המסחרית הקטנה של סקודה, רגע, בעצם, המיניוואן הקטן של סקודה – בעצם היא גם וגם. הרומסטר של סקודה לא חדשה במחוזותינו, היא הוצגה כדגם קונספט אי שם בשנת 2003, כמעט לפני 10 שנים. סקודה השכילו ושמרו הרבה מדגם הקונספט גם בגרסת הייצור ואנחנו קיבלנו רכב שהוא מתחרה לא רע גם למסחריות הקטנות כגון הברלינגו של סיטרואן וגם למיניוואנים קטנים ומרווחים המיועדים למשפחה. הרומסטר משווקת עם ליין המנועים המוכר של הקונצרן, מנוע בנזין 1.2 TSI ומנוע דיזל 1.6 TDI. לאחרונה הצטרפה גם גרסת 1.4 ליטר קונבנציונאלית במחיר מוזל אותה קיבלנו למבחן.
החרטום של הרומסטר מוכר ומזוהה מייד עם היצרן הצ'כי, מאחורי קו הדלק הקידמית העסק מקבל טוויסט עם חלונות נדיבים במיוחד שמתחילים נמוך ונגמרים גבוה. סה"כ המראה נאה גם כיום.
מבפנים מקבלים משהו סולידי ורגוע יותר, סביבת הנהג מוכרת מדגמיה האחרים של סקודה, שזה טוב כמובן. כאן בגרסה הזולה איכות החומרים בינונית עם לא מעט משטחי פלסטיק קשיחים ופחות נעימים. ההגה יחד עם ידית ההילוכים עטויים עור ונעימים למגיע, הקונסולה המרכזית מוכרת ודומה לדגמים האחרים של סקודה. בגרסה הזולה כאן אין בקרת אקלים אלא תפעול מכני, מערכת הסטריאו לעומת זאת כלולה ברמת האבזור, איכותה אגב, טובה למדי. עוד בסעיף האבזור תמצאו את החשמול המקובל ומחשב דרך, וזהו פחות או יותר. הנדסת האנוש, שוב כמצופה טובה מאוד, המכוונים גדולים וברורים וכל הפקדים ממוקמים בדיוק איפה שהם אמורים להיות.
ההגה מתכוונן לגובה ולעומק ויחד עם המושב שנע בנדיבות קדימה – אחורה ומעלה – מטה מאפשר מציאת תנוחת נהיגה בקלות. המרווח טוב, במיוחד לראש. מאחור המצב דומה, המרווח בכל הכיוונים מעולה, המושבים ניתנים להזזה ליצירת מרווח ברכיים מעולה. בלטו בהעדרם תאי אחסון בחלק האחורי, תמוה מעט ברכב שמכוון למשפחה. מקדימה לעומת זאת תמצאו תא נוסף מעל תא הכפפות ותאים מתחת למושבים. תא המטען גדול ומציע נפח מרשים, לא תתקשו לארוז את כל המשפחה לרדת לסוף שבוע באילת. , בנוסף מצויד תא המטען בשלל רשתות נוחות לעיגון חפציכם. בסעיף הבטיחות תשמחו לדעת שלרומסטר ציון מירבי של 5 כוכבים וציון של 4 מתוך 5 כוכבים בהגנה על ילדים.
אז איך מנוע 1.4, לא מוגדש, משמע לא טורבו שכל כך התרגלנו אליו, במיוחד מפולקסווגן וסקודה, מתמודד עם משקל של 1,215 ק"ג? המנוע הוותיק נעזר ב- 86 סוסים ומשודך לתיבה ידנית. ביומיום חסרון הכוח אינו מורגש והמנוע מספיק גמיש להתנהלות רגילה ונינוחה. לעומת זאת בכדי לקבל מעט ביצועים לשם עקיפה או נסיעה בכביש הררי תצטרכו לשמור אותו בתחום היעיל שבים 3800 סל"ד, בו מושג שיא המומנט (13.5 קג"מ), לשיא ההספק שמושג ב- 5,000 סל"ד. צריכת הדלק הממוצעת עמדה על כ- 11.5 ק"מ לליטר, אך זה עם רגל כבדה על הגז. בנסיעה נינוחה מחוץ לעיר אפשר לקבל נתון של 15 ק"מ לכל ליטר דלק יקר. בעיר הצריכה תעמוד על כ- 10 ק"מ לליטר בנסיעה רגועה גם כן.
הרומסטר מכויילת על הצד הנוקשה, בדומה לאחיותיה מבית. היא לא מתרסקת בשום שלב אך המהמורות כן מצליחות לעבור לישבנכם. מחוץ לאספלט השבור בעיר הרומסטר מרוסנת ובטוחה, בידוד הרעשים טוב בסך הכול, רק רעשי רוח מתחילים לחדור אל תא הנוסעים במהירות תלת ספרתית.
בקטע הדינמי, לא המקום הטבעי של הרומסטר, היא התגלתה כבטוחה ומשעממת, וזה דווקא טוב, הרי בינינו, מי קונה כזה רכב בשביל ליישר פניות. האחיזה גבוהה יחסית והנטייה הטבעית היא לתת היגוי קל.
בסופו של יום, נהנתי מאוד עם הרומסטר, תא הנוסעים הוא מקום שנעים ובעיקר מרווח מאוד לשהות בו, תא המטען נדיב מאוד ונוח להטענה. האבזור מספק והביצועים, למי שאינו חורך אספלט, מספיקים בהחלט. מצאנו את הרומסטר כאלטרנטיבה מעולה ואף טובה יותר ממשפחתית קונבנציונאלית עם 4 דלתות ובגאז'. למי שאין בעיה עם גיר ידני גרסת ה- 1.4 הזולה היא תחליף שיותר מכדאי לשקול ברגע שקונים רכב משפחתי או אפילו סופר מיני.
|
|
- סקודה רומסטר | צילום: פיליפ רוזין
- סקודה רומסטר | צילום: פיליפ רוזין
- סקודה רומסטר | צילום: פיליפ רוזין
- סקודה רומסטר | צילום: פיליפ רוזין
- סקודה רומסטר | צילום: פיליפ רוזין
- סקודה רומסטר | צילום: פיליפ רוזין
- סקודה רומסטר | צילום: פיליפ רוזין
- סקודה רומסטר | צילום: פיליפ רוזין
- סקודה רומסטר | צילום: פיליפ רוזין
- סקודה רומסטר | צילום: פיליפ רוזין
- סקודה רומסטר | צילום: פיליפ רוזין
- סקודה רומסטר | צילום: פיליפ רוזין
- סקודה רומסטר | צילום: פיליפ רוזין
- סקודה רומסטר | צילום: פיליפ רוזין
- סקודה רומסטר | צילום: פיליפ רוזין