הקליאו ספורט היא ללא ספק אחד האייקונים בקרב המכוניות הספורטיביות. הספורט דור ראשון שווקה בארץ בשנת 2001-2002 כאשר באמצע שנת 2002 הרכב עבר מתיחת פנים (דור 2). הקליאו ספורט היא מכוניות בעלת יכולת ספורטיבית גבוהה ויותר מזה היא פשוט מהנה מאוד לנהיגה, משהו שנדיר למצוא במכוניות בשנים האחרונות.
הקליאו ספורט הגיע לארץ במרכב שלוש דלתות, עם מראה טוב ואף קרבי עם ניפוחים בכנפיים, פגוש קידמי נמוך וחישוקי מגנזיום נאים. בפנים ניתן היה למצוא מושבים אוחזים ומעולים, דוושות אלומיניום מחוררות ורקע לבן למחוונים, כל זה מכניס את הנהג למוד הנכון, למוד נהיגה! מה שהעיב על נהיגה כזו הוה ההגה, הזווית והמיקום שלו דומים להגה של אוטובוס וזה פשוט לא נוח. מעבר לזה העיצוב עצמו של הקונסולה די אנמי, הפלסטיקים בסדר, לא יותר.
הקליאו הגיע עם מנוע מצויין בנפח 2.0 16V המייצר 172 כ"ס, כל זה משודך לתיבה ידנית בעלת 5 יחסי העברה.
אחזקה וטיפולים
צריך לעבוד קשה עם המנוע על מנת להרגיש את אותם 172 סוסים, רק מעבר לקו ה-5000 סל"ד המנוע מתעורר ומתחיל לתת תפוקה, מתחת לזה הסוסים ניראים עייפים והססניים, מעבר לאותו קו המנוע מרגיש חי, נושם ובועט, כל זה מלווה בצליל נעים מאוד. על מנת לשמור את המנוע בתחום הסל"ד הנכון מצטרפת לחגיגה תיבת ההילוכים שהיא מדוייקת ונוחה לתפעול. ההגה בקליאו, פרט למיקומו מעולה, אפשר להרגיש בדיוק לאן הגלגלים הולכים ומה הם רוצים לעשות, השילדה נענת כל גחמה של הנהג ומתמסרת בקלות. המגבלות גבוהות ותת ההיגוי מאחר לבוא, היגוי יתר יופיע עם שינוי כיוון חד יחד עם הרפיה מדוושת הגז, כל זה נישלט בקלות יחסית ויוצר חווית נהיגה שפשוט קשה למצוא כיום. לכל זה מצטרפים בלמים מעולים שלא דועכים מהר בנהיגה מאומצת, ה-ABS לעומת זאת מפריע מעט ונכנס לפעולה מוקדם מידי. את המסלול שלנו סיימה הקליאו בזמן של 1:14.3 דק'.
הקליאו מציגה אמינות טובה למדי אבל הטיפול בה יקר יחסית. נתחיל בדברים החיוביים, קודם כל הביטוח זול מאוד, נהג מעל גיל 24 יכול למצוא ביטוח מקיף במחיר של כ-2200 ש"ח. צריכת הדלק בקליאו טובה מאוד, בדרך בינעירונית אפשר להגיע לצריכה של 1:15 ק"מ לליטר, הבעיה היא שהקליאו צורכת דלק 98 יקר יחסית.
הטיפולים כמו שאמרנו לא זולים במיוחד ויקרים יותר מהמתחרות בקטגוריה. המחיר להחלפת רצועת טיימינג יחד עם מותחן, גלגלת, ורצועת אביזרים יכול להאמיר לכדי 6000 ש"ח ואף מעט יותר, תלוי היכן עושים את העבודה. אפשר להתנחם בכך שאת הטיפול הזה עושים פעם ב-5 שנים או 120000 ק"מ. עלות המצמד עומדת על כ-3000 ש"ח. הפלאגים בקליאו אינם רגילים ועלות החלפתם היא כ-1000 ש"ח. החלפת הדיסקים והרפידות מקדימה ומאחורה יכולה לעבור את ה-2000 ש"ח. מועדון רנו ספורט עובד קשה מול היבואן קרסו על מנת להוזיל את עלויות הטיפול וניראה שהוא אף מצליח והמחירים ירדו מעט לאחרונה.
סיכום
הקליאו לא מתאימה לכל אחד, היא חדה, נושכת, מהנה מאוד לנהיגה, מצד שני היא לא הכי זולה לאחזקה. אבל היא אחת האופציות היחידות בשוק הרכב הישראלי שבאמת מציעה הנאה אמיתית מנהיגה, חיוך בכל פניה ובכל דרך. המחיר של הקליאו מתחיל בכ-35000 ש"ח לדגם לדור הראשון משנת 2001, מטפס לאזור ה-40000 ש"ח לאקזמפלר שמור מאותו שנתון ועד 55000 ש"ח לדור 2 משנת 2003.
- Renault Clio Sport במסלול
- Renault Clio Sport
- Renault Clio Sport | צילום: משה שיין
- Renault Clio Sport | צילום: משה שיין
- Renault Clio Sport
- Renault Clio Sport