מכונית – כל מכונית).
האבזור ב- Q3 עשיר, גם בגרסת הבסיס. כסטנדרט תמצאו בקרת אקלים מפוצלת, גג שמש פנורמי, מושב נהג חשמלי ועוד. באופן תמוה, לא מצאנו חיבור USB, והוא גם לא מופיע כאופציה – לא לעניין. בתוספת תשלום תוכלו לקבל מספר חבילות אבזור. הראשונה כוללת פנסי קסנון, מראות צד מתקפלות, חיישני חניה אחוריים ועוד כמה. שתי החבילות האחרות הן חבילות S-Line; הראשונה כוללת מתלי ספורט שונים, לוגו S-Line בסיפי הדלתות והכנפיים, חישוקי 18 אינץ', מושבי ספורט קדמיים עם כוונון חשמלי ועוד כמה, והשנייה כוללת שינויים קוסמטיים בלבד.
ועכשיו, אחרי כל ענייני המנהלה, הגיע הזמן להניע ולנסוע. ברחובות הקרת הצפופים שמים לב שהמתלים של ה-Q3 מכוילים על הצד הנוקשה. לא מדובר במשהו שיוציא לכם את הסתימות מהשיניים, אבל שיבושים עוברים לתא הנוסעים. כמו שאפרט בהמשך, ה- Q3 מפתיעה בנושא ההנאה מנהיגה וזהו ויתור מובן, וחשוב לציין שבסך הכל ה-Q3 היא מכונית נוחה, ונעימה לנסיעה. בידוד הרעשים טוב-עד-מצוין ברוב המצבים, סאונד המנוע נשמע רק כשצריך (כלומר, כשהטורים עולים) וכיף לשייט עם ה- Q3. לנוחות והנינוחות הזו תורמים המושבים הנוחים. ואם כבר בבידוד רעשים עסקינן, נציין רעשי צמיגים חודרים לתא הנוסעים בנסיעה על אספלט בינוני באיכותו – מרכב פרימיום כמו אאודי היינו מצפים ליותר. אבל בכבישים בהם האספלט סביר ומעלה, ה- Q3 מבודד את הנוסעים מצוין מהסביבה, ושיוט בפקטור של 1.5 על המהירות המותרת כמעט ולא מורגש.
עוד בענייני נהיגה נציין את תיבת ההילוכים. לטעמינו, תגובותיה איטיות מעט. נכון; ההילוכים עצמם עוברים במהירות הבזק. אני מדבר על הדרך בא מגיבה התיבה לרצונות רגל ימין. קיק-דאון, לדוגמא, מגיע באיחור יחסית. שימוש במצב ספורט משפר במעט את המצב, אבל מי נוסע במצב ספורט ביומיום?!
ביצועיסטית ומהנה לנהיגה
אחרי הרושם הטוב שה- Q3 הותיר עלינו בפרק המנהלתי, בפרק ההנאה מנהיגה הוא ממש הפתיע. נכון, אין תקשורת מההגה, ובעת חציית המגבלות התחושה מעומעמת מעט. אבל המגבלות די גבוהות – בטח לכלי רכב מסוגו. האחיזה מעולה (גם הודות להנעה הכפולה הקבועה), ולמרות רכינת מתלים ה- Q3 משרה ביטחון בנוהג בו. השלדה מגיבה היטב גם ל'מעשים מגונים' שרוב לקוחותיו לא יבצעו בו – אלא אם כן אלה חובבי נהיגה.
להנאה מנהיגה מצטרפת יחידת ההנעה המצוינת. אנו אמנם קיבלנו את דגם ה- 211 כ"ס (היקר יותר), ובגרסה זו, עם מומנט של 35 קג"מ שזמין כבר מ- 1500 סל"ד – הביצועים נהדרים. היציאה מהמקום כוחנית (גם הודות להנעה הכפולה), ועקיפות מתבצעות בקלות.
בשורה התחתונה, אהבנו את ה- Q3. מדובר במכונית נעימה לנסיעה (אם כי מעט נוקשת על כבישים משובשים), יפה (לטעמנו), מהנה לנהיגה, מאובזרת ובגרסת ה- 210 כ"ס גם מאוד חזקה. מחיר הפתיחה של גרסת ה- 170 כ"ס – זו שאינה נבחנת כאן – הוא 257,200 שקלים לפני תוספות אבזור – ומדובר, לטעמי, בכרטיס כניסה הוגן למדי לקטגוריית הקורסאוברים פרימיום הצפופה. גרסת ה-211 כ"ס עולה החל מ- 281,400 שקלים, אבל כבר מציעה איכויות נהיגה סמי-ספורטיביות – שייתכן ויהיו מיותרות עבור רוב רוכשיו (או רוכשותיו). הגרסה החלשה יותר, בעלת ה- 170 כ"ס מפיקה מומנט מכובד וזמין אף הוא של 28 קג"מ מ-1,700 סל"ד – ולטעמינו תספיק לרוב הרוכשים. בשורה התחתונה, אם אתם בדיוק מתלבטים לגבי רכב בסגמנט – מדובר באופציה שכדאי שתשקלו.
|
|
- אאודי Q3 | צילום: פיליפ רוזין
- אאודי Q3 | צילום: פיליפ רוזין
- אאודי Q3 | צילום: פיליפ רוזין
- אאודי Q3 | צילום: פיליפ רוזין
- אאודי Q3 | צילום: פיליפ רוזין
- אאודי Q3 | צילום: פיליפ רוזין
- אאודי Q3 | צילום: פיליפ רוזין
- אאודי Q3 | צילום: פיליפ רוזין
- אאודי Q3 | צילום: פיליפ רוזין
- אאודי Q3 | צילום: פיליפ רוזין
- אאודי Q3 | צילום: פיליפ רוזין
- אאודי Q3 | צילום: פיליפ רוזין
- אאודי Q3 | צילום: פיליפ רוזין
- אאודי Q3 | צילום: פיליפ רוזין
- אאודי Q3 | צילום: פיליפ רוזין