לאחר שהחלקנו, קפצנו, עלינו וירדנו כל דבר אפשרי במבחן ל- RZR 800S הצטרף למשפחה לפני כשנה האח הקטן, ה- RZR 570, סיבה מעולה לסיבוב נוסף וניסיון לשחזר את אחד הימים המהנים ביותר בעבודה.
יש הבדל? כשאני מגיע אל הסוכנות אני מייד מבחין בהבדל העיקרי וכנראה היחיד שניראה לעין, ה- RZR 570 נמוך יותר ובעיקר צר יותר (127 ס"מ לעומת 154 ס"מ) מאחיו הגדול. מאחורי הפלסטיקה שעוטפת את הכלי ההבדלים מהותיים יותר. נתחיל כמובן מהמובן מאילו, המנוע. זה מגיע עם הטכנולוגיה האחרונה של פולריס שראינו בדגם החזק ביותר במשפחת ה- RZR, ה- XP 900. הנפח עומד על 567 סמ"ק, בצילנדר בודד, 4 שסתומים והזרקת דלק, מה שאמור להבטיח יעילות ושימושיות בהספקת הכוח. עם 45 כ"ס סבירים ניראה כאילו ה- 570 חלש משמעותית מה- 800, הנחה שמתפוגגת מהר עם הלחיצה הראשונה על המצערת.
תיבת ההילוכים גם היא לקוחה מה- XP 900, מה שמבטיח חסינות ואמינות. בחירת ההילוכים דומה לאח הבכיר עם חניה, רוורס, ניטרול, הילוך גבוה והילוך נמוך. לחיצה על כפתור נוסף תעיר לחיים את ההנעה הקידמית ותחלץ את ה- RZR כמעט מכל מצב. ההבדל העיקרי בשילדה בין ה- 570 לבין ה- 800S מתחיל מאחורי זוג המושבים עם שילדה שעוצבה מחדש על מנת להכיל את המנוע הקטן יחד עם התיבה החדשה.
מרווח הגחון מעט קטן יותר מהאח הגדול עם 25 ס"מ. הבולמים המעולים של FOX שפגשנו ב- 800S אינם עוד אך מהלך המתלה דומה עם 9.5 אינץ' מאחור ו- 9 אינץ מקדימה.
הסוכן של פולריס מתנדב להראות לנו את השטח מסביב למרכז האחסנה של לובינסקי בפלמחים, אני מתיישב ב- 570 והוא לוקח את ה- 800. עם היציאה משערי החניה הוא מדביק את הדוושה ואני אחריו חושב לעצמי שעכשיו הוא הולך להעלם לי. וההפתעה מגיעה4 מייד, ה- 800S לא מצליח לברוח ל- 570, עיון בדף הנתונים של היצרן מלמד כי עד למהירות של 56 קמ"ש ההבדל בתאוצה מעמידה עומד רק על 2 עשיריות השניה כאשר הדגם החלש עושה זאת ב- 4 שניות בלבד. במהירות גבוהה יותר ההבדלים יותר מוחשיים וה- 800S מגדיל את פער אך לא בצורה כזו משמעותית כפי שניתן היה לשער. המהירות המרבית אליה הצלחנו להגיע עומדת על כ- 90 קמ"ש על השעון לעומת כ- 100 קמ"ש ב- 800S – הפערים לא כאלה גדולים כבר אמרנו.
יורדים לשטח: יכולת השבילים המעולה של ה- RZR נשמרה גם כאן, למרות היעדרותם של בולמי ה- FOX המעולים שפגשנו ב- 800S, הבולמים כאן עושים עבודה פנומנלית בגיהוץ האבנים והבורות, דבר המקנה ביטחון רב וקצב גבוה יותר. ההתנהגות בטוחה וצפויה עם נטייה ברורה להיגוי יתר בגלל נעילה קבועה מאחור – כיף. אחד ההבדלים בין הכלים נעוץ בדיפרנציאל, ה- 800S הציע הנעה אחורית, כפולה או נעילה לכל ארבעת הגלגלים. ב- 570 העסק מעט שונה; כמובן שאפשר לשלב את ההנעה הקדמית אך זו נעדרת נעילה כלשהי ואילו זו האחורית נעולה כל הזמן, גם במצב של הנעה האחורית בלבד וגם במצב של הנעה כפולה.
בדיונות של אשדוד ופלמחים שייט ה- 570 רוב הזמן עם הנעה אחורית בלבד וכמעט ולא היה צורך לשלב את הקדמית, המנוע סיפק את כל הכוח הדרוש בכדי להתקדם ולא הורגש מחסור אקוטי בכוח. רק עליות תלולות במיוחד אילצו אותנו לשלב לעזרתנו את ההנעה הקדמית וגם הקשה שבעליות לה יכלה לכלי הקטן. גם בשטח טכני מצטיין ה- RZR, האבנים נבלעות תחת גחונו, הנעילה האחורית יחד עם שילוב ההנעה הקדמית מספקים אחיזה לזוג גלגלים לפחות גם בהצלבות קשות והכלי מתקדם בזלזול קדימה.
תמורת סכום של כ- 75,000 (לפני תוספות) שקלים תקבלו כלי שלא יוריד לכם את החיוך מהפנים. ה- 570 זול מהאח הגדול בכמעט 20,000 שקלים ומציע ביצועים כמעט דומים, מה שהופך אותו לקניה לא רעה שצריכה להישקל בחיוב. כמו במבחן על ה- RZR 800S, גם כאן אני עצוב להחזיר את הכלי לסוכנות, רעב לעוד כמה שעות של אדרנלין, קפיצות, טיסה בשבילים וטיפוס עליות שנראות אבודות מראש – היה כיף.
- פולריס RZR570 | צילום: פיליפ רוזין
- פולריס RZR570 | צילום: פיליפ רוזין
- פולריס RZR570 | צילום: פיליפ רוזין
- פולריס RZR570 | צילום: פיליפ רוזין
- פולריס RZR570 | צילום: פיליפ רוזין
- פולריס RZR570 | צילום: פיליפ רוזין
- פולריס RZR570 | צילום: פיליפ רוזין
- פולריס RZR570 | צילום: פיליפ רוזין
- פולריס RZR570 | צילום: פיליפ רוזין
- פולריס RZR570 | צילום: פיליפ רוזין
- פולריס RZR570 | צילום: פיליפ רוזין
- פולריס RZR570 | צילום: פיליפ רוזין
- פולריס RZR570 | צילום: פיליפ רוזין
- פולריס RZR570 | צילום: פיליפ רוזין
- פולריס RZR570 | צילום: פיליפ רוזין