למעלה מחצי שנה שאני מסקרת כלי רכב ולא הקדשתי אף לא סיקור אחד לרכבי שטח. אז הנה, זמן טוב להתחיל לסקר את קטגוריית הג'יפים. ולמנת הפתיחה – קרוס אובר (Crossover) מבית ניסאן מוטורס – המשפחתית האהובה על הנהג הישראלי – ניסאן קשקאי.
בתחילה, בניסאן ניסו לשווק את הקשקאי כרכב לשטח, אבל די מהר הבינו שזה יומרני מדי ותייגו אותו כרכב למשפחה. ואכן, הרכב הזה בנוי בעיקר לאספלט ואולי גם לשבילים נוחים ומישוריים, רכב מוגבה מעט, מעוצב יפה, למשפחה עד 7 נפשות (קיים גם דגם מוארך של הקשקאי, חמישה מושבים + שניים נוספים).
נתונים טכניים – זהו רכב ארבע על שניים (2X4) – כלומר ארבעה גלגלים שמונעים על ידי שניים, המנוע שולח כוח לשני גלגלים (קדמיים במקרה זה) ואלה מניעים את כל הארבעה. מנוע 2000 סמ"ק, תיבת הילוכים אוטומטית רציפה עם שישה הילוכים, תאוצה של 10.7 שניות מ- 0 ל- 100 קמ"ש (דיי דומה למתחרות), והספק של 140 כוחות סוס (הספק נמוך יחסית שמורגש בעיקר בהאצה), לעומת 163 כ"ס למתחרה יונדאי ix35 ו- 152 כ"ס לטויוטה ראב 4.
נהגים שירכשו קשקאי, יתחדשו ברכב מהנה, נוח, מפנק ושקט מאד, עם האצה רגועה וביצועים לא מרשימים. ובמשפט – רכב המותאם לנסיעה עם המשפחה.
אבזור – מלבד הברור מאליו, כמו הגה כוח, נעילה מרכזית, ארבעה חלונות חשמל, ומערכות ABS ו- ESP. בדגם "ויזיה אסנטה" ישנה תוספת יפהפייה בצורת גג פנורמי שקוף וחישוקי מגנזיום. ישנן שלוש רמות האבזור הראשונה, סטנדרטית, נטולת הגג השקוף, החל מ- 160,000 שקלים. השנייה, עם הגג, החל מ- 174,000 שקלים ורמת הגימור הגבוהה מגיעה גם עם ריפודי עור. האמינו לי, עדיף לוותר על "התענוג" המפוקפק הזה. בכל הדגמים ורמות האזור תקבלו מערכת שמע מקורית ומעולה ובקרת מיזוג מפוצלת ואפקטיבית מאד.
ביצועים – את האחיזה ברכב לא אתגרתי, כן, אני יכולה להעיד שיש ג'יפים מאסיביים ממנו, שישבו טוב יותר על הכביש, והרגשתי "בטוחה" יותר בנסיעה בהם. אך למאסיביות ולביצועים טובים יותר יש מחיר – צריכת דלק. וזה מה שהרשים אותי בקשקאי, זהו ג'יפ אחרי הכל, והוא צורך ליטר אחד כל 10.7 קילומטרים, שזה מרשים ומעודד לרכוש כמותו.
בטיחות – לקשקאי 6 כריות אוויר, מבחני ריסוק טובים לפני 2009 ומקרה אחד לפחות שקרה ל'חבר של חבר' שניצל בנס מתאונה קשה מאד בזכות הקשקאי. ציונים דומים לטויוטה ראב 4, רק שזו מצויידת ב- 7 כריות אוויר. ומולם, ביתרון, המתחרה יונדאי IX35 עם חמישה כוכבים במבחני הריסוק, בציונים גבוהים מאד, ו- 6 כריות אוויר.
מרחב/מרווח – נהגים גבוהים או גדולי מידות יחושו מספיק נוח במושב המתכוונן (מקסימום, עוד כמה לחיצות קלות מטה על הידית משמאלכם). במושב מאחור, מקום לשלושה מבוגרים רזים, או שני מושבי בטיחות לפעוטות וילד. לאקסטרה מקום, בדקו את דגם הקשקאי ויזיה + 2, דגם מוארך, בו שני מושבים נוספים והנעה של 4X4.
תא המטען מרווח מספיק – תוכלו לצבור 410 ליטר של דברים שאין לכם צורך בהם. או עזרו לחבר להעביר דירה, קפלו את המושב האחורי וקבלו 1,500 ליטר של תכולה.
השוואת מחירים – 160,000 שקלים לקשקאי ברמת אבזור הבסיסית זה לא מעט כסף. אך יחסית לערכן של מכוניות משפחתיות בשוק הרכב שלנו, זה לא תמחור גבוה, עובדה! איפה שלא תיסעו ברחבי המדינה, תיתקלו בקשקאי, וגם בלא מעט רכבי יונדאי IX35, שעולה כמו הקשקאי (158,000 שקלים לרמת אבזור בסיסית, ללא גג שקוף, אך חזקה וזריזה יותר). במעלה המחירון תמצאו את טויוטה ראב 4 החדשה, הדגם הבסיסי "פרימיום 5" מנוע 2000 סמ"ק 4X4 עולה עשרת אלפים שקל יותר מהדגם הבסיסי של הקשקאי.
ואם תצפינו מעט, לאזור ה"סיליקון ואלי" של מרכז הארץ (דוגמת צפון ת"א, הרצליה), תבחינו בהרבה הרבה פורד אקספולרר, ג'יפ מאסיבי ומרשים מאד שמתומחר החל מ- 240,000 שקלים.
שמירת ערך, או ירידת ערך אם תרצו – בין 9,000 ל- 12,000 שקלים בשנה. עם מצב השוק בארץ, זה סביר מאד עד מעודד.
סיכום | ||||||||||
|
|
- נשים בכביש בוחנת: ניסאן קשקאי | ענת דניאל
- נשים בכביש בוחנת: ניסאן קשקאי | ענת דניאל
- נשים בכביש בוחנת: ניסאן קשקאי | ענת דניאל
- נשים בכביש בוחנת: ניסאן קשקאי | ענת דניאל
- נשים בכביש בוחנת: ניסאן קשקאי | ענת דניאל
- נשים בכביש בוחנת: ניסאן קשקאי | ענת דניאל
- נשים בכביש בוחנת: ניסאן קשקאי | ענת דניאל
- נשים בכביש בוחנת: ניסאן קשקאי | ענת דניאל
- נשים בכביש בוחנת: ניסאן קשקאי | ענת דניאל
המבחן נכתב על ידי ענת דניאל, מפעילת הבלוג "מלכת הכביש". בהמשך, יפורסמו תכנים נוספים שלה כאן במגזין, במדור "נשים בכביש". אתם מזומנים לבקר אותה כאן וכמובן, גם בבלוג האישי שלה (קישור בתחתית הכתבה).